Öinen kulkija, ihmeellinen yhteensattuma vai jotakin viestejä "toisesta maailmasta" - Keskellä yötä koputukset ikkunaan ja oveen
Onko kenelläkään kokemuksia ihmeellisistä koputuksista oveen tai ikkunaan, joille ei järkevää selitystä löydy?
Meillä on ollut mahdoton aviokriisi menossa puolison pettämisen vuoksi ja näyttäisi, että tilanne on ajautumassa avioeroon. Puoliso on muuttanut vasta muualle.
Noin kuukausi sitten, kun puoliso asui vielä kotona, hän kysyi aamulla, olenko herännyt viime yönä. Sanoin, että en ja miksi. Kertoi, että oli herännyt keskellä yötä siihen, kun joku oli jyskyttänyt yöllä ulko-oveen. Oli herännyt siihen ja noussut katsomaan, kuka ovella on, mutta ketään ei ollut näkynyt missään. Sanoin tästä hänelle, että omatunto taitaa kolkutella alitajunnassa ja yrittää herättää todellisuuteen. Uskoin, että oli nähnyt vain unta eikä asiaa sen koomin mietitty.
Tällä viikolla olen ollut yksin kotona ja heräsin johonkin puoli kahden maissa yöllä. Katsoin kelloa ja ihmettelin tuota ajankohtaa, koska jos heräilen yöllä stressin tms. seurauksesta, kello on monesti noin 4. En kuitenkaan ole viime viikkoina heräillyt keskellä yötä, kun pahin shokki on takana päin. No joka tapauksessa olin laittamassa uudelleen nukkumaan, niin yhtäkkiä makuuhuoneen ikkunaan tuli erittäin selviä ja voimakkaita koputuksia. Koputukset kuulosti ns. vaativalta ja että joku yrittää herättää.
Hämmästyin tästä ja mietin, onko jollakin naapurissa hätä, onko puoliso siellä (ja mietin, että hänellähän on avaimet asuntoon) ja jäin kuuntelemaan kuuluuko ikkunan takana lumen rahinaa, askelten ääniä. Mitään ääniä ei kuulunut ja pistin sitten nukkumaan, koska tiesin, että ovet ovat lukossa. Seuraavana päivänä kävin tarkistamassa, onko ikkunan takana kengän jälkiä ja ei, ei mitään.
Osaako kukaan sanoa, mistä tässä voi olla kyse? Ulkona oli lauha, ei lämpötilavaihteluita. Ikkunaan koputus oli todella selvä, koska ns. ikkunat helisivät. Mitään liikehdinnän ääniä ei kuitenkaan ollut, vaikka siinä kohtaa niitä olisi ilman muuta pitänyt kuulua ja jäljet jäädä lumeen. Lintu ei voinut olla koputuksen voimakkuuden takia, eikä katolla ollut tippuvaa lunta tms. Muuten nyt ei niin ihmetyttäisi, mutta kun samalainen efekti on sattunut nyt molemmille lyhyen ajan sisällä eikä kulkijoita silti ole näkynyt. Asumme rauhallisella omakotitaloalueella.
Kommentit (64)
Lintu siellä etsi ruokaa ikkunankarmin välistä.
Onko lähi vesiin hukkunut ihmisiä lähipäivinä?
Vierailija kirjoitti:
Lintu siellä etsi ruokaa ikkunankarmin välistä.
Linnut eivät liiku öisin.
En oijein usko, että lintu koputtaa reippaalla otteella ja rytmillä ikkunalasiin keskellä yötä. Eihän niitä näy edes öisin.
Ei ole mitään tietoa, että kukaan olisi kuollut, ei myöskään muista tragedioista, kuin tästä oman elämän sirkuksesta.
Pistä kamerat torpan nurkille, niin mysteeri selviää.
Jos kamerassa ei näy mitään ja vielä kuulet ääniä niin todennäköisin selitys ei ole yliluonnollinen, vaan mielenterveydellinen.
Mies yrittää tehdä susta hullun. Säähän et kuullut sitä ensimmäistä koputtelua, vaan mies uskotteli sulle niin tapahtuneen. Nyt se ukko käy öisin koputtelemassa ikkunoihin, kunnes sekoat.
Vierailija kirjoitti:
Jos kamerassa ei näy mitään ja vielä kuulet ääniä niin todennäköisin selitys ei ole yliluonnollinen, vaan mielenterveydellinen.
Mulla oli edellisessä asunnossa selittämätöntä oveen koputtelua ja myös selvää raapimisääntä, mitä pidin vielä inhottavampana kuin koputtelua. Lähdin juurikin noin sitä selvittelemään että kamera valvomaan. Mitään ei koskaan näkynyt aikoina joina ääniä kuului. Päätin sitten äänittää kännykällä niitä ääniä ja kyllä, ne pystyi äänittämään ja kuuntelemaan uudestaan. Minulla ei ollut mitään mt-oireita eikä edes vaikea elämäntilanne joten pidin mt-syitäkin aika epätodennäköisinä.
Ajattelin puolihuvittuneena, että näinköhän ostin kummitustalon itselleni - en varsinaisesti uskonut kummituksiin mutta toisaalta, en ole koskaan pitänyt poissuljettunakaan, kun tunnen useita ihan järkeviä ihmisä jotka on sellaista kokeneet. Joka tapauksessa vaikutti ettei ääntelijä häirinnyt millään muulla tavalla joten totuin joissakin viikoissa ääniin eikä minua ne häirinneet. Ainoa vaan kun sittten ystävä toiselta paikkakunnalta tuli yökylään. Hän ihan järkyttyi ääänistä, että miten täällä pystyy nukkumaan kun on aivan järkyttävä oven raapiminen ja elämöinti. En halunnut hullun mainetta joten sanoin että naapurin kissa siellä taitaa raapia tai voi olla isäntäkin, se on vähän juoppo, mutta vaaraton. En kertonut että olen kyllä kuvannut jo, että ei siellä ovella ketään tai mitään ole, kun sitä ääntä kuuluu. Mutta itse en siis pelännyt tuota ollenkaan enää.
Vähän vastaavanlaisessa elämäntilanteessa (kolmiodraama/ero) viime kesänä koin samanlaisen tapahtuman. En halua kertoa tarkemmin yksityiskohdista täällä, mutta näin jonkun valveunen tms. jossa ulko-oveeni koputeltiin voimakkaasti ja ovea yritettiin riuhtoa auki. Olen tämän kokemuksen jälkeen kokenut pari muuta samankaltaista selittämätöntä juttua, jotka ovat saaneet minut miettimään, että yrittääkö joku "henki" viestiä minulle jotain.
Aivan eri asia, mutta mainitsen kuitenkin. Saaristossa on melko yleinen uskomus, että jos kuulet koputusta jolle ei ole järkevää selitystä, älä lähde vesille, koska sieltä ei välttämättä ole enää paluuta.
Kuten sanoin, aivan eri asia, mutta silti. :)
Vierailija kirjoitti:
Aivan eri asia, mutta mainitsen kuitenkin. Saaristossa on melko yleinen uskomus, että jos kuulet koputusta jolle ei ole järkevää selitystä, älä lähde vesille, koska sieltä ei välttämättä ole enää paluuta.
Näitä on kansan keskuudessa pilvin pimein. Tyyliin kun vasenta pikkurilliä kolottaa tietää se räntäsadetta ja kun pöydässä ensimmäisenä puuroastiasta ottaa renki tietää se kommatta tyttövauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on kansan keskuudessa pilvin pimein. Tyyliin kun vasenta pikkurilliä kolottaa tietää se räntäsadetta ja kun pöydässä ensimmäisenä puuroastiasta ottaa renki tietää se kommatta tyttövauvaa.
Tarkoitin *kolmatta*
Vierailija kirjoitti:
Mies yrittää tehdä susta hullun. Säähän et kuullut sitä ensimmäistä koputtelua, vaan mies uskotteli sulle niin tapahtuneen. Nyt se ukko käy öisin koputtelemassa ikkunoihin, kunnes sekoat.
Tämä kuulostaa itse asiassa parhaalta selitykseltä. Gaslighting.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, paitsi AP ei maininnut mitään pikkurillistä eikä puurosta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kamerassa ei sitten näy jotain sellaista, mitä jälkeenpäin toivoo ettei olisi nähnyt. A propos, oletko sattunut katsomaan elokuvan Paranormal Activity? :)
Kun tapasin nykyisen mieheni hän asui metsän keskellä , kerran olin yksin yötä siellä miehen ollessa yövuorossa ja heräsin kovaan koputukseen takaovelta makkarin vieressä, kun menin katsomaan ei siellä ollut ja sitten tajusin ettei lumessa ollut kengänjälkiä! Järkytyin pahoin enkä saanut enää unta, aamulla kerroin miehelle joka sanoi koputtelua esiintyneen ennenkin muttei kertonut minulle etten ala pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vastaavanlaisessa elämäntilanteessa (kolmiodraama/ero) viime kesänä koin samanlaisen tapahtuman. En halua kertoa tarkemmin yksityiskohdista täällä, mutta näin jonkun valveunen tms. jossa ulko-oveeni koputeltiin voimakkaasti ja ovea yritettiin riuhtoa auki. Olen tämän kokemuksen jälkeen kokenut pari muuta samankaltaista selittämätöntä juttua, jotka ovat saaneet minut miettimään, että yrittääkö joku "henki" viestiä minulle jotain.
Joo, kyllä se hengen viestittely on se todennäköisin selitys.
Valvontakamerat ei maksa liikoja. Ebaystä saa halvalla.
Ei saa kertoa tällaisia juttuja. Iho menee kananlihalle.