Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öinen kulkija, ihmeellinen yhteensattuma vai jotakin viestejä "toisesta maailmasta" - Keskellä yötä koputukset ikkunaan ja oveen

Vierailija
10.01.2020 |

Onko kenelläkään kokemuksia ihmeellisistä koputuksista oveen tai ikkunaan, joille ei järkevää selitystä löydy?

Meillä on ollut mahdoton aviokriisi menossa puolison pettämisen vuoksi ja näyttäisi, että tilanne on ajautumassa avioeroon. Puoliso on muuttanut vasta muualle.

Noin kuukausi sitten, kun puoliso asui vielä kotona, hän kysyi aamulla, olenko herännyt viime yönä. Sanoin, että en ja miksi. Kertoi, että oli herännyt keskellä yötä siihen, kun joku oli jyskyttänyt yöllä ulko-oveen. Oli  herännyt siihen ja noussut katsomaan, kuka ovella on, mutta ketään ei ollut näkynyt missään. Sanoin tästä hänelle, että omatunto taitaa kolkutella alitajunnassa ja yrittää herättää todellisuuteen.  Uskoin, että oli nähnyt vain unta eikä asiaa sen koomin mietitty.

Tällä viikolla olen ollut yksin kotona ja heräsin johonkin puoli kahden maissa yöllä. Katsoin kelloa ja ihmettelin tuota ajankohtaa, koska jos heräilen yöllä stressin tms. seurauksesta, kello on monesti noin 4. En kuitenkaan ole viime viikkoina heräillyt keskellä yötä, kun pahin shokki on takana päin. No joka tapauksessa olin laittamassa uudelleen nukkumaan, niin yhtäkkiä makuuhuoneen ikkunaan tuli erittäin selviä ja voimakkaita koputuksia. Koputukset kuulosti ns. vaativalta ja että joku yrittää herättää.

Hämmästyin tästä ja mietin, onko jollakin naapurissa hätä, onko puoliso siellä (ja mietin, että hänellähän on avaimet asuntoon) ja jäin kuuntelemaan kuuluuko ikkunan takana lumen rahinaa, askelten ääniä. Mitään ääniä ei kuulunut ja pistin sitten nukkumaan, koska tiesin, että ovet ovat lukossa. Seuraavana päivänä kävin tarkistamassa, onko ikkunan takana kengän jälkiä ja ei, ei mitään.

Osaako kukaan sanoa, mistä tässä voi olla kyse? Ulkona oli lauha, ei lämpötilavaihteluita. Ikkunaan koputus oli todella selvä, koska ns. ikkunat helisivät. Mitään liikehdinnän ääniä ei kuitenkaan ollut, vaikka siinä kohtaa niitä olisi ilman muuta pitänyt kuulua ja jäljet jäädä lumeen. Lintu ei voinut olla koputuksen voimakkuuden takia, eikä katolla ollut tippuvaa lunta tms. Muuten nyt ei niin ihmetyttäisi, mutta kun samalainen efekti on sattunut nyt molemmille lyhyen ajan sisällä eikä kulkijoita silti ole näkynyt. Asumme rauhallisella omakotitaloalueella.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talon ullakolla on joskus kuulunut yöllä n. kolmelta kolme kertaa koputusta. En nukkunut täysin silloin, toivoin vain että mikä olikin lopettaa pian. Knak Knak Knak sama kolmesti. Vanha talo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että varoitus oli Jumalasta. Ei ollut ollenkaan pelottava tai mystinen kokemus, vaan päinvastoin. Silloin en ymmärtänyt, että olisin syöksynyt tuhoon, jos olisin mennyt naimisiin silloisen poikaystäväni kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kuulin kun ikkunaan koputettiin yöllä. Kuulin myös selvät sanat, jotka liittyivät aikeeseeni mennä naimisiin poikaystäväni kanssa. Erosin vuoden sisällä poikaystävästäni ja päätös oli ehdottomasti oikea.

Olen uskovainen enkä halua olla tekemisissä minkään okkultisen ja paranormaalien asioitten kanssa. Erikoista kuitenkin, että on muitakin, jotka ovat kokeneet samantapaista erotilanteessa.

Ei välttämättä ole kyse mistään paranormaalista näissä, vaan esim. omasta syvästä intuitiosta tai jopa Pyhästä Hengestä joka neuvoo. Sellaiset viestit tulee usein sellaisesta osasta omaa tietoisuutta, jota ei useimmiten huomaakaan, ja mieli voi paikantaa ne siksi fyysiseen maailmaan vähän hassusti, ihan kuin ne tulisi jostain ulkopuolelta tai ulkopuolisen sanomana.

Vierailija
44/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tulkittu eri tavoin eri aikoina. Luultavasti joskus 1700-1800-luvuilla olis ajateltu että kodinhaltija se siellä koputtelee. Ei pidä riitaisasta menosta talossaan, ja varoittaa.

Joku tikka voisi olla luonnollinen selitys, tai kiusantekijä, ihminen.

Minäkin kehotan rukoilemaan Jumalaa, vaikket uskovainen olisikaan. Rukoile suojelusta.

Vierailija
45/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla mielenterveydessä ongelmia ole, vaikka päähän on ottanutkin.

Puoliso on ollut yövuorossa tuona aika, enkä muutenkaan näe ensimmäistäkään syytä, miksi se hän olisi ollut ikkunan takana. Niin ja jälkiä siellä ei tosiaan ollut.

En todella ole pelkääjä, enkä tuotakaan hommaa jäänyt yöllä sen enempi miettimään, vaan jatkoin nukkumista sen 10 minuutin valvomisen jälkeen.

Ihmetytti kuitenkin, että mikä tässä on kyseessä. Puoliso ei usko ns. yliluonnolliseen, itse pienissä määrin, vaikka järki-ihminen olenkin.

Se, että sinä et näe yhtään syytä miksi miehesi tekisi noin, ei tarkoita etteikö hän voisi tehdä niin.

Ja niiden jälkien puuttumisesta ei välttämättä voi paljoa päätellä. Jos joku nimenomaan haluaa toimia niin, ettei jää jälkiä, se kyllä varmasti onnistuu.

Hyi. Ehkä se onkin se puolison salarakas, joka siellä koputtelee.

Tuli mieleen se Laihian henkirikostapaus...hyi.

Vierailija
46/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä kamerat torpan nurkille, niin mysteeri selviää.

Jos kamerassa ei näy mitään ja vielä kuulet ääniä niin todennäköisin selitys ei ole yliluonnollinen, vaan mielenterveydellinen.

Mulla oli edellisessä asunnossa selittämätöntä oveen koputtelua ja myös selvää raapimisääntä, mitä pidin vielä inhottavampana kuin koputtelua. Lähdin juurikin noin sitä selvittelemään että kamera valvomaan. Mitään ei koskaan näkynyt aikoina joina ääniä kuului. Päätin sitten äänittää kännykällä niitä ääniä ja kyllä, ne pystyi äänittämään ja kuuntelemaan uudestaan. Minulla ei ollut mitään mt-oireita eikä edes vaikea elämäntilanne joten pidin mt-syitäkin aika epätodennäköisinä.

Ajattelin puolihuvittuneena, että näinköhän ostin kummitustalon itselleni - en varsinaisesti uskonut kummituksiin mutta toisaalta, en ole koskaan pitänyt poissuljettunakaan, kun tunnen useita ihan järkeviä ihmisä jotka on sellaista kokeneet. Joka tapauksessa vaikutti ettei ääntelijä häirinnyt millään muulla tavalla joten totuin joissakin viikoissa ääniin eikä minua ne häirinneet. Ainoa vaan kun sittten ystävä toiselta paikkakunnalta tuli yökylään. Hän ihan järkyttyi ääänistä, että miten täällä pystyy nukkumaan kun on aivan järkyttävä oven raapiminen ja elämöinti. En halunnut hullun mainetta joten sanoin että naapurin kissa siellä taitaa raapia tai voi olla isäntäkin, se on vähän juoppo, mutta vaaraton. En kertonut että olen kyllä kuvannut jo, että ei siellä ovella ketään tai mitään ole, kun sitä ääntä kuuluu. Mutta itse en siis pelännyt tuota ollenkaan enää.

Sitten vaan Skepsikselle lähettämään niitä todisteita, niin saadaan viimein todistettua, että kummituksia on olemassa. Ai, mikset lähetä?

Vierailija
47/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija nro 10 tässä vielä uudelleen. Mukava kuulla, että on olemassa samanlaisia kokemuksia kuin itselläni. Itse koin silloin tämän koputuksen/oven nykimisen varoittavana viestinä ja vetäydyin pois tietoisesti sen hetkisestä ihmissuhdekuviosta, joka elämässäni oli.

Vierailija
48/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä kamerat torpan nurkille, niin mysteeri selviää.

Jos kamerassa ei näy mitään ja vielä kuulet ääniä niin todennäköisin selitys ei ole yliluonnollinen, vaan mielenterveydellinen.

Mulla oli edellisessä asunnossa selittämätöntä oveen koputtelua ja myös selvää raapimisääntä, mitä pidin vielä inhottavampana kuin koputtelua. Lähdin juurikin noin sitä selvittelemään että kamera valvomaan. Mitään ei koskaan näkynyt aikoina joina ääniä kuului. Päätin sitten äänittää kännykällä niitä ääniä ja kyllä, ne pystyi äänittämään ja kuuntelemaan uudestaan. Minulla ei ollut mitään mt-oireita eikä edes vaikea elämäntilanne joten pidin mt-syitäkin aika epätodennäköisinä.

Ajattelin puolihuvittuneena, että näinköhän ostin kummitustalon itselleni - en varsinaisesti uskonut kummituksiin mutta toisaalta, en ole koskaan pitänyt poissuljettunakaan, kun tunnen useita ihan järkeviä ihmisä jotka on sellaista kokeneet. Joka tapauksessa vaikutti ettei ääntelijä häirinnyt millään muulla tavalla joten totuin joissakin viikoissa ääniin eikä minua ne häirinneet. Ainoa vaan kun sittten ystävä toiselta paikkakunnalta tuli yökylään. Hän ihan järkyttyi ääänistä, että miten täällä pystyy nukkumaan kun on aivan järkyttävä oven raapiminen ja elämöinti. En halunnut hullun mainetta joten sanoin että naapurin kissa siellä taitaa raapia tai voi olla isäntäkin, se on vähän juoppo, mutta vaaraton. En kertonut että olen kyllä kuvannut jo, että ei siellä ovella ketään tai mitään ole, kun sitä ääntä kuuluu. Mutta itse en siis pelännyt tuota ollenkaan enää.

Sitten vaan Skepsikselle lähettämään niitä todisteita, niin saadaan viimein todistettua, että kummituksia on olemassa. Ai, mikset lähetä?

Älä ole typerä, ei Skepsis aidosti mitään tutki ja mikään todiste ei ole heille riittävä, jos he niin päättävät. Eli siksei lähetä. Ja ei se, että lähettää heille äänitteitä tai kameran kuvia riitä todistamaan vielä mitään, ainahan niitä voi feikiksi väittää. Jos he aidosti haluaisivat todisteita yliluonnollisista ilmiöistä, selvittäisivät he oma-aloitteisesti tässä maailmassa esiintyviä ilmiöitä, niitä kyllä olisi tarjolla - koska heille eivät mitkään toisten todisteet riitä ja niitäkin kyllä olisi tarjolla. Ja kummituksetkaan toisaalta tuskin toimittavat tilauksesta mitään ilmiöitä aina juuri silloin, kun joku skepsisläinen tai muu niitä sattuu haluamaan ja niitä voi silti tapahtua.

Vierailija
49/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käsittää miten taikauskoisia pöhköjä on palsta pullollaan😂 Ihmiselle käy exä/salarakas/naapurin teinit tai juopot koputtamassa ja täällää selitetään henkien yhteydenotosta🙄 Siis oikeasti aikuiset ihmiset!😂

Vierailija
50/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile Isä meidän -rukousta. Älä avaa ovea. Sano että haluat olla rauhassa. Paljon tuskaa ja kipua, houkuttelee tällasia ilmiöitä. Siunausta ja rauhaa sinulle.

Usein demonit pääsevät sisään taloon myös ilmastointikanavien kautta, jos niitä ei ole siunattu.

Vierailija
51/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun hukkumistapauksen yhteydessä uutisoitiin tuollaisista koputuksista nuorten hukkumishetkellä.

Vierailija
52/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisikohan kuitenkin todennäköisempää:

a) juopuneet nuoret koputtelevat huvikseen

tai

b) toinen nuori meni jäihin ja toinen hädissään paukuttanut ovia ja etsinyt apua

Vierailija
53/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun hukkumistapauksen yhteydessä uutisoitiin tuollaisista koputuksista nuorten hukkumishetkellä.

Mikä tapaus tämä on ollut ja milloin?

Vierailija
54/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintu siellä etsi ruokaa ikkunankarmin välistä.

Linnut eivät liiku öisin.

Jaa ei? Eilen yöllä kun kävelin kahden jälkeen kotiin, mustarastas lauleskeli hienosti. Ihan pimeän aikaan. Lieneekö keväiset kelit sekoittaneet linnun kalenterin.

Vierailija
55/64 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa ei? Eilen yöllä kun kävelin kahden jälkeen kotiin, mustarastas lauleskeli hienosti. Ihan pimeän aikaan. Lieneekö keväiset kelit sekoittaneet linnun kalenterin.

Mustarastaat tosiaan liikkuu öisin. Ne pinkoo pitkin pihaa oranssi nokka ojossa:)

Vierailija
56/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Järki" koputteli puolisosi päähän, symbolisesti (hallusinaatio), ja kun tiedät tehneesi virheen, rikkoessasi liittosi pelkän seksi-aiheen takia, koputti "järki" myös sinun kalloasi. Samalla tavalla kun puolisoasi, koska teidän piti olla yhdessä ikuisesti.

Vierailija
57/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustarastaat tosiaan liikkuu öisin. Ne pinkoo pitkin pihaa oranssi nokka ojossa:)

Ne on kyllä hauskoja vrijareita.... Musta hahmo viipeltää ikkunan takana, ja joo, koputtavatkin jos on ruokintaa. Talvella.

Vierailija
58/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nousi hetki sitten ja kävin keittiöstä, katselin ikkunasta ulos. Ihailin lunta puiden oksilla, ulkona sattui samaan aikaan kävelemään 2 ihmistä: pitkä vaalea nuorimies ja lyhyt tumma tyttö. Spontaani ajatukseni tytöstä oli, että mikäs peikko siinä menee (sori...) ja otin kiikarit käteen; heti kun sain tytön kiikariin - ja tämä kaikki tapahtui vain joidenkin sekuntien aikana, tarkensin valmiiksi alueelle, josta tiesin tytön kohta kulkevan - näin suoraan kiikareista, kun tyttö kaatui ja loukkasi. (Hän ei päässyt heti ylös, mutta poika ei ollut herrasmies - uskomatonta!)

Että sellainen ajoitus... Tuli vähän "paha-noita"-olo. 🥲

Vierailija
59/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen kertoi pelästyneenä, että linnut olivat käyneet koputtamassa oveen. Sanoi, että se on enne kuolemasta.

En uskonut yhtään, ja pidin taikauskona, mutta niin vain hän kuoli muutaman viikon päästä.

Vierailija
60/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tapaus tämä oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi