Lue keskustelun säännöt.
Peilaatko usein itseäsi toisten reaktioista vuorovaikutuksessa vai mihin yleensä keskityt?
09.01.2020 |
Minä peilaan liikaa ja vihaan sitä, itsetuntoon se varmaan liittyy. Tahtoisin keskittyä tilanteeseen, pystyä heittäytymään hetkeen ja keskusteluun. Joskus se onnistuu mutta jos tunnen epävarmuutta/häpeää, ei.
Kommentit (3)
En. Olen aika epäsosiaalinen luonne eikä minua kiinnosta mitä muut minusta ajattelee. Sen sijaan saatan keskittyä sisäiseen mutinaani siitä, että miten tästä sosiaalisesta tilanteesta sujuvimmin ja nopeimmin pääsisi eroon.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No eihän se ole mitään vuorovaikutusta, jos ei jatkuvasti ole kartalla myös vastapuolen reaktioista. Useimmiten peilaaminen on kuitenkin alitajuista. Mutta tietenkin normaali ihminen esim. lopettaa aiheen käsittelyn, jos huomaa, että toista ei kiinnosta tai on erityisen ystävällinen, jos toinen vaikuttaa kovin epävarmalta jne.
On kokonaan toinen kysymys, aiheuttavatko nämä tunteet ja ajatukset häpeää tai ahdistusta. En itse jatkuvasti ajattele, että mitä vastapuoli mahtaa minusta miettiä, ellei jokin hänen reaktiossaan saa minut kiinnittämään asiaan erityistä huomiota.