Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävä hylkää?

Vierailija
10.01.2020 |

Läheinen ystäväni irtisanoi ystävyyssuhteemme reilu vuosi sitten. Emme juurikaan riidelleet, eikä asiaan liittynyt sen suurempaa draamaa, mutta kärsin samaan aikaan pahasta burnoutista. Yritin parhaani mukaan hoitaa itseäni salassa, jotta en kuormittaisi läheisiäni liikaa. Oma teoriani on, että paha oloni kuitenkin paistoi läpi ja ystäväni kyllästyi seuraani. Koskaan en tähän saanut selitystä, vaikka olimme ollut ystäviä yli 10v.

Ikävä on edelleen niin kova, että välillä tekee ihan fyysisesti pahaa. Olemme pariin otteeseen törmänneet vahingossa ja vaihtaneet muutaman sanan. Keskustellessa koen ystäväni olevan aidosti ystävällinen ja kiinnostunut kuulumisistani, mutta mitään yhteydenottoa en ole hänen suunnalta saanut. Pahimmalta tuntuu ajatus siitä, ettei ystävyytemme ollut hänelle pelastamisen arvoinen. Miten/koska tästä pääsee yli? Kohtalotovereita?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyn hylkäykseesi tietää vain tuo ystäväsi. Noin muuten ystävyyden päättymiseen voi olla vaikka kuinka paljon syitä. Miten sitten ystävyyden päättymisestä selviää? Sekin riippuu ihan ihmisestä. Joillekin auttaa elämänkokemus eli on kohdannut menetyksiä ennenkin ja selvinnyt niistä. Kun olin nuori, multa kuoli kaksi läheistä ystävää. Niistä selvisin suremalla ja antamalla ajan kulua. Keskittymällä myös omaan elämään ja omaan tulevaisuuteeni sekä muihin ihmissuhteisiin. Mulla on myös päättynyt ystävyyssuhteita ja nissä olen toiminut ihan samalla tavalla. On kuitenkin ollut helpompaa, kun ei ole tarvinnut murehtia ystävän elämättä jäänyttä elämää eikä hänen läheistensä tuskaa. 

Vierailija
2/2 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietyllä tavalla jo hyväksynyt sen, etten saa koskaan tuota syytä tietää. En vain ymmärrä miten joku haluaa päättää ystävyyden *täysin*. Ymmärrän, että haluaa ottaa etäisyyttä, mutta läheisen ihmisen poistaminen elämästään tuntuu käsittämättömältä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi