Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla miehiä, joita on vaikea saada tekemään kotitöitä?

Vierailija
09.01.2020 |

Tuntuu siltä, että aina kun pyydän miestäni tekemään jonkun kotityön (imurointi, vessan siivous), niin hän venyttää aloittamista monta päivää. Sanoo, että "Joo", mutta sitten se kuulemma unohtuu jne. En haluaisi koko ajan muistutella. Homma kestäisi max. vartin ja toki saisin sen itsekin tehtyä. Olisi vaan mukava kun elämänkumppani osallistuisi myös ja havaitsisi, että nyt ei ollakaan hotellissa. En minäkään siivoamisesta mitenkään nauti, enkä todellakaan ole mikään siivousnatsi, mutta haluaisin, että on perussiistiä. Ylläpitosiivous kerran viikossa pitää homman hallinnassa, ei tarvitse mitään supersiivouksia tehdä.

Nyt olen neljä päivää odotellut, koska mies siivoaisi vessan. Hups kun taas oli unohtunut. Kohtalotovereita?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sitä ulkoistamaan oma osuutensa kotisiivoukselle tai muutoin saa lähteä. Täällä päässä kumpikin tekee mukisematta puolet ja puolet :p

Vierailija
2/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen, joka on huono tekemään kotitöitä. 

Tänään juuri kuulin radiossa, kun naiset uhriutuivat, kuinka HE joutuvat tekemään kotityöt. Täyttä idiotismia. Kyllä minäkin teen kotitöitä, jos yhdessä aletaan tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli sitä mieltä ettei hänen tarvitse osallistua siivoukseen kun eihän hän sotke. Yllättyi eron jälkeen kun asui yksin.

Vierailija
4/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, ei ole enää, eikä tule. Mies ei tehnyt kotitöitä kertaakaan. Perusteli asiaa sillä, että hänelle kodin siisteys on toisarvoista ja häntä ahdistaa "ylenmääräinen" siivous, koska se muistuttaa häntä äidistään ja mikäli vaadin häntä siivoamaan, tuon vanhat "traumat" pintaan, enkä huomioi hänen tunteitaan.

Vierailija
5/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko oikeasti yllätyksenä se, että mies on laiska siivoamaan ? Tuskin. Taas on kuviteltu että toinen muuttuu tai sitten aivan liian hätäisesti lyöty hynttyyt yhteen. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
6/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saada tekemään kotitöitä? SAADA?

Siis pitääkö sitä miestä käskeä ja jos, niin miksi ihmeessä??

Eikö aikuinen ihminen osaa omatoimisesti ilman erillisiä käskyjä siivota?

Oletko sinä joku sen äiti?

Yäk taas mikä parisuhde, tuntuu ettei hyviä parisuhteita paljoa näillä av-mammoilla olekaan.

Mua ei saisi tommoseen suhteeseen kirveelläkään.

Vierailija
7/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä mieskin siivota, ainakin teoriassa. Tosin teoriassa kommunismikin toimi. Miehille on siivoamisen lisäksi muitakin kohtuuttomia vaatimuksia. Pitää huolehtia molempien nautinnosta sängyssä. Kaikenlaista tylsää pitäisi tehdä naisen mieleksi. Kuten lähteä kävelylle joka päätyy takaisin kotiin. Siellähän ollaan jo valmiiksi niin mikä on sen kävelyn pointti?

Voidaanhan me keskustella siivoamisesta 6 tuntia. Eikö se vain tapahtuisi nopeammin tekemällä sen itse?

Vierailija
8/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli, ei ole enää, eikä tule. Mies ei tehnyt kotitöitä kertaakaan. Perusteli asiaa sillä, että hänelle kodin siisteys on toisarvoista ja häntä ahdistaa "ylenmääräinen" siivous, koska se muistuttaa häntä äidistään ja mikäli vaadin häntä siivoamaan, tuon vanhat "traumat" pintaan, enkä huomioi hänen tunteitaan.

Eihän siivous ole ainoa kotityö. Meillä mies hoitaa kokonaan ruuanlaiton kaupassakäynteineen, minä vastaan siivouksesta, pyykistä ja teinien+muista juoksevista asioista.

Vierailija
9/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä vaihtoon vaan. Parempiakin on saatavilla.

Meillä kuvio on toisinpäin, minä olen se siivousta inhoava sika ja mies kulkee rätti kädessä ja touhuaa vähän väliä jotain. Hänelle siisteys on tärkeämpää kuin itselleni, siis huomattavasti tärkeämpää. Esim. jos pyytää kaverinsa meille juomaan kaljaa, imuroi kämpän, pyyhkii pölyt, järjestelee tavarat ja siivoaa vessan, vaikka olisi tehnyt tämän kaiken 4 päivää aiemmin. Jos minä pyydän kavereita meille, heitän likaiset sukat lattialta pyykkikoriin ja that's it.

Olen kyllä pyrkinyt parantamaan tapojani ja osallistumaan siivoukseen. Usein en ehdi, sillä mies "teki sen jo kun se meni siinä samassa kun aloin touhuamaan".

Vierailija
10/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä meillä teen ainakin oman osuuteni. Eli laitan kaikki ruoat, josta syystä teen myös ruokaostokset, ja yleensäkin lähes kaikki keittiötyöt (tosin vaimoni leipoo, aika paljon vielä). Vaatehuolto menee ehkä fifty-sixty (per Masahiiri), minä pesen pyykkiä enemmän, mutta vaimoni vastaavasti silittää enemmän. Imurointi on aika tasan, samoin kylppäreiden siivous, ja yleensäkin siivous. Mutta vaimoni tekee kyllä enemmän sellaisia perustavaa laatua olevia hommia, kuten 'tyhjennetäänpäs kaikki keittiön kaapit ja järjestetään uudelleen', jotka ei minulle suoraan sanoen tulisi mieleenkään. Ulkotyöt ja kiinteistöön liittyvät huollot ym. minä teen myös lähestulkoon kaikki, samaten kuin autoihin liittyvät (hän nippa nappa tankkaa omansa!).

Vierailija
11/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli sitä mieltä ettei hänen tarvitse osallistua siivoukseen kun eihän hän sotke. Yllättyi eron jälkeen kun asui yksin.

Sama mun exällä, pyyteli vielä eron jälkeen että menisin hänen luokseen siivoamaan, ei kuulemma osannut itse 🙄

Vierailija
12/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mieskin siivota, ainakin teoriassa. Tosin teoriassa kommunismikin toimi. Miehille on siivoamisen lisäksi muitakin kohtuuttomia vaatimuksia. Pitää huolehtia molempien nautinnosta sängyssä. Kaikenlaista tylsää pitäisi tehdä naisen mieleksi. Kuten lähteä kävelylle joka päätyy takaisin kotiin. Siellähän ollaan jo valmiiksi niin mikä on sen kävelyn pointti?

Voidaanhan me keskustella siivoamisesta 6 tuntia. Eikö se vain tapahtuisi nopeammin tekemällä sen itse?

Hyi helvetti, siinä taas yksi typerys tuhlaamassa elämäänsä.

Onneksi ei tarvitse olla sinun saappaissasi!

Vierailija
13/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mun exällä, pyyteli vielä eron jälkeen että menisin hänen luokseen siivoamaan, ei kuulemma osannut itse 🙄

Etkä mennyt. Siinä tuon naisten lempeyden näkee. Ei minkäänlaista empatiaa miehiä kohtaan

mies51v

Vierailija
14/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä palstaa on uskomien ja luottamienn, niin kotitöitä vältteleviä miehiä on varsin paljon. - Jopa niin paljon, että olen alkanut aattelemaan, että miten itse ikisinkkuna saattaisin enää uskaltautua asumaan kenenkään kanssa, koska jos niin tekisin niin kaikesta päätellen olisi ilmeinen riski ja mahdollisuus, että taantuisin ha vajoaisin parivuotiaan taaperon tasolle. - Koska ei kai kukaa, tai luullakseni, ainakin verraten harva fiksu nainen tuskin viitsisi asettua parisuhteenseen ja elämään yhdessä meiehen kanssa, joka ei syystä tai toisesta osallistu tavanomaisten kotiaskareiden tekoon.

- Ja jos näin joskus tekevät, niin tekevät asiasta erityisen numeron, kuin kyse olisi suuremmastakin sankariteosta ja samalla kuvittelevat olevansa suurempikin urotyöntekijöitä.  Ja ellei kiitsota ylitystä seuraa, niin aloittavan loputtoman vaikuttavan määkinän siitä, miksei naiset arvosta ja kunnioita heitä ns kilttimiehiä, kun he mm. välillä  tyhjentävät tiskikoneen ja voi vitsi jopa imuroivat kun vain nainen pyytää ja malttaa odottaa viikon tai no ainkin seuraavaan lauantaihin...

Vierailija
15/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä palstaa on uskomien ja luottamienn, niin kotitöitä vältteleviä miehiä on varsin paljon. - Jopa niin paljon, että olen alkanut aattelemaan, että miten itse ikisinkkuna saattaisin enää uskaltautua asumaan kenenkään kanssa, koska jos niin tekisin niin kaikesta päätellen olisi ilmeinen riski ja mahdollisuus, että taantuisin ha vajoaisin parivuotiaan taaperon tasolle. - Koska ei kai kukaa, tai luullakseni, ainakin verraten harva fiksu nainen tuskin viitsisi asettua parisuhteenseen ja elämään yhdessä meiehen kanssa, joka ei syystä tai toisesta osallistu tavanomaisten kotiaskareiden tekoon.

- Ja jos näin joskus tekevät, niin tekevät asiasta erityisen numeron, kuin kyse olisi suuremmastakin sankariteosta ja samalla kuvittelevat olevansa suurempikin urotyöntekijöitä.  Ja ellei kiitsota ylitystä seuraa, niin aloittavan loputtoman vaikuttavan määkinän siitä, miksei naiset arvosta ja kunnioita heitä ns kilttimiehiä, kun he mm. välillä  tyhjentävät tiskikoneen ja voi vitsi jopa imuroivat kun vain nainen pyytää ja malttaa odottaa viikon tai no ainkin seuraavaan lauantaihin...

Mikäli vielä uskaltaudut suhteeseen niin pysyttele Ruotsi/Norja akselilla. Tietävät tosissaan 50/50 sanan merkityksen.

Vierailija
16/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan kulttimies = odottaa lottovoittoa voidakseen ulkoistaa kotityöt ja leveillä IG:ssä aasialaisella mallillaan :D

Vierailija
17/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuollainen on.

Eksäni oli toista maata. Ahkera, koko ajan teki jotain, suoritti elämää. Ei kiitos enää. Se nalkuttaminen on uuvuttavaa.

Minä olen sellainen perussiisti. Laiskahko, mutta vien mennessäni ja tuon tullessani.

Vierailija
18/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varattomana on turha rutista. Hommaa kotirouva jottei arki kulje aina noin ikävästi. Tämä nyt valitettavasti tarkoittaa micran vaihtamista ferrariin. Got money, honey? ;)

Vierailija
19/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä! Mies oli täysin sokea omille sotkuilleen. Hänen osuudekseen riitti imurointi keskeltä lattiaa. Nyt eron jälkeen äitinsä käy siivoamassa.

Vierailija
20/30 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti, siinä taas yksi typerys tuhlaamassa elämäänsä.

Onneksi ei tarvitse olla sinun saappaissasi!

Niin ja siinä on yksi joka ottaa kaiken lukemansa tosissaan. Vasiten kokeilin tuolla jutulla että kuinkahan moni saa reaktion. Osaan ihan hyvin siivota vaikka on munat ja kaikki. Joskus tämmöinen tahallinen härnääminen on luvattoman helppoa. hah sinut provottiin ja mua naurattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän