Leukemia lapsella
Miten yleensä ilmenee? Meidän nelivuotiaalla tuntuu olevan kuumetta tosi usein, olen pistänyt päiväkodissa jatkuvasti kiertävien pöpöjen piikkiin. Lisäksi on viimeaikoina valittanut epämääräistä, välillä terävääkin jalkakipua jossain reiden tietämillä. Tietysti heti alkaa pyöriä pahimmat skenaariot päässä. Pystyykö normi verikokeella selvittämään mitään? Lapsella lääkäri tulossa piakkoin muutenkin, malttaisikohan siihen asti odottaa..
Kommentit (10)
Minulle tuli aikoinaan paljon pienen pieniä mustelmia jalkoihin. Se oli ensi oire.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli aikoinaan paljon pienen pieniä mustelmia jalkoihin. Se oli ensi oire.
Kiitos kommentista! Sillä olen tosiaan huoltani koittanut rationalisoida, että lapsessa ei ole poikkeuksellisia mustelmia tai verenpurkaumia.
Toivottavasti olet nyt terve. ❤️
Jos pian on lääkäri, niin voinet odottaa, jos lapsi on pirteä ja syö hyvin eikä vaikuta sairaalta.
T.hoitsu
Onko mustelmia erikoisissa paikoissa ja nenäverenvuotoja?
Mene vaikka päivystykseen, jos lapsen voinnissa jotain yllättävää.
T. Se sama hoitsu
Lapsellani tutkittiin aikanaan sairaana ollessaan vähentyneiden valkosolujen vuoksi onko jotain vakavaa, kun sairasteli kuumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentista! Sillä olen tosiaan huoltani koittanut rationalisoida, että lapsessa ei ole poikkeuksellisia mustelmia tai verenpurkaumia.
Toivottavasti olet nyt terve. ❤️
Toisinaan on vähän sinnikkäämpi pöpöjä liikkeellä, jospa oireet lapsesi kohdalla olisivat niitä ja kivut vain kasvukipuja. Se on onneksi todennäköisempää :)
Omasta sairastumisesta on yli 30 vuotta, olin 4 v. sairastuessani ja terveen paperit sain alle kouluikäisenä.
Kiitos vastauksista! Ruokahalu ei ole kovin kummoinen, toisaalta hän on ikänsä ollut nirso ja vähän huono syömään. Yleiskunto on ihan hyvä, ja vaikuttaa pirteältä. Ehkä maalailin vain piruja seinille, mutta kummasti alkaa mielikuvitus laukata ja ajattelee ensin pahimpia vaihtoehtoja.
Osa lapsista jatkuvasti jossain taudissa päikyssä. Meidän 4-v. poika valittelee myös jalkojaan, epäilen kasvukipuja. Rauhoitu, ei varmaan mitään vakavaa.
Onko kellään kokemuksia?