Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistateko palstalla itänaapurin trollit?

Vierailija
10.01.2020 |

Kohtuullisen helposti osan ainakin tunnistaa. Yleistä on hienovarainen "länsi on perseestä" syöte, voimakas konservatiivisuus. Myös kirjoitustyylistä tunnistaa, vaikka eri aihe, niin käyttää samoja ilmaisuja. Pyrkivät myös aiheuttamaan separoitumista. Aiheet eivät usein ole myöskään poliittisia, vaan jyrkähköjä mielipiteitä, joita toistetaan. Lisäksi tueksi lainataan linkkejä mitä ihmeellisimpiin ja jopa väärennettyihin tutkimustuloksiin. Hyvin huomaa, että tää palsta on muuttunut muutaman vuoden aikana idioottimaisemmaksi. Ja se on myös yksi trollien tarkoitus. Peukutuksista myös huomaa, kun joku kommentoi poikkeavan sopivasti, niin siihen ilmestyy nopeaan aikatauluun ylisuuri määrä erikoista peukutusta. Tällä pyritään vaikuttamaan. Tiedoksi vaan, että kaikki mielipiteet eivät ole suomalaisia, vaikka kirjoitettu hyvällä suomen kielellä, eikä juttuja kannata ottaa vakavasti.

Kommentit (359)

Vierailija
201/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa naisvihasta taitaa tulla sieltä. Yrittävät demoralisoida miehiä kuvailemalla kuinka suomalaiset naiset panevat ulkomaalaisia.

Palstan miesviha tulee myös sieltä.

Älä nyt jauha sontaa! Venakot yleensä palvovat miehiään ja tätä palvontaa voi edesauttaa maksamalla säännöllistä kulukorvausta.

Miten sitten perustelet perustelun, miten trollit juuri pyrkivät luomaan vastakkainasettelua ja vihaa esim. miesten/naisten välille. Et voi vetää mutkia suoriksi ja väittää, että se on sukupuolisidonnaista ja vain miehet tekevät sitä. Liian läpinäkyvää paskan puhumista jopa trollilta.

Ei kaikki täällä käyvät ole trolleja -.-

Mediakritiikkiä kannattaa käyttää.

Keitä ne on ne trollarit

Sellaiset trollarimiehet

Joita koko valtakunta arvostaa?

Keitä ne on ne trollarit

Sellaiset trollarinaiset

Jotka tosi työstä palkintonsa saa?

Me ollaan trollareita kaikki

Kun oikein silmiin katsotaan

Me ollaan trollareita elämän

Vierailija
202/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että niitä trolleja kirjoittelee tänne ihan jokaisesta ilmansuunnasta. Jokaisella omat agendansa. Mutta sillä ei itselleni ole väliä kun filtteröin kaiken itselleni tulevan informaation aika tarkasti kuten muunkin median kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdotonta ottaa sellaista ihmistä vakavasti, joka tosissaan uskoo Putinin trolleihin, keijuihin, yksisarvisiin jne. 

Ap:n on sen sijaan helppo löytää trolleja joka puolelta. Kas näin: eri mieltä kuin minä = trolli.  Ap:n kaltaisia, eli yksinkertaisten stereotypioiden läpi maailmaa hahmottavia ja moniulotteiseen ajatteluun kykenemättömiä ihmisiä, on yllättävän paljon.  

Kulta pieni, kommentoipa nyt näitä:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005634087.html

https://yle.fi/uutiset/3-7804386

https://www.johnnykniga.fi/kirja/jessikka-aro/putinin-trollit/978951043…

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigades

Noh, ovatkos nuo trollitehdasjutut satua vai ei?  :D

Voi pikku mussukka... 😍

Kaikki mikä on kirjoitettu nettiin tai edes paperille ei ole aina totta!

Tuossako kaikki mihin pystyt, pikku hanipuppeli?

Kyse onkin siinä onko Putinin trollitehdas totta ja esitin todisteet siitä että tottahan tuo on. Lisää materiaalia löytyy vaikka kuinka paljon.

Eikö sinua edes harmita kun häviät ihan 6-0?

Kullanmuru, jos niinkin tasapainoinen, puolueeton ja koulutettu henkilö kuin Jessikka Aro on kertonut sinulle jotain, niin mikä minä olen sanomaan vastaan. Ota 6-0 -voittosi. 😂

Jessika Aron mielestä myös Suomen Kuvalehti on osa Venäjän valtiollista propagandakoneistoa. Ensimmäistäkään todistetta yhdenkään trollin olemassaolosta en tosin ole vielä nähnyt, jos ei kotomaista dosentti Bäckmania lasketa mukaan.

Vierailija
204/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttavaa miten tämä ketju on kerännyt kömpelön läpinäkyviä Soros-, Nato- ja Rotschild-trolleja. Kuin hunajapurkki ötököitä!

Kertokaa nyt edes anonyymisti paljonko tienaatte kuukaudessa tästä?

No tässä meillä aito venäjämielinen kirjoittelija, en trolliksi kuitenkaan sanoisi, koska nämä ovat ihan tosissaan. Jokin jatkosodan jälkeinen tukholma syndrooma varmaankin näillä.

Sinulla taas on kiusallisen läpinäkyvä isäkapina, joka ilmenee vastustamattomana haluna riidellä isompiesi kanssa. Mikä olisikaan oivallisempi kohde kuin Venäjä.

Huh, en kuunapäivänä lähtisi riitelemään venäjän kanssa. Maailma on tarpeeksi usein kyllä nähnyt mitä sen salamurhaosasto on kykeneväinen tekemään. Siksikö sinäkin podet sitä tukholma syndroomaasi?

Vierailija
205/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sinne hohhoijaa tuli. 😂😂

Paljon eri keskustelupalsta lukeneena jo pari kymmentä vuotta, suomalaisen peruskireän provosoijan pystyy erottamaan kohtuullisen selkeästi. Hänellä ei ole agendaa taustalla.

Nyt tässäkin ketjussa on hauska seurata hohhoijaa- viestin ylöspäin -peukutusten määrää. Voisin veikata, että siellä on n. 20% ihan Suomi vi**uilua, mutta loput valevaikuttamista.

Jos tähän laittaa pari kohdenimeä, niin kuhina alkaa käymään. Voisin kokeilla kohta.

Mitä jos löysäisit sitä foliohattuasi vähän? Ainoat jotka täällä päivystävät ja jotka kaventavat sananvapautta ja mielipiteiden vapaata ilmaisua ovat sinunlaiset ihmiset. Heille on vain yksi ja oikea mielipide ja muut ovat trolleja heille. vaikuttamisen he tekevät poistattamalla ketjuja, haukkumalla trolleiksi ja hyödylliseksi idiootiksi tms. Pohjois-Koreassa ei ole trolleja, koska siellä on tätä samaa sinun harrastamaa stasi valvontaa ja raportointia. 

Nyt voit alkaa kuhista ja haukkua minut kaikilla lempitavoillasi.et vaan nimittäin kestä, että on muitakin kuin sinun hyväksymiäsi ajatuksia.

Vierailija
206/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somessa on nykyisin niin paljon trolleja, botteja, sockpuppetteja, jne., että oletusarvona voi jo epäillä, jos vaan on aihe sopiva (kuten Trumpin puolustajat, Brexitin puolustajat, ilmastonmuutoksen kieltäjät, sähköauton vastustajat, jne.).

Mitenkäs minä kun pidän median Trumpin lyömistä lapsellisena ja typeränä, ymmärrän miksi britit haluavat irti EU:n määräysvallan alta, en usko IHMISEN VAIKUTUSTA ilmastonmuutokseen, pidän laajamittaista sähköautoilua suomen olosuhteissa mahdottomuutena ja sähköautojen ympäristöystävällisyyttä vahvasti liioiteltuna ja siinä samalla inhoan sitä ryslandian Dobby-kääpiötä enkä voi sietää typeriä ja ylimielisiä venäläisiä jotka kuvittelevat itseään joksikin suurvaltalaisiksi? Venakot on kuin kokonainen maa täynnä pelkkiä helsinkiläisiä..

Vierailija
207/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tähän asti ollut palstan mielestä putintrolli, kunnes näiden Iran-hyökkäysten jälkeen muutuin natobotiksi ja NSA-trolliksi. Milloin saan palkkaa ja mistä sitä voi hakea?

Jos vielä kannatat tarveharkinnan poistoa, kehotan kääntymään kokoomuksen puoluetoimiston puoleen.

Siellä on aina tarvetta alipalkatulle työvoimalle.

Vierailija
208/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdotonta ottaa sellaista ihmistä vakavasti, joka tosissaan uskoo Putinin trolleihin, keijuihin, yksisarvisiin jne. 

Ap:n on sen sijaan helppo löytää trolleja joka puolelta. Kas näin: eri mieltä kuin minä = trolli.  Ap:n kaltaisia, eli yksinkertaisten stereotypioiden läpi maailmaa hahmottavia ja moniulotteiseen ajatteluun kykenemättömiä ihmisiä, on yllättävän paljon.  

Voi pikku mussukka... 😍

Kyse onkin siinä onko Putinin trollitehdas totta ja esitin todisteet siitä että tottahan tuo on. Lisää materiaalia löytyy vaikka kuinka paljon.

Kullanmuru, jos niinkin tasapainoinen, puolueeton ja koulutettu henkilö kuin Jessikka Aro on kertonut sinulle jotain, niin mikä minä olen sanomaan vastaan. Ota 6-0 -voittosi. 😂

Jessika Aron mielestä myös Suomen Kuvalehti on osa Venäjän valtiollista propagandakoneistoa. Ensimmäistäkään todistetta yhdenkään trollin olemassaolosta en tosin ole vielä nähnyt, jos ei kotomaista dosentti Bäckmania lasketa mukaan.

Minä lasken kyllä Bäckmanin mielenvikaisiin en trolleihin.

Vierailija
209/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttavaa miten tämä ketju on kerännyt kömpelön läpinäkyviä Soros-, Nato- ja Rotschild-trolleja. Kuin hunajapurkki ötököitä!

Uskon nykyajan kommunistien saavan palkkansa hieman hienovaraisemmin.

Ehkä turvattu työpaikka jossain "tutkimuskeskuksessa", jossa annetaan vapaa-aikaa seikkailla keskustelupalstoilla?

Ehkä elinikäinen virka valtionhallinnossa, jossa liukuva työaika ja mahdollisuus vaikuttaa illalla, normityöajan ulkopuolella?

Ehkäpä etätyötä tehden jossakin vihreiden/punaisten organisaatiossa hyvällä palkalla.

SItten on silakoiden, rasmuksen, antifan kaltaisia vapaaehtoisryhmiä, yleensä nuorisojoukoista koottuja iskuryhmiä, jotka trollaavat ilman palkkaa pelkästään ideologialla varustettuna, uskoteltuna että he ovat hyvien puolella pahuutta vastaan.

Onhan näitä kotimaisia trollitehtaita pilvin pimein, esim, feministien, naistutkimuksen saralla ym. ym.

Kaikki huutavat kilpaa lehtien kommentointiosastoilla ja yrittävät askarrella paskarrella omaa omalaatuista logiikkaansa Orwell malliseen uuskieleen sopivaksi.

Kaksi jalkaa hyvä, neljä jalkaa paha.

Eläinten vallankumous :-)

Olen vaikuttuneena seurannut, kuinka kuvailemasi kaltaiset ihmiset omaksuvat roolinsa. He tietävät, että hintana kevyestä ja turvallisesta duunistaan heiltä odotetaan ehdotonta ideologista uskollisuutta. Ja hehän omaksuvat halutun ajattelun. Olisi varmaan rankkaa ja mahdotontakin teeskennellä vuodesta toiseen olevansa "oikeamielinen", joten on luontevaa vain tukahduttaa järkensä ja uskotella itselleen, että kaikki se vihervassaripropaganda on hyvää ja totta.

Vierailija
210/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiihkeästi nuo Putinin trollit pyrkivät kieltämään koko laitoksen olemassaolonkin vaikka se paljastui ajat sitten.

Poloniumilla tehtyihin salamurhiin eivät jostain syystä ota kantaa....

Ei! Ei! Ei! Eivät kiistä! Eihän niitä edes ole! Ei minuakaan ole! Kaikki on valetta!

Vierailija
211/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 tuhatta euroa. Jos mainitsen Soroksen saan lisäbonusta 3%. Mutta älä vinkkaa iltapäivälehdille, koska muuten joku alkaa tekemään tätä halvemmalla ja menetän työni.

Vierailija
212/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajattelevat trolleiksi kaikki asioista eri mieltä olevat...Surullista sekin.

Vierailija
213/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tähän asti ollut palstan mielestä putintrolli, kunnes näiden Iran-hyökkäysten jälkeen muutuin natobotiksi ja NSA-trolliksi. Milloin saan palkkaa ja mistä sitä voi hakea?

Jos vielä kannatat tarveharkinnan poistoa, kehotan kääntymään kokoomuksen puoluetoimiston puoleen.

Siellä on aina tarvetta alipalkatulle työvoimalle.

En missään nimessä kannata sen poistamista, kannatan persuja, mistä syystä olen ollut kuulemma putinin listoilla tähän asti. Kunnes nyt en suostu olemaan Iranin (ja Venäjän) terroristien puolella jenkkejä vastaan, niin muutuin natobotiksi.

Vierailija
214/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pikku mussukka... 😍

Otan, kiitos!

Toki putintrollin voittaminen väittelyssä "Onko trollitehdas olemassa vai ei" ei ole sellainen meriitti jonka laittaisi CV:heni.

Pointti onkin siinä että teille ei anneta vapaata kenttää temmeltää. Valheenne osoitetaan valheeksi kerta kerran jälkeen.

Vierailija
215/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa naisvihasta taitaa tulla sieltä. Yrittävät demoralisoida miehiä kuvailemalla kuinka suomalaiset naiset panevat ulkomaalaisia.

Palstan miesviha tulee myös sieltä.

Älä nyt jauha sontaa! Venakot yleensä palvovat miehiään ja tätä palvontaa voi edesauttaa maksamalla säännöllistä kulukorvausta.

Miten sitten perustelet perustelun, miten trollit juuri pyrkivät luomaan vastakkainasettelua ja vihaa esim. miesten/naisten välille. Et voi vetää mutkia suoriksi ja väittää, että se on sukupuolisidonnaista ja vain miehet tekevät sitä. Liian läpinäkyvää paskan puhumista jopa trollilta.

Ei kaikki täällä käyvät ole trolleja -.-

Mediakritiikkiä kannattaa käyttää.

Keitä ne on ne trollarit

Sellaiset trollarimiehet

Joita koko valtakunta arvostaa?

Keitä ne on ne trollarit

Sellaiset trollarinaiset

Jotka tosi työstä palkintonsa saa?

Me ollaan trollareita kaikki

Kun oikein silmiin katsotaan

Me ollaan trollareita elämän

Lol 😂

Vierailija
216/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pikku mussukka... 😍

Minä lasken kyllä Bäckmanin mielenvikaisiin en trolleihin.

