Ex työnantaja soittelee
Mitä olette tehneet, jos ex työnantaja soittelee perään ja tarjoaa hommia? Ite lähin muihin hommiin ja hekin sen tietää (plus muut syyt päälle vaikutti lähtöön), mutta silti piiritys jatkui. Välillä estin yhteydenotot, koska nämä vaikutti jo urkinnalta ja kiusanteolta, tiesivät kyllä satatarkkaan etten tule. Onko näillä joku velvoite tarjota työtä, kunnes olet kokopäivätöissä, äitiyslomalla jne? Ja kuinka kauan voivat tätä tehdä?
Kommentit (8)
Ei ole velvoitetta tarjota työtä koska itse lähdit.
Eikö se täytä jo jonkinsortin kiusanteon merkistön, jos on toisenkäden kautta (asiaankuulumattoman hlön) yritetty udella missä olen töissä jne, kun en mielestäni ole heille velvollinen tilittämään missä olen töissä& milloin, kun olen kerran oven perässäni kiinni laittanut eikä paluuta ole? Voinko valittaa jonnekin?
Ei ole velvollisuutta tarjota. Vain, jos työsuhteesi olisi päättynyt YT-neuvottelujen myötä, olisi periaatteessa työnantajan tarjottava sinulle työtä tietyn ajan sisällä, jos vastaavia paikkoja tulee firmassa auki. Tässäkin tapauksessa aikaväli on 4 kk (tai 6 kk, jos työsuhde oli kestänyt yli 12 v)
Voit ap vaittaa äidillesi, puolisollesi, ja hiekkalaation reunalla istujille. Mutta älä meille tule asiasta valittamaan. Saahan nuo kaikki telemarkkinoijatkin soitella ihmisille, aikä niille ole kukaan erikseen antanut lupaa soitteluun. Et voisi vaín sanoa niille, ettei sinua kiinnosta tulla heille töihin, ja pyytää olla enää ikinä soittamatta sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Voit ap vaittaa äidillesi, puolisollesi, ja hiekkalaation reunalla istujille. Mutta älä meille tule asiasta valittamaan. Saahan nuo kaikki telemarkkinoijatkin soitella ihmisille, aikä niille ole kukaan erikseen antanut lupaa soitteluun. Et voisi vaín sanoa niille, ettei sinua kiinnosta tulla heille töihin, ja pyytää olla enää ikinä soittamatta sinulle?
Älä sinäkään ikinä tule valittamaan tai kysymään täältä yhtikäs mitään.
Miksi et laita ko. nroa estoon.
Helppoa ja yksinkertaista.
No on sulla ongelma. Älä vastaa.