Onko muilla miehiä, joita on vaikea saada tekemään kotitöitä?
Tuntuu siltä, että aina kun pyydän miestäni tekemään jonkun kotityön (imurointi, vessan siivous), niin hän venyttää aloittamista monta päivää. Sanoo, että "Joo", mutta sitten se kuulemma unohtuu jne. En haluaisi koko ajan muistutella. Homma kestäisi max. vartin ja toki saisin sen itsekin tehtyä. Olisi vaan mukava kun elämänkumppani osallistuisi myös ja havaitsisi, että nyt ei ollakaan hotellissa. En minäkään siivoamisesta mitenkään nauti, enkä todellakaan ole mikään siivousnatsi, mutta haluaisin, että on perussiistiä. Ylläpitosiivous kerran viikossa pitää homman hallinnassa, ei tarvitse mitään supersiivouksia tehdä.
Nyt olen neljä päivää odotellut, koska mies siivoaisi vessan. Hups kun taas oli unohtunut. Kohtalotovereita?
Kommentit (30)
Joo, täällä on yksi, minä itse. "Virallinen" imurointipäivä meni jo eilen, keittiön lattialla leivänmuruja ja hemmetin roskatkin pitäs viedä ulos. No, onneksi kavereita käy kylässä, niin on pakko vähän nähdä vaivaa ettei näytä asuvan kuin pellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä mieskin siivota, ainakin teoriassa. Tosin teoriassa kommunismikin toimi. Miehille on siivoamisen lisäksi muitakin kohtuuttomia vaatimuksia. Pitää huolehtia molempien nautinnosta sängyssä. Kaikenlaista tylsää pitäisi tehdä naisen mieleksi. Kuten lähteä kävelylle joka päätyy takaisin kotiin. Siellähän ollaan jo valmiiksi niin mikä on sen kävelyn pointti?
Voidaanhan me keskustella siivoamisesta 6 tuntia. Eikö se vain tapahtuisi nopeammin tekemällä sen itse?
Varattomana on turha rutista. Hommaa kotirouva jottei arki kulje aina noin ikävästi. Tämä nyt valitettavasti tarkoittaa micran vaihtamista ferrariin. Got money, honey? ;)
Siinä toinen joka meni provoon niin että napsahti. Aah hah, hah. Jotenkin uskallan epäillä että pokerissa tai shakissa sinusta ei olisi pahemmin vastusta. Huomaa ne on sellaisia pelejä jotka ei vaadi fyysistä voimaa.
Osaan tietenkin siivota. Vaikka joku entinen sanoi että imuroin väärin kuin tein sen eri tavalla kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä palstaa on uskomien ja luottamienn, niin kotitöitä vältteleviä miehiä on varsin paljon. - Jopa niin paljon, että olen alkanut aattelemaan, että miten itse ikisinkkuna saattaisin enää uskaltautua asumaan kenenkään kanssa, koska jos niin tekisin niin kaikesta päätellen olisi ilmeinen riski ja mahdollisuus, että taantuisin ha vajoaisin parivuotiaan taaperon tasolle. - Koska ei kai kukaa, tai luullakseni, ainakin verraten harva fiksu nainen tuskin viitsisi asettua parisuhteenseen ja elämään yhdessä meiehen kanssa, joka ei syystä tai toisesta osallistu tavanomaisten kotiaskareiden tekoon.
- Ja jos näin joskus tekevät, niin tekevät asiasta erityisen numeron, kuin kyse olisi suuremmastakin sankariteosta ja samalla kuvittelevat olevansa suurempikin urotyöntekijöitä. Ja ellei kiitsota ylitystä seuraa, niin aloittavan loputtoman vaikuttavan määkinän siitä, miksei naiset arvosta ja kunnioita heitä ns kilttimiehiä, kun he mm. välillä tyhjentävät tiskikoneen ja voi vitsi jopa imuroivat kun vain nainen pyytää ja malttaa odottaa viikon tai no ainkin seuraavaan lauantaihin...
Meillä siivotaan yhdessä ilman ongelmia. Yhdessä olemme olleet jo 30 vuotta.
Siivous onnistuu myös miespuolisilta työkavereiltani. Mies- tai naiskuvaa ei kannata luoda tämän palstan perusteella... irl elämä on toisenlaista.
Meidän taloudessa mies osallistuu vuorollaan kaupassakäyntiin sekä tekee ruuat. Minä laitan sitten tiskit ja pyykit sekä siivoan. Joskus on mietitty, kumpaan menee enemmän aikaa. Ruuanlaitto on kuitenkin jokapäiväistä, toisin kuin vaikkapa imurointi. Mutta toisaalta kokkaamista voi ajatella myös harrastusta, mutta kukapa harrastaa pyykinpesua ihan innoissaan?
Nojoo, olen tiennyt, millaisen miehen kanssa yhteen muutin, joten hänen siivoamisen välttelynsä oli tiedossa. Joskus harvoin suostuu imuroimaan, jos olen vaikkapa kipeä. Lapsen mies pistää mielellään kotihommiin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloudessa mies osallistuu vuorollaan kaupassakäyntiin sekä tekee ruuat. Minä laitan sitten tiskit ja pyykit sekä siivoan. Joskus on mietitty, kumpaan menee enemmän aikaa. Ruuanlaitto on kuitenkin jokapäiväistä, toisin kuin vaikkapa imurointi. Mutta toisaalta kokkaamista voi ajatella myös harrastusta, mutta kukapa harrastaa pyykinpesua ihan innoissaan?
Nojoo, olen tiennyt, millaisen miehen kanssa yhteen muutin, joten hänen siivoamisen välttelynsä oli tiedossa. Joskus harvoin suostuu imuroimaan, jos olen vaikkapa kipeä. Lapsen mies pistää mielellään kotihommiin.
Mulla miehellä pyykin pesu on yllätävän helppoa. Tarvii vain laittaa likaiset vaatteet tai lakanat koneeseen ja nostaa ne sieltä kuivumaan. Kone niinku tekee sen työn. Jos oikeasti pitäisi itse pestä niin sehän olisi ihan hirveä työ.
Ruuanlaitto on melkein aina mun homma. Ihan siksi että teen sen mielummin itse. Ainakin näiden naisten kanssa joita on pidempään ollut seurana niin se on ihan selvää kumpi osaa paremmin. Eikä tuo tarkoita etteikö nekin osaa tehdä. Mulle kuitenkin soittelee kaverit ja sukulaiset kun tarvivat jotain neuvoja kokkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli sitä mieltä ettei hänen tarvitse osallistua siivoukseen kun eihän hän sotke. Yllättyi eron jälkeen kun asui yksin.
Minäkin yllätyin kuinka paljon nainen todellisuudessa sotki ja vaati minun siivoamaan jälkiään. Miehet eivät kuulemma siivoa, mikä pitää sinänsä paikkansa, että nyt kun asun ilman naista, niin kotitöitä on huomattavasti vähemmän. Kannattaa katsoa myös sinne peiliin oli sitten pissavehkeet mitkä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä mieskin siivota, ainakin teoriassa. Tosin teoriassa kommunismikin toimi. Miehille on siivoamisen lisäksi muitakin kohtuuttomia vaatimuksia. Pitää huolehtia molempien nautinnosta sängyssä. Kaikenlaista tylsää pitäisi tehdä naisen mieleksi. Kuten lähteä kävelylle joka päätyy takaisin kotiin. Siellähän ollaan jo valmiiksi niin mikä on sen kävelyn pointti?
Voidaanhan me keskustella siivoamisesta 6 tuntia. Eikö se vain tapahtuisi nopeammin tekemällä sen itse?
Hyi helvetti, siinä taas yksi typerys tuhlaamassa elämäänsä.
Onneksi ei tarvitse olla sinun saappaissasi!Niin ja siinä on yksi joka ottaa kaiken lukemansa tosissaan. Vasiten kokeilin tuolla jutulla että kuinkahan moni saa reaktion. Osaan ihan hyvin siivota vaikka on munat ja kaikki. Joskus tämmöinen tahallinen härnääminen on luvattoman helppoa. hah sinut provottiin ja mua naurattaa.
"Saa reaktion!??!" Kielemme rappio on tapahtunut tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varattomana on turha rutista. Hommaa kotirouva jottei arki kulje aina noin ikävästi. Tämä nyt valitettavasti tarkoittaa micran vaihtamista ferrariin. Got money, honey? ;)
Siinä toinen joka meni provoon niin että napsahti. Aah hah, hah. Jotenkin uskallan epäillä että pokerissa tai shakissa sinusta ei olisi pahemmin vastusta. Huomaa ne on sellaisia pelejä jotka ei vaadi fyysistä voimaa.
Osaan tietenkin siivota. Vaikka joku entinen sanoi että imuroin väärin kuin tein sen eri tavalla kuin hän.
Luuletko sinä tollo että provoon ei vastata jos sen näkee provoksi? Minä vastailen pelkästään provoihin. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, siinä taas yksi typerys tuhlaamassa elämäänsä.
Onneksi ei tarvitse olla sinun saappaissasi!Niin ja siinä on yksi joka ottaa kaiken lukemansa tosissaan. Vasiten kokeilin tuolla jutulla että kuinkahan moni saa reaktion. Osaan ihan hyvin siivota vaikka on munat ja kaikki. Joskus tämmöinen tahallinen härnääminen on luvattoman helppoa. hah sinut provottiin ja mua naurattaa.
Provoilu on provoilijan suojamekanismi. Hän sanoo mitä oikeasti tuntee ja mikä hänelle on tärkeää, mutta provosoivasti kirjoitettuna. Näin hän saa sanottua asiansa, mutta jättää auki takaportin mistä luikkia pakoon.
En koe tai tunne, että kotiaskareiden tarvitsisi mennä jatkuvasti tasan fifti-fifti. Hyvin voin tehdä välillä huomattavasti enemmänkin, jos mahd. kumppanillani on esimerkiksi hekitinen, paljon aikaa ja energiaa syövä tehtäviä kodin ulkopuolella. Mutta toisaalta tunnen myös oman arvoni eli jossain toisessa kohtaa hän (mahd. kumppanini) saattaa joutua sitten joustamaan ja tekemään kompromisseja. -
Haen takaa, että minulle parisuhde ei näyttäydy nollasummapelinä, jossa visusti varottaisiin, ettei vaan hetkelliseti muodostu tilannetta, jossa toinen "saisi" jotain sellaista, mitä toinen ei voisi saada.
Esimerkiksi toinen saisi merkittävän tehtävän työrintamalla, joka veisi aikaa ja energiaa häneltä, kodin ulkopuolella, niin en aloittaisi listaamaan, että mitä kaikkia askareita ja puuhia hänen sitten pitäisi tehdä kun hän on taas vapaalla ja kotona.
Kyllä minä teen kotitöitä ja askareita siten ehdin ja huomaan paljossa, koska minulle itsellenikin on tärkeää siisti koti, puhtaat vaatteet jne. En siksi, että erityisesti kokisin tekeväi näitä akareita siksi, että pyrkisin miellyttämään mahd. kumppaniani ta sitten kun hänn on aina ensin pyytänyt ja kehittanut minua tekemään.