Todeksi koettuja sananlaskuja
Olen kohta 60 ja tähän mennessä ylivoimaisesti tosimmat sananlaskut elämässäni ovat nämä kaksi:
- Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
- Vie mennessäs, tuo tullessas. Ei tarvinne selittää, miksi. Onko muilla samankaltaisia, tosiksi ja hyviksi koettuja sananlaskuja mielessä?
Kommentit (582)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuo sama, minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Sama.
"Se mikä ei tapa minua vahvistaa minua" monet ymmärtävät tämän väärin jostain syystä mutta siinä on totuuden siemen.
Todet sananlaskut ovat harvempia kuin suuren pään korvat, mutta vaihtoehtoiset ovat rautaa:
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa." vs. "Vaikeneminen on myöntymisen merkki."
Joka pierua piättää, sillä on muutakin salattavaa.
Se rykii kel on räkää
On olemassa muutamia henkilöitä, joita emme voi sietää sen vuoksi, että he hermostuttavalla tavalla aina ovat oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" nykyversiona "Sitä saa mitä tilaa"
"Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olisin Pimein Paha koko laaksossa!"
Vierailija kirjoitti:
Se rykii kel on räkää
"Se huutaa kuka pelkää!" sanoi m4nn3 ja polki kaasua!
Vierailija kirjoitti:
Tapa ei lähde tontiltaan
(Vaikka asukkaat talossa vaihtuisi)
E oo mun sirkus eikä mun apinat!
Opettamalla, että vanhat ovat halvelsittavia, nykyiset nuoret valmistavat itselleen hyvin ikävän tulevaisuuden.
Avio-onnen edellytyksenä ei ole sokeus puolison virheille, vaan tarkkanäköisyys omille.
Kun valtio elää yli varojensa, niin veronmaksaja ei elä yli verojensa.
Vierailija kirjoitti:
Avio-onnen edellytyksenä ei ole sokeus puolison virheille, vaan tarkkanäköisyys omille.
Täytyy, poika, pitää eukko tyytyväisenä. Muuten siitä tulee ilkiä!
Elämä imee, ja sitten sitä menee naimisiin naisen kanssa, joka ei.
Viisaan ihmisen suurin pelko on näyttää naivilta. Vain nerolla on aika ajoin lapsen rohkeus.
Vierailija kirjoitti:
Se rykii kel on räkää
Tuohon ensimmäiseen liittyen:
"Muistakaa, että hajut koostuvat molekyyleistä!"
Vierailija kirjoitti:
Elämä imee, ja sitten sitä menee naimisiin naisen kanssa, joka ei.
Joka asiassa on aina kaksi puolta: Jonkun täytyy nukkua märässä kohdassa!
Ihmisen puheet paljastavat meille, mitä hän tahtoisi olla, ihmisen teot mitä hän on.
Ylellisyys köyhdyttää ihmistä.