Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi hoitaa lapsensa koiraa, ei lapsenlapsia

Huokaaja
10.01.2020 |

Mieheni veli on kuukauden matkoilla vaimonsa kanssa. Anoppi hoitaa heidän koiraansa reissun ajan. Koiran omistajan siskolla olisi kyllä koirahoitola samalla paikkakunnalla.

Pyysin apua anopilta pienempien lasten hoitoon siksi aikaa, että pääsisin hammaslääkäriin ja vanhimman lapsen terveystarkastukseen ja lääkäriin sekä veisin oman äitini geriatrian polille.

Mieheni on reissutyössä ja minä olen 4 lapsen kanssa kotona ja hoidan myös muistisairasta äitiäni aina kun isäni ei jaksa. Ja teen vanhuksille ruuan.

Anoppi on siis eläkkeellä. Hänelle ei useinkaan sovi meidän lasten kanssa oleminen. Syitä on ollut matkan varrella useita, minun imettämisestäni - hänen menoihinsa ja muiden lastenlasten hoitamiseen.

Ymmärrän kyllä, että ihmisillä on omat menot, mutta tämä koiranhoitokin menee meidän lapsien edelle niin se kyllä laittaa ajattelemaan asioita. Minulla lapset ovat aina ensin.

Mieheni sanoi suoraan, että välttely johtuu minusta. Että olen hankala, kun pyytelen moisia apuja, että hänen äidillään on kiireistä, eikä minun pitäisi häiritä häntä muutenkaan.
Loukkaannuin.

Minusta tuntuu, että alamäki alkoi siitä, kun anoppi sai tietää, että teimme avioehdon. Kotimme on siis minun ja minulla muutakin ennen avioliittoa hankittua omaisuutta. Ennen anoppi yöpyikin välillä meillä, kun oli vielä työelämässä ja kotimme on lähellä hänen entistä työpaikkaansa.

Osaisiko joku järkevä anoppi tai kuka tahansa viisas ihminen nähdä, mikä mättää? Omat unenpuutteiset aivoni eivät kykene kuin loukkaantumaan tästä kaikesta :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä KUMMATKAAN isovanhemmat ei halua hoitaa ja tämä on suorin sanoin ilmoitettu. Ja eivät ole sit tosian kertaakaan hoitaneet, eivät auttaneet edes hätätilanteessa!

Heillä on oikeus tähän ja siitä ei voi marista. Sen voi sit itse valita miten paljon näihin ihmisiin satsaa. Koska heitä ei näytä kiinnostavan omat lapset eikä lapsenlapset yhtään niin en minäkään sinnepäin aktiivi ole. Yritin aikani, sit lopetin. Ei sitten.

Vierailija
22/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä KUMMATKAAN isovanhemmat ei halua hoitaa ja tämä on suorin sanoin ilmoitettu. Ja eivät ole sit tosian kertaakaan hoitaneet, eivät auttaneet edes hätätilanteessa!

Heillä on oikeus tähän ja siitä ei voi marista. Sen voi sit itse valita miten paljon näihin ihmisiin satsaa. Koska heitä ei näytä kiinnostavan omat lapset eikä lapsenlapset yhtään niin en minäkään sinnepäin aktiivi ole. Yritin aikani, sit lopetin. Ei sitten.

Näinhän tämä menee. Meillä on isovanhemmat kaikki kuolleet, mutta anopin kahta täysin tervettä, nyt eläkeläistä, mutta monta vuotta sitä ennen työttömänä ollutta, sisarusta on jonkun kerran kyselty ihan vaan kahville käymään. Ei edes hoitamaan lapsia, mutta nyt edes tutustumaan näihin. Juu, eip käy. Toinen asuu homeista omakotitaloa tuossa kivenheiton päässä, sitä odotellessa kun tarvitaan ruohonleikkuu- ja lumenluontiapua. Ja saahan sitä, 25e/h. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mulla on myös sellaset mummot jotka ei yhtään hoida lapsiamme eivätkä ole kiinnostuneet, ja anoppi ei tykkää minusta koska olen liian koulutettu (oli inhonnut mua jo mielikuvan perusteella ennen kuin tapasi edes).

Annan yhden neuvon: älä TURHAAN ponnistele ja taistele saadaksesi jonkun pitämään sinusta. Se ei toimi ja vie valtavasti voimia. Ja saa itse vain pettymyksiä aikaan joka yrityksestä.

Yritin itse yli 10v kaikkeni, siis kaikkeni. Ja aina petyin, itkin, pahoitin mieleni. Anoppi ei muuttunut, ja sille vaan ei itse voi mitään

Etkö ole huomannut että sun anoppi EI HALUA hoitaa? Lopeta hyvä ihminen kysely ja pyynnöt, tuo on jo ahdistelua. Sen voit päättää sitten että miten aikanaan itse autat anoppia. Minä autan yhtä paljon kun anoppi auttanut meidän perhettä: nolla sekuntia. Eli en lainkaan. Itsekkäällä mummolla on sit yksinäinen vanhuus.

Vierailija
24/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herännyt kuin yksi kysymys: miksi olet tehnyt neljä lasta miehelle joka tekee reissutyötä?

Nyt niität mitä kylvit.

Vierailija
25/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sinäkään hoida anoppia, kun hän tarvitsee apua.

Juuri tuollaiset anopit ovat sellaisia jotka makaavat vaipoissaan yksin vanhainkodissa eikä kukaan käy katsomassa.

Toivon todella ettei tarvitse katsella miniää siinä vaiheessa, kun en pääse enää karkuun. En jaksa sitä hienopierua.

Ohis

Vierailija
26/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä taustalla ajatus, että se koira olisi pitänyt viedä sinne koirahoitolaan?

Vierailija
27/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herännyt kuin yksi kysymys: miksi olet tehnyt neljä lasta miehelle joka tekee reissutyötä?

Nyt niität mitä kylvit.

Mieheni ei ole alkujaan ollut reissutyöläinen.

Tykkään lapsista ja haluan hoitaa itse lapsemme kotona.

Minun on vaikeaa ymmärtää, että isovanhempi ei halua viettää aikaa edes paria tuntia meidän rakkaiden lapsiemme kanssa.

Asioiden hoitaminen ja lääkärissä käynti sujuvat paremmin ilman lapsia. Muuten en ole hoitoa/apua tarvinnutkaan.

Ainakin voin tästä oppia monta asiaa, kuinka itse tulen isovamhempana toimimaan, jos vain lapsenlapsia saan.

Vierailija
28/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt niität mitä kylvit.

Minun on vaikeaa ymmärtää, että isovanhempi ei halua viettää aikaa edes paria tuntia meidän rakkaiden lapsiemme kanssa.

Asioiden hoitaminen ja lääkärissä käynti sujuvat paremmin ilman lapsia. Muuten en ole hoitoa/apua tarvinnutkaan.

Ainakin voin tästä oppia monta asiaa, kuinka itse tulen isovamhempana toimimaan, jos vain lapsenlapsia saan.

Sinun on vaikea ymmärtää joo, koska katsot asiaa itsesi lävitse. Sen sijaan tunnekylmän välinpitämättömän mummon ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää, kun hän katsoo asiaa oman arvomaailman näkövinkkelistä.

Sun kannattaa lopettaa kaikenlainen avun pyytäminen kokonaan, sillä se ei saa mummoa läheisemmäksi, päin vastoin etäisemmäksi.

Mulla on sama tilanne kuin sulla, eikä siis ketään lastenhoitoapuna koskaan, eli tukiverkko puuttuu kokonaan. Silloin pitää vaan hoitaa ne lapset itse, oli mikä hätä tai avuntarve tahansa, ja todellakin sitten painaa mieleen ne tilanteet ja miettiä miten itse aikanaan isovanhempana toimii. Eihän se paljoa lohduta hädän hetkellä, mutta sentään omilla lapsilla on aikanaan asiat paremmin.

Mä en voisi olla ikinä niin tyly ja piittaamaton omille lapsilleni kuin mitä mun oma äiti on mulle, ja anoppi miehelle.

Tsemppiä ap, yritä olla välittämättä.

Vierailija
29/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt niität mitä kylvit.

Lääkärissä käyntiin ei mene kuin korkeintaan pari tuntia. Ovatko kaikki neljä lastasi vielä niin pieniä, että ketään heistä ei voi jättää pariksi tunniksi kotiin? Eikä kukaan lapsista ole vielä koulussa eikä eskarissa, jolloin olisit voinut varata lääkäriajan näiden lasten ollessa pois kotoa?  On vähän eri asia pyytää lapsenvahtia pariksi tunniksi yhdelle tai kahdelle lapselle, mutta neljä on jo aika paljon. Mä vahdin aikoinaan ystäväni lapsia. Olin silloin itsekin vasta kolmekymppinen. Mutta en vahtinyt enää sen jälkeen, kun hänen neljäs lapsensa syntyi. Sen jälkeen otin meille yhden tai kaksi hänen lapsistaan, muille hän sai etsiä jonkun toisen hoitopaikan, jos halusi kaikki lapset hoitoon samaan aikaan. 

Vierailija
30/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi hankki pelikoneen ihan sitä varten, että kun lastenhoitovuoro napsahtaa, niin lapsenlapset saa pelata vaikka koko päivän ja jos ei pelaaminen kiinnosta, niin Netflix on aina vaihtoehtona. Jos valittaa ulkoilun puutteesta ja liiasta ruutuajasta, niin saa kuulla, että ei ole pakko lapsia tänne tuoda.

Minusta ihanteellinen ratkaisu, koska hoitoapua ei koskaan evätä, mutta mummi ei todellakaan toimi minkään ohjeiden mukaan. On vanhempien päätettävissä, minkä valinnan tekee.

Vierailija
31/31 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat on tuollaisia. Itsekäs, mukavuudenhaluinen sukupolvi. Kokevat, että raskaan lasten kasvatuksen ja työelämän jälkeen on nyt oikeus nauttia kaikin tavoin, ja saavat mielihyvää siitä että se on mahdollista. Nauttivat lapsenlapsista omilla ehdoilla.

Sinuna en pyytäisi enää mitään.