Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumisen kustannukset kasvavat entisestään, nyt on tiedossa etäluettavat vesimittarit sekä autopaikkojen sähköistäminen sähköautoille.

Vierailija
10.01.2020 |

Vuokriinhan nämä tulevat suoraan. Miten Helsingissä enää on kenelläkään varaa asua tuon jälkeen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo kaikkeni että asumiseni kustannukset eivät nouse. Aikuinen, työssäkäyvä, järkevä. En suostu maksamaan asumisesta sitä mihin se meillä on mennyt.

Asun jaksoittain vuokralla, asuntoautossa, mökillä. 500-600€ kuussa on täysin maksimi mitä maksan.

Vierailija
2/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja noihin sähköautoihin myydään tonnien hintaisia lataustolppia vaikka ihan pistoke käy:) Samaa sähköä sieltä tulee kuitenkin:D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja noihin sähköautoihin myydään tonnien hintaisia lataustolppia vaikka ihan pistoke käy:) Samaa sähköä sieltä tulee kuitenkin:D 

Huoh...

Vierailija
4/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäluettava vesimittari on kiva. Ei tarvitse enää huoltomiehen käydä lukemassa asunnossa olevaa mittaria. Muuten ei haittaisi, mutta mulla on koira, joka ei päästä huoltomiestä sisään, jos en ole itse kotona. 

Vierailija
5/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu se pesurättien pyykkäys 95 asteessa jokaisen siivouksen jälkeen.

Vierailija
6/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo lämpötila liittyy vesimittareihin?

Vierailija
7/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa! Ja ajatelkaa paljonko aikoinaan nousivat kustannukset kun piti ottaa joka asuntoon juokseva vesi! Ei ihme että asuminen on niin kallista...

Vierailija
8/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäluettava vesimittari on kiva. Ei tarvitse enää huoltomiehen käydä lukemassa asunnossa olevaa mittaria. Muuten ei haittaisi, mutta mulla on koira, joka ei päästä huoltomiestä sisään, jos en ole itse kotona. 

Onhan se, mutta miksi ei anneta vain ohjeistusta jossa kehoitetaan hankkimaan etäluettavat mittarit remontin yhteydessä? Nämä pakot joissa takaraja tuovat turhia kuluja.

Ihmisten pitäisi vain tehdä kuten tekivät jätelakiasetuksen kanssa, eivät vain välitä koko asiasta. Suurin osa jätti mökeillään kalliin remontin tekemättä. Mitä kunnat asialle voivat? Eivät mitään. Niin suuri osa jätti homman tekemättä ettei rangaistuksia voi jakaa.

Kansalaistottelemattomuus tämän viherhörhöilyn edessä on paikallaan. :)

Vierailija
9/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Sähkön kulutukseen kyllä. Täällä monet ovat kertoneet kuinka pesevät siivousrättinsä pesukoneessa siivouksen jälkeen. Minusta se on turhaa.

Vierailija
10/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi palkat ei kuitenkaan nouse kuin muutaman prosentin ja sekin kääntyy miinukselle veronkorotusten takia 😒

Vierailija
11/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske mukaan sähkönhinnan nousu, kun valtion pitää paikata hiipuva polttoaineverotusta sekä uusien energiantuottotapojen kustannukset.

Vierailija
12/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon luulet sen mittarin muuttumisen maksavan? Kertainvestointi on luokkaa pari sataa. 

Vierailija
13/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Sähkön kulutukseen kyllä. Täällä monet ovat kertoneet kuinka pesevät siivousrättinsä pesukoneessa siivouksen jälkeen. Minusta se on turhaa.

Ihan tiedoksesi niin ne pesetetään firmoissakin siivouksen jälkeen. Kukaan ryhdy kämppäänsä luuttuamaan millään bakteeripesällä.

Vierailija
14/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa hyvä että tuli puheeksi. Olisin muuten unohtanut ilmoittaa etälukemattoman vesimittarini lukeman vesilaitokselle. Hyvä että tulee etäluettavat mittarit. Mittarin luentakustannukset pienenee ja laskutus alkaa tulla realikulutuksen mukaan, eikä arviona.

Vierailija
15/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asukkaat ilmoittaa kerran vuodessa itse vesimittarin lukemat.

Meidän taloyhtiössä on tehty päätös että asunnon omistaja itse maksaa jos haluaa muuttaa autopaikansa sähköautolle sopivaksi. 1. muutos just tulossa. Onneksi on pieni taloyhtiö niin kaikki pystyy sopimaan eikä muut maksa jos yksi haluaa jotain extraa. Tehdään itse myös remonttihommia kuten maalausta ja pihahommia fiiliksen mukaan. Talkkarifirma hoitaa vain lumet, hiekoituksen, nurmikko 1x kk ja pensaat 1x v.

Jopa yleisavaimet on hallituksen jäsenillä niin jos unohtaa avimen niin naapuri auttaa ilmaiseksi.

Vierailija
16/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäluettava sähkömittarihan on jo ollut vuosia okt-taloissa. Olenkin ihmetellyt, miksi vesimittari pitää itse käydä katsomassa ja käsin raapustaa lukemat vesilaitokselle kirjeeseen. Tuossahan voisi jopa huijata, ja jättää jättilaskut maksettaviksi seuraavalle asukkaallle.

Vierailija
17/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asukkaat ilmoittaa kerran vuodessa itse vesimittarin lukemat.

Meidän taloyhtiössä on tehty päätös että asunnon omistaja itse maksaa jos haluaa muuttaa autopaikansa sähköautolle sopivaksi. 1. muutos just tulossa. Onneksi on pieni taloyhtiö niin kaikki pystyy sopimaan eikä muut maksa jos yksi haluaa jotain extraa. Tehdään itse myös remonttihommia kuten maalausta ja pihahommia fiiliksen mukaan. Talkkarifirma hoitaa vain lumet, hiekoituksen, nurmikko 1x kk ja pensaat 1x v.

Jopa yleisavaimet on hallituksen jäsenillä niin jos unohtaa avimen niin naapuri auttaa ilmaiseksi.

Ei se ole oikein asuntoyhtiölain mukaan sallittua A) käyttää taloyhtiön infraa eri tavalla kuin muut (yhdenvertaisuus), B) periä mitään yhtiöjärjestyksessä määräämättömiä maksuaja.

Rikotte lakia, lopettakaa heti.

Vierailija
18/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäluettava sähkömittarihan on jo ollut vuosia okt-taloissa. Olenkin ihmetellyt, miksi vesimittari pitää itse käydä katsomassa ja käsin raapustaa lukemat vesilaitokselle kirjeeseen. Tuossahan voisi jopa huijata, ja jättää jättilaskut maksettaviksi seuraavalle asukkaallle.

Itsellä ei ole etäluettavaa mittaria omakotitalossa. Joskus vuosia sitten niitä vaihtoivat, mutta ei satuttu oleen kotona just silloin, joten jättivät vaihtamatta. Mittarilukeman voi kyllä ilmoittaa ihan netissä, ettei tarvi mitään postikortteja sentään lähetellä.

Vierailija
19/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole etäluettavaa mittaria omakotitalossa. Joskus vuosia sitten niitä vaihtoivat, mutta ei satuttu oleen kotona just silloin, joten jättivät vaihtamatta. Mittarilukeman voi kyllä ilmoittaa ihan netissä, ettei tarvi mitään postikortteja sentään lähetellä.

Anteeksi, minä puhun tietysti vesimittarista.

Tähkömittarit on pitänyt olla jo vuosia ihan lain perusteella etäluettavia kaikissa sähköliittymissä.

Vierailija
20/38 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmpiä kuussa per nenä.