kävin otattamassa itsestäni potretin, hyi
miksi oman naaman näkeminen on niin vaikeaa?
onko monilla näin?
olin mielestäni epäsymmetrinen ja ruma, kulahtanut, vaikka olin laittanut itseni.
kuvaaja oli hyvä-
hymyillä en osaa myöskään.
Kommentit (10)
mutta mistä se johtuu? onko se siis totta että olen ruma? siis peilistä katsoen olen ihan ok, mutta kuvat ei onnistu.
joskus harvoin joku kuva, mutta nyt sain nähdä 200 kuvaa ja niistä yksi oli siedettävä..
näkevätkö siis muutkin minut rumana?
Mulla sama, peilissä nätti, kuvissa kamala.
Ei muutakaan naamaa ole, joten yritän tykätä tästä mikä on.
Tiedän tunteen. Kävin tänään passikuvassa ja hyi että se lopputulos. Tuota sitten joutuu kortissa katsella seuraavat vuodet. Suunnittelin tosissani että kävisin kuvassa uudestaan rankat meikit naamassa (nyt olin ilman meikkiä) mutta totta puhuen, tuskin se kuva yhtään sen parempi olisi sittenkään.
Itsekin näytän mielestäni kauhealta kuvissa. Lohduttaudun sillä, että muut ihmiset, jotka näkevät minut koko ajan, ovat jo niin tottuneet ulkonäkööni, ettei se enää hätkäytä heitä samalla tavalla kuin itseäni. 😂
Vierailija kirjoitti:
mutta mistä se johtuu? onko se siis totta että olen ruma? siis peilistä katsoen olen ihan ok, mutta kuvat ei onnistu.
joskus harvoin joku kuva, mutta nyt sain nähdä 200 kuvaa ja niistä yksi oli siedettävä..
näkevätkö siis muutkin minut rumana?
Omalla kohdallani olen todennut että kyllä, olen ruma. Kuva ei valehtele.
T: 4
Voi sama täällä!
Olin taannoin eräissä juhlissa, hiukset kampaajan laittamina, uudet hienot juhlavaatteet ylläni, meikki viimeisen päälle, näytin siis mielestäni oikeinkin hyvältä peilistä katsottuna.
Mutta jessus ja siunatkoon sentään, kun näin itseni valokuvissa. Ei ollut itku kaukana, en ikinä enää asetu kuvattavaksi. Miten voi oma mielikuva ja kamerakuva poiketa niin paljon toisistaan.
Pääsääntöisesti (siis joitain teknisiä juttuja lukuunottamatta) ihminen on ihan saman näköinen valokuvissa kuin peilissä, kuva vain on peilikuvassa toisin päin eli se mikä on valokuvassa vasemmalla puolella, on peilissä oikealla.
Peilikuvaan on oma silmä tottunut, ja sen takia, kun valokuvissa näkee epäsymmetrisyydet (joita on kaikkien kasvoissa) toiseen suuntaan, ne näkee itse korostuneesti. Muut siis eivät tietenkään näe sinua siten, että epäsymmetria on korostunut.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kuvat nimenomaan Valehtelee. :DD
Esim tiedän rumia, jotka kuvissa näyttää aina paremmilta kun oikeasti. Ehkä opetellu jonkun tietyn asennon??
Ja sitte tiedän kauniita, jotka kuvissa on aina rumempia ku luonnossa?? :DD
kuvat aika harvoin kertoo totuutta, etenkään jos ne on jotain väkinäisessä tilanteessa otettuja.
Ota vaikka kännykän takakameralla videokuvaa itsestäsi, niin että etäisyyttä on useampi metri (liian lähellä linssi vääristää). Saat nähdä enemmän itseäsi kuin yhdestä kuvasta.
Oma passikuva oli järkytys 😁.
Mulla on myös niin että luulen olevani ihan kivankin näköinen peilin perusteella mutta voi taivas kun näkee itsensä kuvissa... Silloin näkyy totuus, että olen irvokkaan ruma ja vastenmielisen näköinen. Pari päivää aina ahdistelen sitten ulkonäköäni mutta keskittymälä muihin asioihin onneksi menee sitten ohi.