Lääkkeet loppu, reseptinuusimispyyntö ei mene läpi. Apua?
Olen syönyt Ketipinoria vuoden verran päivittäin, lääkärin mukaan lääkitystä ei saa lopettaa itse etenkään seinään. Nyt kuitenkin pääsi käymään niin, että multa loppui lääkkeet toissapäivänä eikä OmaKantaan jo ennen sitä lähettämäni reseptinuusimispyyntö ole vieläkään mennyt läpi. Lääkäriasemani ei ole auki viikonloppuisin, joten seuraava mahdollinen käsittelypäivä olisikin vasta maanantaina.
Osaisko joku kertoa mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä?
Kommentit (44)
En usko että ketipinoria voi uusia tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakannan kautta lähetetty uusimispyyntö käsitellään 8 vuorokauden sisällä. Siihen aikatauluun pitää aina varautua.
Mä lähetin kerran uusimispyynnön omakannan kautta ja odotin...kunnes tuli ilmoitus, että reseptiä ei ole uusittu. Tiedä sitten, mikä siinä mätti. No sitten kyllä uusittiin, kun soitin terkkariin.
Esim. unilääkkeitä ei uusita kuin näyttämällä naama lääkärille.
Voi kuule, meidänkin 20 000 asukkaan kunnassa uusitaan unilääkereseptejä kymmeniä päivässä ilman, että reseptin uusija näyttää naamaansa lääkärille. Eihän niille riittäisi vastaanottoaikoja mistään.
Minulle lääkäri myöntää 100 pillerin rasian unilääkkeitä. En saa sitä uusittua kuin vastaanotolla. Jos haluan uusia omakannan kautta, minun on pyydettävä 30 pillerin rasia ja uusittava sitä sitten kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin lääkkeitä ei saa kuin kuukaudeksi kerrallaan, ennen sai kolmeksi kuukaudeksi. Pitkäaikaislääkityksellä pitää olla jatkuvasti ravaamassa apteekissa. Reseptiä ei voi uusia, ennen kuin se on otettu tyhjäksi tai ennen kuin se menee vanhaksi. Siinä saattaa käydä niin, että ei ehdi uusia, jos tulee pyhiä. Minulla on vielä se ongelma, että käytän kahta pitkäaikaislääkettä, jotka kuluvat eri rytmillä, joten en saa edes niitä molempia haettua aina yhtä aikaa, vaan kumpaakin pitää hakea erikseen.
Paskapuhetta. Juuri eilen hain useammalle ihmiselle lääkeitä, kaikkia lääkkeitä tuli 3 kk satsit
Joo toi kuukauden satsi koskee tiettyjä kalliita lääkkeitä. Menisi törkeä summa rahaa hukkaan jos niitä ei tulisikaan käytettyä. Ikä tietyistä sairauksista kärsiville, mutta ei talous kaikkea kestä.
Olen käyttänyt pitkäaikaislääkettäni 25 vuotta ja tulen käyttämään hamaan hautaan asti, jos sen valmistusta vain jatketaan. Minäkin joudun nyt käymään joka kuukausi apteekissa hakemassa uuden satsin.
Ymmärrän tuon kuukauden säännön ja säästönäkökulman siinä kohtaa, kun etsitään sopivaa lääkitystä ja kokeillaan eri lääkkeitä, mutta tämmöisten minun laisteni ihmisten kohdalla tuo on aika käsittämätöntä. Ennen kävin apteekissa neljästi vuodessa, nyt käyn 12 kertaa vuodessa. Ja vielä useamminkin itse asiassa, koska käytän ajoittain myös antihistamiinia, jota reseptiä täytyy myös uusia.
Jos on onnekas ihminen, käyttää esim. yhden tabletin päivässä ja yhdessä paketissa on 100 tablettia. Silloin pärjääkin mukavasti yhdellä paketilla kolme kuukautta. Minä syön tuollaisen paketillisen kuukaudessa.
https://reseptori.fi/