Velvollisuus omasta postista?
Mitä tarkoittaa että on velvollisuus omasta postista, en löytänyt googlettamalla ja mielellään nyt ihan joku lainkohta jossa tämä ilmaistaan.
Meillä kävi niin että kertauskutsukirje ei koskaan tavoittanut ajallaan, koska olimme toisessa kaupungissa töiden takia monta kuukautta ja kun palasimme oli harjoitukset jo alkaneet. Siitä tietty napsahtaa sitten sakkoja kun on luvaton poissaolo koska kuulema on velvollisuus omaa postia kohtaan vaikka ei edes olisi kotona. Ihan turha on postia siirtää jos on vaikka 4kk pois, maksaa vaan ja sieltä ei kuitenkaan tule mitään (paitsi nyt tuo paska oli tullut), meille tulee kaikki laskut sähköisinä joten postilaatikossa on vain mainoksia kun sitä tyhjentää ja ilmaisjakelulehtiä kun se ei auta vaikka niitä kieltää jakamasta, tulee silti.
Ärsyttää niin tuollaiset sakot, miksi se ei voinut tulla kirjattuna kirjeenä että se on varmasti saatu vastaan? Kyse on ihan vaan inhimillisestä erheestä, mutta ei kun laskua vaan perään, mies on vielä aiemmin käynyt kertaamassa monesti ja ei ole ollut mitään ongelmia, uusi elämäntilanne vaan sai aikaan sen ettei tieto tavoittanut ajoissa. Posti voi siis vaikka hukata kirjeitä jos huvittaa, sillä vastuu on vaan vastaanottajalla. Mitä ihmettä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Postia käytetään häiriköinnin välineenä myös, esim. tulee kolme kertaa sama paperi ja luvatta lähetellään. Ei kukaan päätä syntymästään maapallolle, joten postista pitäisi jokaisen päättää itse. Tottakai laskut otetaan vastaan.
Korjaan että sähköisesti tullut useaan kertaan joillekin. Mutta taas luvatta postiluukusta. Eikä kyse ole kertauskutsuista.
Kalliossa kun ei posti toimi, kuin 50% niin on aika mahtavaa aina saada yllätyksiä. Postiin ei kannata luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisit saanut Postin lähettämän paperisen ilmoituksen kirjatusta kirjeestä? Järjestä seuraavalla kerralla joku tyhjentämään postilaatikkonne pari kertaa kuukaudessa ja pyydä ilmoittamaan, jos postin joukossa on jotain mainoksista poikkevaa. Käytä myös netissä olevaa OmaPosti palvelua.
Ihan OmaPostilla. Ap kertoi että kaikki tulee sähköisenä niin eikö tuokin silloin tule siinä missä muutkin.
Sama homma, meilläkin tukee sähköisenä kaikki: kirjeet, paketti-ilmoitukset, laskut... Vain pari hassua kertaa tulee paperipostia VUODESSA.
Vierailija kirjoitti:
Kertausharjoituskutsut on aina ennen tuotu kahden poliisin voimin niin että ne on pitänyt allekirjoittaa siinä paikan päällä ja poliisit on sitten vieneet sen allekirjoituksen eteenpäin. Kerran ei ollut mies kotona kun tulivat kirjeen kanssa, niin menivät työpaikalle hakemaan allekirjoituksen.
Olin lasten kanssa missä sattuu, oli se vaikea uskoa tai ei, pienten lasten kanssa on mielestäni helppo matkustaa. Välillä oltiin siellä missä mieskin kun oli pidempi pätkä kun työt oli yhdessä kaupungissa tai samalla alueella, sitten olin äitini tai isäni luona, molemmat asuvat eri puolilla Suomea.
No ei KELLEKÄÄN tuo poliisit kertauskutsuja, ihan älytön ajatuskin! Kertauskutsut tulevat postissa. Poliiseilla on Suomessa vähän muitakin hommia kun toimia postinkantajina, herranenaika sentään. Vähän rajaa noihin fantasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisit saanut Postin lähettämän paperisen ilmoituksen kirjatusta kirjeestä? Järjestä seuraavalla kerralla joku tyhjentämään postilaatikkonne pari kertaa kuukaudessa ja pyydä ilmoittamaan, jos postin joukossa on jotain mainoksista poikkevaa. Käytä myös netissä olevaa OmaPosti palvelua.
Ihan OmaPostilla. Ap kertoi että kaikki tulee sähköisenä niin eikö tuokin silloin tule siinä missä muutkin.
Sama homma, meilläkin tukee sähköisenä kaikki: kirjeet, paketti-ilmoitukset, laskut... Vain pari hassua kertaa tulee paperipostia VUODESSA.
Meillä sama. Ei tule kuin pari kertaa vuodessa jotain paperisena. Sekin harmittaa että vielä löytyy noin Aatamin aikaisia yrityksiä, jotka laittaa enää mitään paperisena. Saisi kaikki, ne parikin onnetinta juttua tulla sähköisenä.
T. 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen vastuu se olisi jollei oma?
Ajattelisin että tässä vastuu olisi puolustusvoimilla kun tiettyyn päivämäärään mennessä ei ollut ilmoitettu että tuleeko vai ei. Ennen on sitten otettu yhteyttä ja kysytty, mies tiesi kun yhden ystävän perään oli soiteltu joskus. Kai tää on joku säästökeino että se ei enää ole kirjattava että sen on saanut ja perään ei soitella jos ei kuulu vastausta. Aika harva kirje on sellainen joka vaatii toimenpiteitä ja tulee ofottamsttomatta, tai en ainakaan muista tätä ennen koska olisi tullut sellaista,
Kyllä tuo minusta aika paapomiselta kuulostaa.
No ei kuulosta, varsinkin kun tietää Postin huonon maineen joka hävittää kaiken.
Meille on vuosien ajan tullut kaikki sähköisenä. Jotkut muutamat tuotteet tulee väkisin ei-sähköisenä. Näistäkin muutamasta on vuosien aikana hävinnyt lukemattomia toimituksia. Mitä se hävikki mahtaa olla jos postia tulee päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa on se klassinen vastuunsiirto itseltä minne vaan muualle. "Ei neljän kuukauden takia postia siirretä". Joo, eipä tietenkään.
Ja vaikuttaa siltä, että vaikka oltaisiinkiin sen oman postilaatikon lähellä, ei ymmärretä, että kyllä se kannattaa katsoa mitä postia on saanut. Että "postin katsominen" on joku tuntematon käsite.
Onhan se tuntematon käsite just sitä postis EI TULE. Pisti tukee sähköisenä.
Kaikki ei ehkä menneessä teknologiassa, paperipostissa. Ja ihmiset menee eteenpäin myös siinä.
Vierailija kirjoitti:
Okei, ei kai siinä sitten. En vaan ihan suoraan sanottuna oo koskaan pitänyt postia niin tärkeänä, koska meille ei sieltä tule mitään. En olisi saanut lappua jos olisi tullut kirjattu kirje, meille jos tulee vaikka paketti tulee tekstiviesti. Olen sitten varmaan vaan niin nuori, että en osaa ajatella että olisi joku velvollisuus postia kohtaan. Laskut maksaa jos haluaa kotiin ja mitään virallista ei ole tullut postista ilman että on osannut sitä odottaa.
Ja mihin ne postit olisi pitänyt siirtää? Osoitteeseen jossa toinen on ns asemissa, mutta ei fyysisesti koska työt luonnossa ympäri Suomea. Itse olin myös vähän missä sattuu lasten kanssa ja en edes uhrannut ajatusta postille.
Vaikka postilaatikkoon ei yleensä tule mitään muuta kuin roskaa, niin joskus sinne voi tulla jotain hyvinkin tärkeää tai muuten vain kiinnostavaa. Siksi se sälä pitää kaiken varalta selata läpi, että löytyy ne tärkeät.
Jos käyt asioikseen asunnolla tyhjäämässä laatikon, niin ei sulla mitenkään voi olla niin kiire ettetkö ehtisi minuutin tuhlata postikasan tutkimiseen. Jos on, niin ota läjä mukaan ja selaa kun ehdit.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tulee selittelyä omasta tyhmyydestä johtuen. Taisi tulla mieheltäkin kiitosta. Maksathan itse sakon, koska omalla huolimattomuudella aiheutit miehellesi harmia, ehkä leimankin.
Edistyneen teknologian hyödyntäminen (sähköinen posti) ei ole tyhmyyttä. Paremminkin sen hyodyntämättömyys (paperiposti) on tyhmyyttä ja kivikautista.
Menkää hyvät ihmiset eteenpäin elämässä.
T. 50v
Vierailija kirjoitti:
Siis totta kai on velvollisuus katsoa omat postit! Siellä voi olla vaikka joku random-lasku, kutsu kohdunkaulan syövän seulontaan, perintätoimiston kirje tai haaste käräjille.
Kukas muu posteistasi on vastuussa ellet sinä? Itse AINA syynään postipinon, ettei mitään tärkeää mene ohi tai jää mainosten sekaan. Ja esim. jos vanhempani ovat pitkään pois, joku meistä lapsista käy tsekkaamassa heidän postit. Jos kirje näyttää laskulta/muulta tärkeältä, avataan ja laitetaan tiedot heille.
Höpö höpö.
Viranomaiset käyttää kykyjään sähköisiä menetelmiä siinä missä sähköinen postikin.
Meille tulee kaikki posti sähköisesti eikä mainoksia tule postilaatikosta olevista kielloista johtuen.
Tästä johtuen postilaatikko ammottaa täyttä TYHJYYTTÄ 360 päivänä vuodessa. Noina lopuilla (5) päivinä vuodessa joku onneton lähettäjä on turvautunut lähettämään vielä jotain paperisena, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee kaikki posti sähköisesti eikä mainoksia tule postilaatikosta olevista kielloista johtuen.
Tästä johtuen postilaatikko ammottaa täyttä TYHJYYTTÄ 360 päivänä vuodessa. Noina lopuilla (5) päivinä vuodessa joku onneton lähettäjä on turvautunut lähettämään vielä jotain paperisena, huoh.
Näin meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan kuullut, että poliisi kiikuttaisi tavallisia kertausharjoituskutsuja.
Ap:n mies on kusettanut vaimoa. Poliisi on kiikuttanut ovelle ihan muita kirjeitä tai ollut ovella muista syistä. Tai sitten mies on korkea-arvoinen tiedustelu-upseeri.
En ole ikinä kuullut poliisin ovelle tuomista kh-kutsuista. Itselleni ne tuli postissa 80-luvun alussa.
Eikös tuo sähköinen omapostikin pidä itse aktivoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan kuullut, että poliisi kiikuttaisi tavallisia kertausharjoituskutsuja.
Ap:n mies on kusettanut vaimoa. Poliisi on kiikuttanut ovelle ihan muita kirjeitä tai ollut ovella muista syistä. Tai sitten mies on korkea-arvoinen tiedustelu-upseeri.
En ole ikinä kuullut poliisin ovelle tuomista kh-kutsuista. Itselleni ne tuli postissa 80-luvun alussa.
Mä avasin oven kerran ja ohjasin sinne työpaikalle, että ei ihan fantasiaa vaan tämä. Näin täällä ihan pohjoisessa Suomessa ainakin.
Ja selkeästi on muitakin joille ei tule mitään tärkeää paperipostina, olisi kiva kun ei tulisi mainoksia ja ilmaisjakelua, mutta meillä ei kunnioiteta niitä kieltolappuja vaan kaikki kasataan vaan laatikkoon. Siksi tylsää kun ei edes näe että olisko tullut se kerran viidessä vuodessa tullut tärkeä paperi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä avasin oven kerran ja ohjasin sinne työpaikalle, että ei ihan fantasiaa vaan tämä. Näin täällä ihan pohjoisessa Suomessa ainakin.
Ja selkeästi on muitakin joille ei tule mitään tärkeää paperipostina, olisi kiva kun ei tulisi mainoksia ja ilmaisjakelua, mutta meillä ei kunnioiteta niitä kieltolappuja vaan kaikki kasataan vaan laatikkoon. Siksi tylsää kun ei edes näe että olisko tullut se kerran viidessä vuodessa tullut tärkeä paperi.
Ja poliisitko sinulle kertoivat sinulle tulevansa tuomaan kertauslappusta? Mikseivät olisi laittaneet postiin?
Ja joo, olisin ehtinyt käydä läpi sen kasan kunnolla, kävin puolihuolimattomasti ja sinne väliin se kirje jäi. Oli aika ylläri kun löytyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selkeästi on muitakin joille ei tule mitään tärkeää paperipostina, olisi kiva kun ei tulisi mainoksia ja ilmaisjakelua, mutta meillä ei kunnioiteta niitä kieltolappuja vaan kaikki kasataan vaan laatikkoon. Siksi tylsää kun ei edes näe että olisko tullut se kerran viidessä vuodessa tullut tärkeä paperi.Ja poliisitko sinulle kertoivat sinulle tulevansa tuomaan kertauslappusta? Mikseivät olisi laittaneet postiin?
Kertoivat? En tajua nyt. Koputtivat vaan ovea ja tulivat, ei ne soittaneet etukäteen tai laittaneet kirjettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selkeästi on muitakin joille ei tule mitään tärkeää paperipostina, olisi kiva kun ei tulisi mainoksia ja ilmaisjakelua, mutta meillä ei kunnioiteta niitä kieltolappuja vaan kaikki kasataan vaan laatikkoon. Siksi tylsää kun ei edes näe että olisko tullut se kerran viidessä vuodessa tullut tärkeä paperi.Ja poliisitko sinulle kertoivat sinulle tulevansa tuomaan kertauslappusta? Mikseivät olisi laittaneet postiin?
Kertoivat? En tajua nyt. Koputtivat vaan ovea ja tulivat, ei ne soittaneet etukäteen tai laittaneet kirjettä.
Siis koputtivat ovelle ja tulivat? Kysyivätkö miestäsi? Kertoivatko sinulle että ovat tulleet miehellesi antamaan kertauslappusta vai kysyivätkö missä miehesi on ja ohjasit työpaikalle? Koska fakta on, että poliisit eivät kertauslappusia kuljettele, vaan miehesi on valehdellut sinulle.
Postia käytetään häiriköinnin välineenä myös, esim. tulee kolme kertaa sama paperi ja luvatta lähetellään. Ei kukaan päätä syntymästään maapallolle, joten postista pitäisi jokaisen päättää itse. Tottakai laskut otetaan vastaan.