Missä vaimoni luuraa?
Ymmärrän kyllä, ettette voi sitä tietää, kun en minäkään, mutta olisin halukas kuulemaan (järkeviä) ehdotuksia.
.
Vaimoni työpaikalla siirryttiin jo viime keväänä 4,5-päiväiseen viikkoon, niin että perjantaisin duunit loppuvat klo 12:30, joka on periaatteessa ihan kiva, kun voisi olla kotona jo siinä yhden kieppeillä ja aloittaa viikonlopun vieton.
Ongelmana on vaan, että näiden n. 9 kk:n aikana hän ei ole tullut kotiin ennen klo 15:ttä kuin ihan muutaman kerran; nytkään ei ole vielä kotona. Kun olen tästä kysynyt, niin selitys on yleensä että hänellä oli paljon hommia mitkä piti saada tehtyä ennen viikonloppua, eikä päässytkään lähtemään kuin vasta myöhemmin. Toinen selitys on että meni jonnekin shoppailemaan tms. Tai pari kertaa on väittänyt ihan vakavalla naamalla, että tämä ei pidä paikkaansa, minä vaan kuvittelen tai liioittelen.
.
Eli mitäs aaveet on mieltä, missä se vaimo luuraa joka hiton perjantai? (Ja haen tässä siis muitakin mahdollisia vastauksia kuin vain sitä kaikkein ilmeisintä, eli vierasta miestä.) Laitan vielä kyselynkin tähän ihan piruuttani, kun ne on aina hauskoja.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän käy terapiasa. Terapiasta ei aina halua kertoa edes puolisolle , syy kun voi olla vaikka parisuhdeongelmat.
Tämä on itse asiassa käynytkin mielessäni, unohdin vain laittaa vaihtoehdoksi tuohon kyselyyn. Voisi todellakin olla joku terapia tai muu vastaava, mistä ei halua puhua. Tosin se, ettei halua puhua, on jo sinällään erikoista, eikö?
AP
Palaako vaimo kuitenkin aina ostoskassien kanssa kun väittää käyneensä ostoksilla? Ja ovatko kuitit samalta perjantai-iltapäivältä? Aika harvassa ovat nämä, jotka eivät kehtaisi kertoa terapiasta pitkäaikaiselle kumppanille.
En osaa sanoa tuleeko kassien kanssa, työhuoneeni on sellaisessa paikassa, etten edes näe kun hän tulee kotiin. Ja eihän välttämättä tavaraa tarvitse tuoda kassitolkulla, voihan sitä olla shoppailemassa ostamatta mitään.
En meinaa mitään kuitteja ruveta vaatimaan, se menee mielestäni jo melko suoranaiseksi syyttämiseksi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän käy terapiasa. Terapiasta ei aina halua kertoa edes puolisolle , syy kun voi olla vaikka parisuhdeongelmat.
Tämä on itse asiassa käynytkin mielessäni, unohdin vain laittaa vaihtoehdoksi tuohon kyselyyn. Voisi todellakin olla joku terapia tai muu vastaava, mistä ei halua puhua. Tosin se, ettei halua puhua, on jo sinällään erikoista, eikö?
AP
Palaako vaimo kuitenkin aina ostoskassien kanssa kun väittää käyneensä ostoksilla? Ja ovatko kuitit samalta perjantai-iltapäivältä? Aika harvassa ovat nämä, jotka eivät kehtaisi kertoa terapiasta pitkäaikaiselle kumppanille.
En osaa sanoa tuleeko kassien kanssa, työhuoneeni on sellaisessa paikassa, etten edes näe kun hän tulee kotiin. Ja eihän välttämättä tavaraa tarvitse tuoda kassitolkulla, voihan sitä olla shoppailemassa ostamatta mitään.
En meinaa mitään kuitteja ruveta vaatimaan, se menee mielestäni jo melko suoranaiseksi syyttämiseksi.
AP
Ei toki tarvitse, ajattelin vain, että huoli olisi helpottanut jo suuresti jos olisit voinut vaikka nurkkaan jääneestä kassista vilkaista, että "kappas, lindexillä käynyt pe klo 14".
Vierailija kirjoitti:
Hmmm.. vaihdevuosi-ikäinen nainen kuhnii kylillä töiden jälkeen eikä tule kotiin. Sanoo olevansa shoppailemassa tai kavereiden kanssa (onpa kavereillakin kivat työajat).. Seksi lakannut kiinnostamasta oman miehen kanssa pari vuotta sitten ja nyt ei kiinnosta myöskään kotona viikonlopunvietto ennen kuin normaali työaika on kulunut.. Kyllä tämä silti petokselta kuulostaa. Ikävää. Ikäkriisi tällä vaimolla myös, "nyt tai ei koskaan minä nautin elämästä!".
Onko tuo vaihdevuosi-ikäisyys jotenkin merkittävä tässä? En tiedä enkä tunne naisten sielunelämää yleensä (vasta hieman yli 20 v naimisissa, eli täysi noob!), enkä eritoten vaihdevuosien vaikutusta seksuaalisuuteen ym. Sen ymmärrän, että hormonimuutokset voivat vaikuttaa monellakin tapaa, ja vaikutus saattaa aikaa myöten ailahdella +/- mutta enempää en aiheesta tiedäkään.
AP
Avauksen kun lukee, ensin tulee mieleen että ap on vainoharhainen, eikä vaimo varmastikaan juokse miehissä. Sitten kun sitä hieman ajattelee, tuleekin mieleen, että ap on aivan liian sinisilmäinen, jos uskoo että vaimo *EI* juokse miehissä. Melko mysteeristä on, en tiedä kumman puolelle kallistuisi.
No aika erikoista kylla tuo, ettei sano etukateen tai ilmoita ko. paivan aikana, ettei tule toista suoraan kotiin.
Tai ehka ma olen itse jotenkin tosi laheisriippuvaisessa suhteessa, me tiedetaan toistemme menemiset ja tulemiset tyyliin minuutin tarkkuudella :D
Mut siis - oletko koittanut soittaa vaimolle? Sekin kertoo jotain, etta vastaako heti vai soittaako vaikka puolen tunnin paasta takaisin ("puhelin oli aanettomalla ja laukussa"). Kun siis jos on shoppailemassa tai kaverin kanssa kahvilla, niin kannykka on kylla yleensa paalla. Ainakin mulla.
Sen sijaan seksia harrastaessa se on aanettomalla tai eri huoneessa.
Naisella on toinen mies ! Aivan varmasti, ihan on selkeät "oireet " ja tavat. Ja muuten, vaihdevuosi iässä seksi vasta ihanaa onkin, ei ole enää pieniä kersoja häiritsemässä eikä raskauden pelkoa :) Se on sitten taas toinen juttu mihin nämä halut ja kiimat kohdistuu, harvemmin siihen omaan ukkoon! Mutta tosi paljon kyllä ihmiset eroavat kun ollaan oltu n.20 vuotta yhdessä, silloin on myös eniten pettämisiä ja kaikenlaista häikkää liitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät hyssykät. Muutama tunti. Saattaisin itse vaikka tuijottaa seinää tuon ajan.
Jos joutuisin noin tarkasti tilille ajastani, saattaisi olla entinen suhde.
"Noin tarkasti tilille"? Jos 9 kk:n aikana on korkeintaan viisi kertaa tullut suoraan kotiin. Oletko siis sitä mieltä, että olen kohtuuttoman tiukka tai vaativainen, jos ihmettelen missä hän aikaansa viettää noinkin säännöllisesti?
AP
En tiedä, ehkä minä itse olen outo. Olen yrittäjä ja tottunut aika suureen vapauteen.
Mietin vielä, miksi kertomuksesi kuulostaa minusta niin erikoiselta. Totesin, että minulle ja kumppanilleni on tyypillistä sopia etukäteen, jos lähdetään viikonlopun viettoon hyvissä ajoin. Ylipäätään sovimme ”treffejä”.
Ja jos kaipailemme toisiamme, soitamme. Oletko soittanut vaimollesi näinä perjantai-iltapäivinä?
Suosittelen minäkin, että ehdotat jotain tekemistä tai vaikka pientä matkaa, jolle lähtö olisi ajoissa perjantaina.
treffit kirjoitti:
No aika erikoista kylla tuo, ettei sano etukateen tai ilmoita ko. paivan aikana, ettei tule toista suoraan kotiin.
Tai ehka ma olen itse jotenkin tosi laheisriippuvaisessa suhteessa, me tiedetaan toistemme menemiset ja tulemiset tyyliin minuutin tarkkuudella :D
Mut siis - oletko koittanut soittaa vaimolle? Sekin kertoo jotain, etta vastaako heti vai soittaako vaikka puolen tunnin paasta takaisin ("puhelin oli aanettomalla ja laukussa"). Kun siis jos on shoppailemassa tai kaverin kanssa kahvilla, niin kannykka on kylla yleensa paalla. Ainakin mulla.
Sattumoisin soitin noin vartti sitten, kun ei ole vieläkään tullut kotiin (tämä on jo poikkeuksellisen myöhä, yleensä tulee viimeistään siinä neljän kieppeillä). Ei vastausta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet itse kotona klo 13 perjantaisin? Teetkö etätöitä? Silloin kyllä erittäin hassua, että vaimosi koko tänä aikana ole kertaakaan suunnitellut yhteistä ajanviettoa kanssasi töiden jälkeen. Oletko itse muuten esim. ehdottanut jotain yhteistä kivaa ja onko vaimo kiinnostunut? Jos et niin kokeilepa. Jos kyllä ja vaimo välttelee niin se johtuu siitä, että se on hänen ainoa tilaisuutensa olla jonkun toisen kanssa.
Teen todellakin etätyötä kotoa käsin, en toki ole joka päivä kotona, mutta pyrin olemaan nimenomaan perjantait, että saa viikon paperityöt ym. tehtyä pois alta ennen viikonloppua.
Pitääkin tosiaan ehdottaa, että tehdään jotain yhdessä perjantaisin, saapa nähdä mikä on reaktio. Kiitos vinkistä, oli hyvä idea!
AP
Siis etkö sä sitten koskaan ehdota tai suunnittele mitään yhteistä tekemistä teille?? No ei ole ihme, ettei muijaas paljon kiinnostele paukkia suoraan töistä kotiin perjantaisin. Jos ette kerran mitään koskaan tee, niin miksi sen vaimon pitäisi siinä vieressä kyhjöttää? ihan hyvin voit olla itseksesi. Outo olet.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Sattumoisin soitin noin vartti sitten, kun ei ole vieläkään tullut kotiin (tämä on jo poikkeuksellisen myöhä, yleensä tulee viimeistään siinä neljän kieppeillä). Ei vastausta.
AP
No pitipä sattua. Juuri kun postasin tuon edellisen, niin vaimo soitti takaisin, koska "näki että olin soittanut". Sanoi olevansa shoppailemassa, yllätys yllätys, mutta kuulemma tulossa jo kotiin päin.
AP
No Jallun luona tietysti. Mutta missä Jallu luuraa, se onkin sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
AP
No pitipä sattua. Juuri kun postasin tuon edellisen, niin vaimo soitti takaisin, koska "näki että olin soittanut". Sanoi olevansa shoppailemassa, yllätys yllätys, mutta kuulemma tulossa jo kotiin päin.
AP
Minä en kyllä ainakaan aina kuule soittoääntä kauppakeskuksissa, sen verran on hälyä, joka peittää sen alleen. Vaikkaaan en minäkään kirjoitetun perusteella vaimon shoppailuun taida uskoa.
Hieman hassu kysymys, mutta jos on linjalla sellaisia, joilla on ollut salasuhde, niin oliko tapananne käydä panon jälkeen suihkussa tai muuten peseytyä ennen kotiin menoa (tai jos olitte kotona, niin ennen puolison kotiin tuloa)? Jäähän siitä touhusta kuitenkin aina jotain jälkiä tai hajuja, joista voi kotona jäädä kiinni. Kun nimittäin vaimoni ei tule kotiin lainkaan sen oloisena, kuin olisi käynyt juuri suihkussa (tietysti vaikea sanoa varmasti, jos ei hiuksia kastele), eikä myöskään kotiin tultuaan mene pesulle tai lähde lenkille tms. Voiko tästä sinällään päätellä mitään?
AP
Vierailija kirjoitti:
Hieman hassu kysymys, mutta jos on linjalla sellaisia, joilla on ollut salasuhde, niin oliko tapananne käydä panon jälkeen suihkussa tai muuten peseytyä ennen kotiin menoa (tai jos olitte kotona, niin ennen puolison kotiin tuloa)? Jäähän siitä touhusta kuitenkin aina jotain jälkiä tai hajuja, joista voi kotona jäädä kiinni. Kun nimittäin vaimoni ei tule kotiin lainkaan sen oloisena, kuin olisi käynyt juuri suihkussa (tietysti vaikea sanoa varmasti, jos ei hiuksia kastele), eikä myöskään kotiin tultuaan mene pesulle tai lähde lenkille tms. Voiko tästä sinällään päätellä mitään?
AP
bideesuihku
Ei se nyt mitenkään varmaa ole tietenkään, että pettää, muttei valitettavasti myöskään, ettei pettäisi.
No niin, rouva on kotiutunut. Ja tuli heti esittelemään uusia kenkiään, eli jotain ostoksia on suorittanut. (En viitsinyt kysyä, mistä ja milloin oli ostanut.)
En oikein tiedä, mitä tässä pitäisi seuraavaksi tehdä.
AP
Vierailija kirjoitti:
No niin, rouva on kotiutunut. Ja tuli heti esittelemään uusia kenkiään, eli jotain ostoksia on suorittanut. (En viitsinyt kysyä, mistä ja milloin oli ostanut.)
AP
Suunnittelet nyt jotain pientä virkistystä teille molemmille seuraavat 2-3 perjantaita putkeen alkaen kun vaimo pääsee töistä ja ehdotat yhdessäoloa vaimolle hyvissä ajoin. Jos omat työt siinä vaiheessa kesken niin naputtelet viikonloppuna. Ensi viikolla ulos syömään, elokuviin, teatteriin, hohtokeilaamaan, uimaan tai jotain tuollaista. Voi tietysti vähän äimistyä jos teillä ei ole tuollainen tapana, mutta jos mitään tärkeämpää ei ole niin suostuu varmaan ilomielin.
Tai voisiko olla, että ajattelee ettei tule aikaisiin kotiin häiritsemään työntekoasi, kun olet etäpäivää tekemässä. Oletus kai on, että jos sinulla ei ole tuollaista 4,5 päivän työviikkoa, sinulla kuitenkin niitä töitä riittää vähintään siihen kolmeen asti oli etäpäivää tai ei. Eli pysyy poissa häiritsemästä keskittymistäni ja palaa kotiin, kun olet lopettelemassa töitä ja voitte keskittyä muuhun. Ehkä kokee vaikeaksi hissutella hiljaa toisessa huoneessa kotina ja on mieluummin kaikessa rauhassa puugsilemassa jotain muuta - shoppailemassa, kahvilla, museossa, kävelyllä.
Millaista työtä vaimo tekee? Itse voisin hyvinkin kuvitella joutuvani omassa työssäni tekeväni ylitöitä tai töitä "omalla ajalla", jotta yksinkertaisesti saan hommat edes osittain valmiiksi. Oli työaika sitten virallisesti mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Suunnittelet nyt jotain pientä virkistystä teille molemmille seuraavat 2-3 perjantaita putkeen alkaen kun vaimo pääsee töistä ja ehdotat yhdessäoloa vaimolle hyvissä ajoin. Jos omat työt siinä vaiheessa kesken niin naputtelet viikonloppuna. Ensi viikolla ulos syömään, elokuviin, teatteriin, hohtokeilaamaan, uimaan tai jotain tuollaista. Voi tietysti vähän äimistyä jos teillä ei ole tuollainen tapana, mutta jos mitään tärkeämpää ei ole niin suostuu varmaan ilomielin.
Seuraavat kaksi perjantaita jää valitettavasti väliin, kun ensin hän on työmatkalla (?!) ja sitten minä, mutta kuun vaihteessa teen juuri noin.
Ja huomasin tuossa myös että 14.2. on sattumoisin perjantai, silloin nähdään missä hän mieluiten kyseisen päivän ja illan viettää.
AP