Salitreenikö piristää?
Väillä aina kuuluu kun ihmiset iloitsee siitä, miten salitreeni tai yleensäkin liikunta piristää ja virkistää. On jopa se ihmislaji, joka käy salilla ennen iltavuoroa ja saa niin hyvästi energiaa työvuoroon että!
No, en minä vain saa. Minusta tulee väsynyt rätti, joka koomaisi itsensä uneen sohvalla jos vaan voisi (joskus on oikeasti otettava päikkärit) ja on seuraavana aamuna ja päivänä väsynyt eikä millään jaksaisi herätä. Kyllähän se kunnon kasvaessa se sellainen muu jaksaminen toki lisääntyy, ettei väsy niin helposti enää noin muuten. Mutta se sali...
Onko tää vaan joku minun oma biologinen ominaispiirre, vai onko muitakin? Ohjelman ei pitäs olla liian raskan, pidän ainakin sen 48h väliä ennen kuin teen treenin uudelleen, ja pyrin syömään sopivasti ennen ja jälkeen treenin.
Kommentit (4)
Se on tila, mutta ei tarkoita sitä, että olisit sellainen aina. Minua aiemmin salitreeni tai muukin treeni piristi, mutta uupumuksen ja stressivuosien jälkeen maitohappo ei poistu normaalisti ja treeni väsyttää eikä normaalia palautumista tapahdu. Täytyy ottaa hiljempaa kunnes tilanne korjautuu.
Liki kummenen vuotta olen käynyt salilla, enkä ole kertaakaan huomannut sen piristäneen. Salitreeni uuvuttaa, vie voimat - kirjaimellisesti. Ulkoilu, lenkkeily on hyvä lääke piristykseen.
Sulla on vaan niin huono kunto tai syöt niin huonosti, että se vie voimat.