Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä jalkaani vaivaa? Lääkäriä/hoitajaa paikalla?

Vierailija
10.01.2020 |

Kertokaas viisaampina. Jalkaterä on ollut joulusta lähtien vaihtelevasti kipeä ja hiukan turvoksissa. Aristaa kävellessä, erityisesti päkiän seutu eikä esim varpaille nousu onnistu lainkaan kivun vuoksi. Painellen jalkaterä sekä ylä-että alapuolelta kipeä, mitään erityistä ei kuitenkaan tunnu sormin eikä ole ihomuutoksia; haavoja, ihottumaa tms. Pahin kipu tulee liikkumisen jälkeen, kun pysähtyy ja esim.istahtaa. Saa aikuisen ihmisen kyyneliin se tunne. Yölläkin ajoittain kolottaa niin ettei saa nukuttua.
Lääkärissä kävin reilu viikko sitten eikä hän keksinyt mikä voisi olla vikana. Jalka kuvattiin, ei murtumaa. Verikokeissa tulehdusarvot ja kihtiarvot ok. Sain kipulääkekuurin ja kehotuksen seurailla tilannetta.
Mitähän tää voi olla? Kiitollinen olen kaikista asiallisista vinkeistä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi reaktiivinen artriitti samantyyppisillä oireilla, oikean diagnoosin löytymiseen meni reippaasti aikaa. Jalkaterän kipuja voi aiheuttaa moni muukin syy, esim. nivelrikko, mahd. ylipainon aiheuttama rasitus ym.

Vierailija
2/4 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä luupiikki kantapäässä. Oli tuollaiset oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli loppusyksystä täsmälleen samat oireet toisessa jalassani. Kun astuin kynnyksen päälle väärin, olin pyörtyä kivusta. Käveleminen ja pelkästään varpaiden heiluttelu sattui. Epäilin kaikkea mahdollista iskiaksesta reumaan. Joulun jälkeen huomasin yhtäkkiä, että aivan kaikki kipu oli poissa. Edellisillä kommentoijilla on hyviä arveluita, mutta tämä minunkin arvaukseni, "mystinen kipu, joka katosi", voi olla osuva.

Vierailija
4/4 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että lääkäri antaisi sinulle av:llä mitään ohjeita? Vapaa-aikanaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan