Tapailemani nuori nainen kertoi olevansa vegaani
Miten tämä vaikuttaa mahdolliseen tulevaan parisuhteeseen?
Kommentit (49)
No se on hyvä uutinen sulle ja sun terveydelle. Teidän perheessä syödään hyvää ja terveellistä ruokaa ja voit lisätä omat lihasi sekaan. Meillä esim jos syödään pestopastaa miehet syö lihapullia lisukkeena ja minä boltseja. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Juokse. Juokse vielä kun voit.
Se on vegaani, ei kannibaali.
Suurin veikkaus on, että kyseessä on vihervasemmiston kannattaja. Olen kyllä itsekin lakto-ovovegetaristi, mutta ero vegaaniin on aivan erilainen. En ole valittamassa, ettei tarjottava ruoka ole vegaanista, kun taas esimerkiksi tuntemani vegaani juuri tuota toitottaa, jos hänelle tarjottu lakritsi tai juustosämpylä ei sovi.
Vegaanien näkemys on myös kapeakatseista: oletaan vegaanisen ruuan olevan automaattisesti sopiva kala-, muna- ja maitoallergikolle. Tuossa tapauksessa se voi sopiakin, mutta entä ne, joiden vatsa ei siedä erilaisia palkokasveja ja viljoja. Itselleni ei ainakaan sovi viljat reumatismin takia, mutta eihän vegaani realismin päälle ymmärrä.
Minunlaisen kasvissyöjän nähden voi vapaasti grillata makkarat samaan aikaan, kun minä grillaan halloumia ja marinoitua tofua. Tuo marinoitu tofu on maistunut jopa sekasyöjäkavereilleni ilman tuputusta ja olen kyllä itsekin todennut, että ilman marinointia tai maustamista tofu maistuu pyyhekumille. En minäkään ole kaikkien kasvisruokien ystävä, ja erioten minua kuvottaa nyhtökaurat, härkikset ja soijanugetit, jotka on lähinnä prosessoitua moskaa.
Ei kannata ryhtyä suhteeseen. Mikäli tekisitte lapsia heillekään ei saisi tarjota normaalia ruokaa. Hänellä luultavasti muutenkin ajatusmaailma kapea ja elämä tulee olemaan ankeaa hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerro sinä olevasi varaani.
Tai barbaari.
Et saisi käyttää villapaitoja tai laadukkaita villapukuja, koska eläinperäiset tuotteet on kielletty. Perheessä ei ikinä olisi lemmikkiä, koska vegaanikoiria ei ole olemassakaan. Ruoka olisi kallista, purkkilisää tarvittaisiin paljon ja se on kallista. Jokaiset kutsut ja juhlat alkaisivat sillä, että kutsujalle kerrottaisiin ruokarajoitteet, joita on paljon.
Matkustaminen olisi hankalaa, koska kohdemaat pitäisi valita sen mukaan, millaista ruokaa satavarmasti saa. Jo pelkästään Suomessa saisit heittää hyvästit monelle matkan varrella olevalle pysähdyspaikalle, koska vegaanista tarjottavaa ei löydy kuin yhtä laatua.
Ei kaikki vegaanit ole toukkapipoisia nipoja.
Meidän suhteessamme ei vaikuta mitenkään. Eilen viimeksi mies söi janssonin kiusausta, minä tofukiusausta. Teen hänelle viikonloppuisin aamiaiseksi munia ja pekonia. Matkustelemme, moottoripyöräilemme, teemme ihan samoja asioita kuin muutkin. Ainoa ero on, että minä en eläinoikeussyistä syö eläinperäisiä ruokia.
Ap ei ole tavannut ketään eikä tiedä veganismista mitään. Aloitus on alustus setämiesten selkääntaputtelulle.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole tavannut ketään eikä tiedä veganismista mitään. Aloitus on alustus setämiesten selkääntaputtelulle.
Joo, jo aloituksen sanavalinnat kertoo ette tapailla yhtään ketään eikä ole koskaan tapailtukaan. Luultavasti sääliö tehtailee tänne jatkuvalla syötöllä vegaanien vastaisia ketjuja "kostoksi" kaikista niistä pakeista joita saa vihervassaritytöiltä ja kaikilta muiltakin tytöiltä.
Joudut pian laittamaan lihaa piiloon
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja seuraavaksi ap nokkelana tiedustelee, että voikohan se vegaanityttöystävä ikinä ottaa poskeen. Reh reh , röh röh. Ikinä ei oo kuultu tuota vitsiä.
Eihän se mitenkään vaikuta paitsi jos aiot tehdä ruokaa niin pitää etsiä vegaanireseptejä. Ei ainakaan itseä ole haitannut kunhan ei mulle ala saarnaamaan mitä pitää syödä. Itsellä onkin asiallinen nainen, sanoi heti alkuun kun kokkailtiin että häntä ei häiritse jos teen itselleni jotain lihaa.
Kuitenkin perusteli miksi on vegaani, on saksasta kotoisin ja näytti miltä navetat näyttää siellä, kuin teollisuuslaitoksia. Likaisia ja ahtaita. Ymmärrän siis miksi on vegaani, mutta selitin samalla että Suomessa eläimillä huomattavasti paremmat oltavat.
Vierailija kirjoitti:
Suurin veikkaus on, että kyseessä on vihervasemmiston kannattaja. Olen kyllä itsekin lakto-ovovegetaristi, mutta ero vegaaniin on aivan erilainen. En ole valittamassa, ettei tarjottava ruoka ole vegaanista, kun taas esimerkiksi tuntemani vegaani juuri tuota toitottaa, jos hänelle tarjottu lakritsi tai juustosämpylä ei sovi.
Vegaanien näkemys on myös kapeakatseista: oletaan vegaanisen ruuan olevan automaattisesti sopiva kala-, muna- ja maitoallergikolle. Tuossa tapauksessa se voi sopiakin, mutta entä ne, joiden vatsa ei siedä erilaisia palkokasveja ja viljoja. Itselleni ei ainakaan sovi viljat reumatismin takia, mutta eihän vegaani realismin päälle ymmärrä.
Minunlaisen kasvissyöjän nähden voi vapaasti grillata makkarat samaan aikaan, kun minä grillaan halloumia ja marinoitua tofua. Tuo marinoitu tofu on maistunut jopa sekasyöjäkavereilleni ilman tuputusta ja olen kyllä itsekin todennut, että ilman marinointia tai maustamista tofu maistuu pyyhekumille. En minäkään ole kaikkien kasvisruokien ystävä, ja erioten minua kuvottaa nyhtökaurat, härkikset ja soijanugetit, jotka on lähinnä prosessoitua moskaa.
Mi-mitä?
Mainitsit, että hän on nuori. Sana viittaa siihen, että olet iäkäs, joten kannattaa seurustella oman ikäisten kanssa.
Vanhukset, jotka jahtaavat nuoria ovat usein dementoituneita.
Vierailija kirjoitti:
Et saisi käyttää villapaitoja tai laadukkaita villapukuja, koska eläinperäiset tuotteet on kielletty. Perheessä ei ikinä olisi lemmikkiä, koska vegaanikoiria ei ole olemassakaan. Ruoka olisi kallista, purkkilisää tarvittaisiin paljon ja se on kallista. Jokaiset kutsut ja juhlat alkaisivat sillä, että kutsujalle kerrottaisiin ruokarajoitteet, joita on paljon.
Matkustaminen olisi hankalaa, koska kohdemaat pitäisi valita sen mukaan, millaista ruokaa satavarmasti saa. Jo pelkästään Suomessa saisit heittää hyvästit monelle matkan varrella olevalle pysähdyspaikalle, koska vegaanista tarjottavaa ei löydy kuin yhtä laatua.
Jos AP:n puoliso on vegaani, miten se vaikuttaa ap:n omiin villapaitoihin tai heidän koiransa ruokavalioon? Itsekin olen vegaani, mutta puolisoni saa kyllä pitää yllään ja syödä ihan mitä lystää, olemme kaksi eri ihmistä. Meillä on myös koira, joka todellakin syö lajilleen tyypillisesti, eli ihan liharuokaa. Olemme myös koiran kanssa kaksi eri olentoa. Ihmeellisiä ennakkoluuloja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mi-mitä?
Veit sanat suustani :D Ihan hiljaiseksi veti tama tajunnanvirta. :D
riippuu ihan sun omasta suhtautumisesta