Juuri niin. Sellainen klovneria on lähinnä harhautusta. Venäjä antaa sen puuhata typeryyksiään Suomessa jotta todellinen vaikuttaminen jää katveeseen. Venäjällä Bäckman taas toimii Kremlin asialla hyödyllisenä idioottina tehtailemalla Suomi-vastaista propagandaa mm. lapsikaappausfantasioineen ja ratsastaen suomalaisten yleisellä luotettavuudella vaikkapa Itä-Ukrainan mielikuvitustasavaltojen legitimeetin puolustajana. 

Vierailija
217/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten kannattaa epäillä venäjän trolliksi ihmisiä jotka sen kiivaimmin kiistävät.

Onko kukaan lähettänyt puoluejohtajille tai kunnioitutellu johtajallemme (kannatus 99%, enemmän kuin diktaattori Putinilla :-), kyselyä kuka heistä trollaa venäjän hyväksi.

Vastaukset voisivat yllättää, sillä elleivät pysty todistamaan etteivät ole, vihapuhesyytettä vaan niskaan ja oikeuteen.

Antakaas nyt edes YKSI esimerkki tällaisen trollitehtaan tuotannosta.

Olen 10 vuotta ollut melko aktiivinen palstalla enkä ole koskaan mihinkään sellaiseen törmännyt.

Paha antaa, kun ne ketjut poistateaan aina, ettei vaan joku ala kyseenalaistamaan virallista totuutta. Joku voi vielä alkaa googlaamaan Rotschildejä tai Sorosta ja ottaa selvää petrodollarin merkityksestä sotien aloituksissa.

Vierailija
218/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pikku mussukka... 😍

Otan, kiitos!

Toki putintrollin voittaminen väittelyssä "Onko trollitehdas olemassa vai ei" ei ole sellainen meriitti jonka laittaisi CV:heni.

Pointti onkin siinä että teille ei anneta vapaata kenttää temmeltää. Valheenne osoitetaan valheeksi kerta kerran jälkeen.

Vieläkään ei ole yhtäkään todistetta näistä trolleista ollut eikä näkynyt. Olen eri henkilö kuin tuo kelle vastasit, mutta silti se, että joku toimittaja väittää asian olevan tosi, ei kuitenkaan käy tutkimuksesta tai faktasta näin perinteisessä mielessä. Aika usein toimittajat siteeraavat ihan oikeita tutkimuksiakin väärin, jopa tutkimusten tulokset päälaelleen kääntäen.

Vierailija
219/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin läpi. Ketjussa suurella todennäköisyydellä trolleja  ovat ovat:  (1. ei siis ole aloittaja, vaan eka vastaus) 

1,3,4,6,7,9,13,17,19,22,35,38,39,42,47,50,51,56,73,76,82,83,84,85,88,

100,104,105,110,111,112,115,117,121,123,126,130,134,138,139,

141,142,144,147,

151,157,164,173,174,179,183,184,191,196,198,201,202,203,204.

Joo, kyllä tämä hunajapurkkina toimi. Avainsanat ovat aina Putin, Nato, Jessica Aro, Krim, cambridge analytica, yms, yms. 

Kiva vastakkainasettelukin tuli, joka kertoo siitä, että trollilla tulee tunteet peliin, joka osin on kiellettyä Pitää toimi ohjesäännön mukaisesti.

Peukutuksista päätellen tätä seuraa n. 2-4 trollia, jotka ovat myös pääosin nuo yläpulella numeroimani jutut kirjoittaneet. Niistä todellakin tunnistaa kirjoitustyylistä pari omaksi yksilökseen.  Osa noista saattaa olla hieman perjantaituohtuneen suomalaisenkin, ehkä parikytä prossaa.

Koomisimpia on väiteet, että ei tälläi akkapalsta kiinosta, tai ei venäjää kiinosta, tai että trollit eivät osaisi kieltä. :D

Vierailija
220/359 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps ne täällä trollaa, huomaa jo kirjoitus virheistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän