Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen työsopimus, raskaus

Vierailija
09.01.2020 |

Olen raskaana, rv 19. Kävin aiemmin haastattelussa paikkaan, jota en saanut, varalle jäin. Nyt sieltä soitettiin että tarjolla olisi pesti heinäkuun loppuun, jos olen käytettävissä. No kyllä kelpaa, kun pääsen vuorotyöstä kevyempään arkityöhön.
Menin suostumaan, mutta siinä innostuksessa unohtui sanoa että niin, olen raskaana ja äitiyslomalle jään huhtikuun lopulla.

Mitä tehdä? Työnantaja ei saisi syrjiä raskauden vuoksi, eli periaatteessa asialla ei pitäisi olla väliä. Silti omatunto kolkuttaa, vaikka ehkä ei pitäisi. Lain mukaan raskaudesta tulee ilmoittaa työnantajalle minun kohdallani helmikuun lopulla, kun olen ollut töissä vajaan kuukauden.

Nykyisessä paikassa sopparit on 2 viikkoa-kuukauden, eli siinäkin mielessä otan mieluummin tuon pidemmän sopimuksen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä määräaikaiset, jotka tulevat ja jäävät samantien vanhempainvapaille, ovat todellinen riesa työelämässä. Muutama kuukausi ollaan työssä. Ensin hänelle pidetään taloontulokoulutus, sitten joku vakituinen kiinnitetään mentoroimaan ja valmentamaan uutta työntekijää. Juuri kun työt alkavat sujua, lähdetäänkin lapsentekoon. Ja sama rumba alkaa uudestaan, huoh! En välitä yhtään mitä laki sanoo jne. mutta työpaikoilla tämä on riesa, kuormittaa melkoisesti muita työntekijöitä. Kyllä, olen nähnyt ja olen elänyt, muutaman kymmenen vuotta. Ja tulevaisuudessa, näyttääkö hyvältä cv:ssä, nämä pikku työpätkät?

Jos vaihtuvuus on ongelma, miksi palkkaatte pätkätöihin? Jos tarkoitus on pitää henkilö työssä pidempään, palkataan tämä vakkariksi.

Kaikki meistä ei ole keski-ikäisiä hapannaamoja jotka voi haukkua nuoria omasta suojatyöpaikastaan käsin.

Tietysti jokainen ottaisi sen vakipaikan mutta niitä ei varsinkaan nuorille naisille juuri ole ja lapset pitää kuitenkin hankkia ennen kuin on hedelmätön keski-ikäinen. Muuten syntyvyys loppuu tässä maassa kokonaan. Viimeinen sammuttaa valot.

Tässäpä asian ydin. Jos se perehdyttäminen on niin työlästä, niin palkatkaa vakituiseksi.

Tietenkin ap otat sen paikan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi