Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka realistista on päästä ammattikorkeaan amiksesta?

Vierailija
08.01.2020 |

Onko ihan mahdotonta päästä ammattikoulusta ammattikorkeakouluun? Opiskelen ensimmäistä vuotta lähihoitajaksi ja haluaisin jätkää tästä sosionomiksi/yhteisöpedagokiksi. Pelkään, ettei se tule onnistumaan. Onko kenelläkään mitään kokemusta opiskelusta amiksen jälkeen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee. Asennetta kehiin. Kävin amiksen ja valmistuin sähkäriksi. Sen jälkeen  AMK ja tietotekniikan inssiksi.

Vierailija
2/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan täysin mahdollista ja melko yleistäkin. Amk on ikään kuin amiksen jatke, yliopisto on suunniteltu taas enemmän lukion jatkeeksi.

Vierailija
4/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi/yhteisöpedagokiksi varmaan vaikeampaa, sairaanhoitajaksi helpompaa. Aivan kuin lukiopohjaltakin.

Vierailija
5/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olen aina halunnut tehdä käytännön työtä, mutta korkeakoulutus kiinnostaa ja siksi koen että amis > amk on hyvä kompromissi itselleni.

Ap

Vierailija
6/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa nuorisotyö tai järjestötyö, siksi sosionomin tai yhteisöpedagogin koulutus.

Ap

Vierailija
7/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvin yleistä, hakemaan vaan rohkeasti :)

Vierailija
8/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hyvät arvosanat amiksesta. Pääset hyvällä todistuksella sisään.

Vierailija
9/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksesta sosionomiksi ja sain heti valmistumisen jälkeen viran, jossa olin 3 kk, jonka jälkeen pääsin esimieheksi ☺️ Valmistuin AMK:sta 2 vuodessa, joten sekin varmaan kertoo, etten kokenut koulutusta haastavana.

Vierailija
10/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea jos kirjoitustaito on tuota luokkaa.

Vierailija
11/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi lähäri, joka opiskeli amiksen jälkeen sosionomiksi. Melko yleistä on jatkaa opintoja amiksesta, niin kuin moni jo sanoi.

Lähipiirissäni on myös niitä, jotka päässeet amiksesta yliopistoon.

Eli kyllä sulla on aivan realistinen toive. Onnea opintoihin!

Vierailija
12/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut jo melko tarkkaan mitä haluaisin tehdä, myös YAMK-tutkinto on ollut mielessä. Minulla on lievä lukihäiriö ja siksi saatan kirjoitella välillä yksittäisiä sanoja väärin, anteeksi jos häiritsee. :D Tokkopa se este on opiskelulle. Arvosanat ovat olleet hyviä ja olen erittäin motivoitunut. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli myös 8,7, eli en ihan täysi toope kai ole.

Ap

Vierailija
13/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hakea jos kirjoitustaito on tuota luokkaa.

Oikeinkirjoituksesta ei kukaan koskaan loukkaannu, mutta ei tuossa nyt niin suurta virhettä ollut, että juuri sinun siitä piti mainita. Onhan se opiskelunkin jälkeen hyvä haluta jätkää.

Vierailija
14/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin realistista ja todennäköistä. Joitakin osia tutkinnosta voi jopa hyväksilukea riippuen omasta suuntautumisestasi ammattikoulussa.

Vierailija
15/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää jo kuittailu typoista, ennakoiva syöttö ei ole mun parhaita ystäviäni myöskään. En nyt ensisijaisesti sitä jätkää ehkä himoitse opintojen yhteydessä, varsinkin kun naisvaltaisesta alasta puhutaan. :D

Ap

Vierailija
16/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista on, samoin yamk täysin realistinen tavoite. Hienoa että opiskelu kiinnostaa!

Vierailija
17/21 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnitellut jo melko tarkkaan mitä haluaisin tehdä, myös YAMK-tutkinto on ollut mielessä. Minulla on lievä lukihäiriö ja siksi saatan kirjoitella välillä yksittäisiä sanoja väärin, anteeksi jos häiritsee. :D Tokkopa se este on opiskelulle. Arvosanat ovat olleet hyviä ja olen erittäin motivoitunut. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli myös 8,7, eli en ihan täysi toope kai ole.

Ap

Toisin kuin tuo joku edellinen kirjoittaja, mä olin juuri heittää sulle kannustuksen ihan siihen perustuen, että kirjoitat hyvin. Tavalla, josta huomaa, että olet keskiverto amisopiskelijaa paremmilla valmiuksilla liikkeellä. Anna mennä vaan, ja luota itseesi!

Omaa kokemustani avaan vain sen verran, että olen opettanut sekä AMK:ssa että yliopistossani oman alani kursseja. Päätoiminen opettaja en kuitenkaan ole. VTM

Vierailija
18/21 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sosionomi, jolla ammattikoulutausta. Ei tosin lähihoitaja.

Mutta niin, meitä oli monia ammattikoulutaustaisia, ja valmistumaankin kaikki päästiin. Eli rohkeasti vaan hakemaan.

Vierailija
19/21 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, onnistut varmasti 😊👍.

Vierailija
20/21 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu varmasti, ja tuolla alalla amis on juuri järkevä polku eteenpäin.