Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öinen kulkija, ihmeellinen yhteensattuma vai jotakin viestejä "toisesta maailmasta" - Keskellä yötä koputukset ikkunaan ja oveen

Vierailija
10.01.2020 |

Onko kenelläkään kokemuksia ihmeellisistä koputuksista oveen tai ikkunaan, joille ei järkevää selitystä löydy?

Meillä on ollut mahdoton aviokriisi menossa puolison pettämisen vuoksi ja näyttäisi, että tilanne on ajautumassa avioeroon. Puoliso on muuttanut vasta muualle.

Noin kuukausi sitten, kun puoliso asui vielä kotona, hän kysyi aamulla, olenko herännyt viime yönä. Sanoin, että en ja miksi. Kertoi, että oli herännyt keskellä yötä siihen, kun joku oli jyskyttänyt yöllä ulko-oveen. Oli  herännyt siihen ja noussut katsomaan, kuka ovella on, mutta ketään ei ollut näkynyt missään. Sanoin tästä hänelle, että omatunto taitaa kolkutella alitajunnassa ja yrittää herättää todellisuuteen.  Uskoin, että oli nähnyt vain unta eikä asiaa sen koomin mietitty.

Tällä viikolla olen ollut yksin kotona ja heräsin johonkin puoli kahden maissa yöllä. Katsoin kelloa ja ihmettelin tuota ajankohtaa, koska jos heräilen yöllä stressin tms. seurauksesta, kello on monesti noin 4. En kuitenkaan ole viime viikkoina heräillyt keskellä yötä, kun pahin shokki on takana päin. No joka tapauksessa olin laittamassa uudelleen nukkumaan, niin yhtäkkiä makuuhuoneen ikkunaan tuli erittäin selviä ja voimakkaita koputuksia. Koputukset kuulosti ns. vaativalta ja että joku yrittää herättää.

Hämmästyin tästä ja mietin, onko jollakin naapurissa hätä, onko puoliso siellä (ja mietin, että hänellähän on avaimet asuntoon) ja jäin kuuntelemaan kuuluuko ikkunan takana lumen rahinaa, askelten ääniä. Mitään ääniä ei kuulunut ja pistin sitten nukkumaan, koska tiesin, että ovet ovat lukossa. Seuraavana päivänä kävin tarkistamassa, onko ikkunan takana kengän jälkiä ja ei, ei mitään.

Osaako kukaan sanoa, mistä tässä voi olla kyse? Ulkona oli lauha, ei lämpötilavaihteluita. Ikkunaan koputus oli todella selvä, koska ns. ikkunat helisivät. Mitään liikehdinnän ääniä ei kuitenkaan ollut, vaikka siinä kohtaa niitä olisi ilman muuta pitänyt kuulua ja jäljet jäädä lumeen. Lintu ei voinut olla koputuksen voimakkuuden takia, eikä katolla ollut tippuvaa lunta tms. Muuten nyt ei niin ihmetyttäisi, mutta kun samalainen efekti on sattunut nyt molemmille lyhyen ajan sisällä eikä kulkijoita silti ole näkynyt. Asumme rauhallisella omakotitaloalueella.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen ja kuullut joskus koputuksen. Siunasin kotini, huoneen, yön, en muista tasan mitä sanoin, mutta pyysin rauhaa Jeesuksen Kristuksen nimessä, sanoin asian ääneen ----> eipä enää kuulunut.

Jeesus on kaikille, älkää hämääntykö ettette voisi rukoilla, päinvastoin.

Vierailija
22/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile Isä meidän -rukousta. Älä avaa ovea. Sano että haluat olla rauhassa. Paljon tuskaa ja kipua, houkuttelee tällasia ilmiöitä. Siunausta ja rauhaa sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut looginen selitys tuohon on se, että miehesi on päättänyt tehdä sinut hulluksi ja etenee suunitelmallisesti.

Eli kertoi muka kuulensa ääniä ja nyt koputtelee itse sielä .

Tietenkin tuohon paljon uskottavampaa kun mieskin on "kuullut" niitä. Yrittää näin sulkeutua pois epäiltyjen joukosta.

Voisiko tuo olla mahdollista?

Vierailija
24/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin koputellaan silloin tällöin, satunnaisesti myös yöaikaan. Syyllinen on tikka. Asustaa lähistöllä ja silloin tällöin käy tarkistamassa löytyisikö ikkunoiden pielistä ja seinänraoista talvehtivia kärpäsiä. Päivällä sen usein ehtii häätämään, ja mitään vahinkoa se ei onneksi ole ehtinyt vielä aiheuttamaan. Koputus kuulostaa juurikin siltä kuin joku koputtaisi ikkunaan herättääkseen.

Vierailija
25/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mielenterveydessä ongelmia ole, vaikka päähän on ottanutkin.

Puoliso on ollut yövuorossa tuona aika, enkä muutenkaan näe ensimmäistäkään syytä, miksi se hän olisi ollut ikkunan takana. Niin ja jälkiä siellä ei tosiaan ollut.

En todella ole pelkääjä, enkä tuotakaan hommaa jäänyt yöllä sen enempi miettimään, vaan jatkoin nukkumista sen 10 minuutin valvomisen jälkeen.

Ihmetytti kuitenkin, että mikä tässä on kyseessä. Puoliso ei usko ns. yliluonnolliseen, itse pienissä määrin, vaikka järki-ihminen olenkin.

Vierailija
26/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 nuoriso tai joku sinua inhpava naapuri heittää lumipalloja ikkunaasi ohikulkiessaan yöllä.

2. Harakat nokkii ikkunaan.

3. Pakkanen tai lämpötilavaihtelut, rakennusvirheet paukauttelee.

Omassa kodissanikin paukkui, usein juuri riitojen aikoihon, ehkä rakennusvirhe katossa tms.

Vierailija
27/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut koputuksia, ovikellon soittoa ja kännykän pirinää keskellä yötä. Syynä taisi vieroitusoireet parin viikon ryyppyputken jälkeen. Mielenkiintoisia öitä.

Vierailija
28/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on ollut yövuorossa tuona aika, enkä muutenkaan näe ensimmäistäkään syytä, miksi se hän olisi ollut ikkunan takana. Niin ja jälkiä siellä ei tosiaan ollut.

En todella ole pelkääjä, enkä tuotakaan hommaa jäänyt yöllä sen enempi miettimään, vaan jatkoin nukkumista sen 10 minuutin valvomisen jälkeen.

Ihmetytti kuitenkin, että mikä tässä on kyseessä. Puoliso ei usko ns. yliluonnolliseen, itse pienissä määrin, vaikka järki-ihminen olenkin.

Se, että sinä et näe yhtään syytä miksi miehesi tekisi noin, ei tarkoita etteikö hän voisi tehdä niin.

Ja niiden jälkien puuttumisesta ei välttämättä voi paljoa päätellä. Jos joku nimenomaan haluaa toimia niin, ettei jää jälkiä, se kyllä varmasti onnistuu.

Vierailija
29/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä et näe yhtään syytä miksi miehesi tekisi noin, ei tarkoita etteikö hän voisi tehdä niin.

Ja niiden jälkien puuttumisesta ei välttämättä voi paljoa päätellä. Jos joku nimenomaan haluaa toimia niin, ettei jää jälkiä, se kyllä varmasti onnistuu.

Hyi. Ehkä se onkin se puolison salarakas, joka siellä koputtelee.

Vierailija
30/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan eri asia, mutta mainitsen kuitenkin. Saaristossa on melko yleinen uskomus, että jos kuulet koputusta jolle ei ole järkevää selitystä, älä lähde vesille, koska sieltä ei välttämättä ole enää paluuta.

Kuten sanoin, aivan eri asia, mutta silti. :)

Joo, noutaja se siellä käy koputtelemassa ja kysymässä, joko lähtisit mukaan viimeiselle purjehdukselle. Näin sanoi Turun saaristosta kotoisin oleva isoäitini. Kertoi myös tarinaa siitä miten oma isänsä oli noin lähtenyt. Ensin kuulunut koputusta ja aina oli vanha mies sanonut että ei vielä, vielä on jotain järjestettävää tai ihmisten kanssa sovittavaa. Sitten luvannut kolmannen koputuksen tullen että on valmis. Lähtenyt kalaan ja kuollut omaan veneeseensä sairaskohtaukseen (88-vuoden iässä ja monisairaana eli kuolema ei yllätys eikä mitenkään yliluonnollinen).

Vierailija
31/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, eiköhän tämäkin tarina ole saanut inspiraatiota siitä uutisesta, jonka mukaan Iisalmessa hukkuneet nuoret ovat käyneet koputtamassa jonkun mummon ovella ennen kuin päätyivät veteen.

Vierailija
32/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuulin kun ikkunaan koputettiin yöllä. Kuulin myös selvät sanat, jotka liittyivät aikeeseeni mennä naimisiin poikaystäväni kanssa. Erosin vuoden sisällä poikaystävästäni ja päätös oli ehdottomasti oikea.

Olen uskovainen enkä halua olla tekemisissä minkään okkultisen ja paranormaalien asioitten kanssa. Erikoista kuitenkin, että on muitakin, jotka ovat kokeneet samantapaista erotilanteessa.

Vierailija
33/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kuulin kun ikkunaan koputettiin yöllä. Kuulin myös selvät sanat, jotka liittyivät aikeeseeni mennä naimisiin poikaystäväni kanssa. Erosin vuoden sisällä poikaystävästäni ja päätös oli ehdottomasti oikea.

Olen uskovainen enkä halua olla tekemisissä minkään okkultisen ja paranormaalien asioitten kanssa. Erikoista kuitenkin, että on muitakin, jotka ovat kokeneet samantapaista erotilanteessa.

Ei välttämättä ole kyse mistään paranormaalista näissä, vaan esim. omasta syvästä intuitiosta tai jopa Pyhästä Hengestä joka neuvoo. Sellaiset viestit tulee usein sellaisesta osasta omaa tietoisuutta, jota ei useimmiten huomaakaan, ja mieli voi paikantaa ne siksi fyysiseen maailmaan vähän hassusti, ihan kuin ne tulisi jostain ulkopuolelta tai ulkopuolisen sanomana.

Vierailija
34/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies yrittää tehdä susta hullun. Säähän et kuullut sitä ensimmäistä koputtelua, vaan mies uskotteli sulle niin tapahtuneen. Nyt se ukko käy öisin koputtelemassa ikkunoihin, kunnes sekoat.

Tämä kuulostaa itse asiassa parhaalta selitykseltä. Gaslighting.

Jos lumessa ei näkynyt jälkiä?

Vierailija
35/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulisena yönä kuulin karmeaa ääntä ikkunan takaa. Ulkona olevan pensaan oksat oli taas kasvaneet.

Vierailija
36/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koputtaminen jälkiä jättämättä onnistuu ihan vaikka kepillä tai harjanvarrella koputtamalla.

Toinen vaihtoehto tosiaan on, että rakenteissa jokin paukkuu lämpötilan muuttuessa. Tuuli voi myös nakata oksia ja jäätä katolle tai ikkunoihin.

Vierailija
37/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun  tapasin nykyisen mieheni hän asui metsän keskellä , kerran  olin yksin yötä siellä miehen ollessa yövuorossa ja heräsin kovaan koputukseen takaovelta makkarin vieressä, kun menin katsomaan ei siellä ollut ja sitten tajusin ettei lumessa ollut kengänjälkiä!  Järkytyin pahoin enkä saanut enää unta, aamulla kerroin miehelle joka sanoi koputtelua esiintyneen ennenkin muttei kertonut minulle etten ala pelätä.

Hirsitalot saattavat pitää kovaakin pauketta kun puu elää/hirret painuvat kokoon. Varsinkin hirsitalot, mutta muutkin puutalot saattavat pitää älämölöä, varsinkin talvisin!

Vierailija
38/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme kuulleet ikkunaan koputtelua tässä 50-luvulla rakennetussa omakotitalossamme, sekä pari kertaa lapsen poliisiautolelu on alkanut soimaan itsekseen kesken kaiken toisessa huoneessa. Ääni tulee napista jota pitäisi painaa. Minä nukun joskus yläkerrassa ja siellä ollessani viimeksi kuulin välikatosta ”pallon vieritystä” tai sellaista kuin pingispallo nostettaisiin ylös ja tiputettaisiin taas alas. Jatkoin unia ennen kuin aloin miettiä liikaa.

Vierailija
39/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sitten vaikeassa elämäntilanteessa sattui tällainen outo koputtelu. Istuin illalla olkkarin sohvalla, ja yht äkkiä kuului koputus. Kolme kovaa koputusta ikkunaan. Hyppäsin sohvalta ja katselin ikkunaan, että mitä ihmettä. Ei näkynyt ketään ja se olisikin ollut outoa koska asun seitsemännessä kerroksessa. Pakko on ollut hyväksyä, että oma pääkoppa saa tuollaista aikaiseksi. Tai mikä sitten olikaan.

Vierailija
40/64 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran, kun kuulet ikkunaan koputuksia, räväytät salamannopeasti verhot auki. Älä sytytä sisällä sitä ennen valoja.

Jos ulkona ei ole mitään valoja, pidä samalla taskulamppua kädessä ja sytytä se samaan aikaan kun verhot aukeaa.

Luultavasti näet sen koputtelijan sitten suoraan. Ehkä se on miehesi, joka hölmistyneenä tuijottaa sua takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan