Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupungin kotipalvelu käy vanhuksen luona 2 x 10min päivässä, mutta eivät edes tee välttämättä juuri mitään

Vierailija
09.01.2020 |

Kaikesta pitää erikseen sanoa, muuten eivät tee välttämättä paljon mitään... Kaupunki veloittaa n. 700e/kk kyseisessä tapauksessa. Toki osittain vähennyskelpoinen mutta siltikin.... Tuntuu myös palvelun taso riippuvan henkilöstä tosi paljon. Joukossa tähän mennessä ollut yksi tosi hyvä tyyppi ja yllätys yllätys, ei ole muuten kantasuomalainen vaan itärajan takaa. Olen seurannut tätä menoa nyt ihan vierestä.

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap ja muutkin asiaa ihmettelevät tajuavat kuinka kova kiire kotihoidon hoitajilla on? Ei kerkeä millään viettää kuin sen 10-15min yhden henkilön luona. Ei siinä mitään erityisiä askareita kerkeä tehdä, vaikka haluaisikin. Jos siivousta yms. haluaa, niin sitten tilaa vanhuksen kotiin siivoukset myös. Mutta muualta. Kotihodon hoitajat eivät siivouksia tee. Ärsyttää kun ei tajuta että ei se oma läheinen ole ainoa jonka luona pitäisi käydä.

Vierailija
162/163 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

118 jatkaa

Väärää aamupalaa annettu! Eikä tiskattu! Tässä kohti tulee aina wtf meininki. Kysymme AINA mitä asiakas tänään haluaa. Jos asiakas ei syö puuroa, niin hän ei syö puuroa. Ei vaikka omainen sitä aamulla syökin. Niin juuri, se kerran vuodessa käyvä tytär kyllä tietää mitä äiti syö! Ei hoitajat, jotka viimeiset 5v on käyneet päivittäin. Juu. Ja jos asiakas pystyy, hän tiskaa itse.

- Iltakäynti on liian aikaisin! Niin, me käymme tosiaan kuuden aikaan, mutta asiakkaan tarve on vain lääkkeet, hän saa itse otettua iltapalaa ja pääsee itse sänkyyn. Ne illan viimeiset työtunnit on niille jotka eivät näihin pysty. Emme tule klo 21 koska työaika päättyy kohta ja omaisesta se olisi vain kiva. Ei, koska sitten pitäisi laittaa joku sänkyyn klo 18. Hoidon tarve ratkaisee. Vastaavasti aamulla, emme tule klo 7 koska silloin alkaa työt toimistolta ja asiakas ei tarvitse aamun aikaisinta käyntiä.

Fakta on se, että kotona asuva vanhus omaa itsemääräämisoikeuden. Me venymme, käytämme ammattitaitoa, suostuttelemme, teemme kaikkemme jotta saisimme asiakkaalle hyvän hoidon. Mutta jos kieltäytyy, niin sitten kieltäytyy. Me emme voi syöttää väkipakolla ruokaa ja lääkkeitä. Me joudumme priorisoimaan käyntiajankohtia ja päivässä on muuttuvia tekijöitä. Tulee hälytyksiä, joku on huonommassa kunnossa jne.

Yrittäkää edes hetki asettua sen hoitajan asemaan.

No mutta hoitajan asemaan asettuminen olisi aivan mahdotonta! Onhan se nyt itsestään selvyys että on täysin ok että läheiset itse eivät kerkeä omien sanojensa mukaan "kiireiltään" käymään kuin sen kerran vuodessa, mutta sitten hoitajan pitää omilta kiireiltään keretä tekemään yhdellä 20min käynnillä kaikki mahdollinen omaisten vaatima homma, vaikka muitakin asiakkaita olisi. Läheisten mielestä hoitajat voivat myös aivan hyvin vähän pidentää käyntiä jos eivät ehdi tehdä kaikkea jota omaiset vaativat. Järjetöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy palkata lisää fysioterapeutteja hoitajien kaveriksi!