Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista blogia haluaisit lukea?

Vierailija
10.01.2020 |

Olen jo vuosia miettinyt blogin perustamista. Millaista blogia haluaisit lukea? Millaista et jaksaisi yhtään? Kertokaa ajatuksianne.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihepiirit:

+ Kiinnostaa: arvostelut, kaikkiin vaikuttavat asiat, politiikka, psykologia, ihmiset yleisesti, maailmanmeno, netti, kieli, logiikka, todennäköisyys, ajattelu, yllättävä tieto, filosofia, arjen vinkit

- Ei kiinnosta: kirjoittajan oman elämän selostaminen, tyyli, sisustus, meikit ja muut pinnalliset asiat (paitsi analysoivassa tai opetusmielessä, esim. mitkä tekijät vaikuttavat esteettisyyteen), saman sisällön toistaminen kuin muualla

Blogin tavoite:

+ Kiinnostaa: lukijan hyödyttäminen, fiksuuden ja tiedostavuuden lisääminen

- Ei kiinnosta: päiväkirjamaisuus, kirjoittaja vain kertoo itsestään tai elämästään, tienaaminen mainospostauksilla, blogaaminen blogaamisen takia (paitsi jos samalla onnistuu tekemään kiinnostavaa sisältöä)

Näkökulma

+ Kiinnostaa: perehtyvä, tutkiva, kriittinen ja kyseenalaistava mutta realistinen, perinpohjainen, monipuoliseen ymmärrykseen pyrkivä

- Ei kiinnosta: pintapuolinen, muilta omaksuttu näkökulma jota ei perustella, yksipuolinen (paitsi jos tarkastelutapa on tarkoituksella ja näkyvästi rajattu)

Kuvat

+ Kiinnostaa: huumorikuvat, kuvat joiden on tarkoitus havainnollistaa jotain tietoa tai selkeyttää mitä tekstissä tarkoitetaan, kaaviot yms.

- Ei kiinnosta: koristeena olevat kuvat tai kuvat jotka otettu vain kuvaamisen ilosta, suuret kuvat joiden takia sivua joutuu vierittämään paljon, keskenään samanlaiset kuvat

Muuta

+ Kiinnostaa: helppolukuisuus, lyhyt ja ytimekäs, selkeä, niin että laiska ja tyhmäkin ymmärtää mitä sanotaan, neutraali tai humoristinen asenne

- Ei kiinnosta: tarpeeton toisto, jaarittelu, liikaa sivistyssanoja, erityisen positiivinen tai negatiivinen asenne (paitsi huumorilla)

Tiivistäen voi sanoa, että olen kiinnostuneempi siitä mitä kirjoittaja sanoo (ja miten se auttaa minua tai maailmaa), kuin kirjoittajasta itsestään.

Vierailija
22/24 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaista. Ärsyttää joka toisella tuttavalla olevat blogit. Sisustusaiheiset pahimpia kun vielä miljoona kuvaa samasta olkkarin sohvasta eri kantilta.

Sullahan ei ollut näin. Taisi olla lepmpikuvapaikka sänky ja tietysti makuuasento.

Ei kannata ottaa itseensä ja yrittää vertuilla. Et tiedä minusta tai elämästäni mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Olipas tullut paljon kommentteja, KIITOS kaikille! Lueskelen näitä ja pohdiskelen asiaa. 

En ole minkään alan asiantuntija, eli puhtaasti tietopohjainen opetusblogi on poissuljettu. Vahvuuteni on, että olen elänyt monivaiheisen elämän (+40v) ja päätynyt hieman tavallisuudesta poikkeavaan elämäntilanteeseen. Ehkä blogini voisi olla päiväkirjamainen mutta samalla syvällisempiä teemoja läpikäyvä. Harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita on paljon joten paneutumista näihin voisin myös harrastaa. Lisää kommentteja voi laittaa!

AP 

Vierailija
24/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään lukea käsityöblogeja ja sellaisia, joissa on jokin vinkki ja idea. Ei niitä, jotka ovat samaa kuin muuallakin. Myös sellaiset matkablogit, jotka myös kertoo kohteesta järkeviä juttuja, eikä vain seuraavaa: Käytiin syömässä jotain hyvää ruokaa mutten muista missä...En ymmärrä miksi tällaisia postauksia kukaan haluaa lukea?