Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloomberg kuvailee suomalaisten elämää täydelliseksi - The Finns are Probably Living Better Than You

Vierailija
08.01.2020 |

Kaikki suomalaiset syövät nyhtökauraa ja suomalaisten av-mammojen (siis oikeiden mammojen) elämä on täydellistä.

Onko suomalaisten elämä oikeasti näin helvetin hyvää kuin tässä videossa annetaan ymmärtää? Suomi on kuin mikäkin progressiiviinen utopia, tai sellainen kuva tässä videossa ainakin annetaan. Kohtahan tänne on koko maailma tulossa.

The Finns are Probably Living Better Than You (kesto 15min)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomi tuollainen? EI vaikuta samalta maalta missä minä asun.

Mikä kohta tuossa lainauksessa ei sinusta pidä paikkaansa?

Kaikki varmasti pitää paikkansa, mutta ei tuo kuvaa normaalin suomalaisen arkea juuri lainkaan.

Vierailija
22/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"As an American who moved to Finland, I can say without a doubt that Finn's live better than Americans.  In America, everything is designed to put you in debt.  Getting higher education puts you in an insane amount of debt, hospital bills from having a child will put you in debt.  In Finland, higher education is free, in fact the government pays students a stipend for studying.  Having a baby they get the baby box as shown in this video and the hospital bill is almost non existent thanks to their universal healthcare system and parents are given as she said 9 months of maternity leave.  The living standard here is great and the companies provide great benefits for their workers."

Kyllä mulla on 40 000 opintovelkaa ja kirjoista jne. kulutusluottoa 2000 euroa. Äitiyspakkaus nyt ei paljon ilahduta kun kaikki on muuten kalliimpaa. Eipä tiedä tuokaan yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomi tuollainen? EI vaikuta samalta maalta missä minä asun.

Mikä kohta tuossa lainauksessa ei sinusta pidä paikkaansa?

Kaikki varmasti pitää paikkansa, mutta ei tuo kuvaa normaalin suomalaisen arkea juuri lainkaan.

Siis mikä? Video vai tuo kommentti? Mikä ei pitänyt paikkaansa?

Täällä on yhteiskunnan kustantama koulutus, terveydenhuolto, todella pitkät äitiyslomat ja niihin kuuluvat etuudet, työntekijän asema on erittäin turvattu, yhteiskunta auttaa kaikessa.

Joo, ihan kaikki eivät varmaan Helsingin Silakkamarkkinoilla käy, mutta se ei tainnut olla keskeisintä ...

Vierailija
24/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"As an American who moved to Finland, I can say without a doubt that Finn's live better than Americans.  In America, everything is designed to put you in debt.  Getting higher education puts you in an insane amount of debt, hospital bills from having a child will put you in debt.  In Finland, higher education is free, in fact the government pays students a stipend for studying.  Having a baby they get the baby box as shown in this video and the hospital bill is almost non existent thanks to their universal healthcare system and parents are given as she said 9 months of maternity leave.  The living standard here is great and the companies provide great benefits for their workers."

Kyllä mulla on 40 000 opintovelkaa ja kirjoista jne. kulutusluottoa 2000 euroa. Äitiyspakkaus nyt ei paljon ilahduta kun kaikki on muuten kalliimpaa. Eipä tiedä tuokaan yhtään mitään.

Ja jos asuisit ja olisit opiskellut muualla, tuota velkaa olisi kymmenkertaisesti.

Se velka on myös valtion takaamaa ja käytännössä nollakorkoista, eikä ole mennyt opiskeluun vaan elämiseen. Koska opiskelun täällä maksaa yhteiskunta, ei ole lukukausimaksuja.

Kulutusluotto taas on ihan oma asiasi.

Ja mikä muu "kaikki" on kalliimpaa ja verrattuna mihin?

Hitto mitä vinkujia. Huomaa, ettei tosiaan ole mitään käsitystä maailmasta.

Vierailija
25/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulapacin tuotteet pitää paikkansa, nyhtökaura pitää paikkansa, ilmasta tehtävä ruoka pitää paikkansa..

Suomalaiset kilvan muuttavat nimiään ulkomaalaisiksi, jotta muiden olisi helpompi lausua ja kirjoittaa niitä.

Australiassa on skandinaavista sisustusta tarjoava liike, jonka nimi on Norsu.

Ihan vaan siksi, että kuulosti suomen sana kivalle. Ei ole pohjoismaalaisia perustajia.

Vierailija
26/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulapacin tuotteet pitää paikkansa, nyhtökaura pitää paikkansa, ilmasta tehtävä ruoka pitää paikkansa..

Suomalaiset kilvan muuttavat nimiään ulkomaalaisiksi, jotta muiden olisi helpompi lausua ja kirjoittaa niitä.

Australiassa on skandinaavista sisustusta tarjoava liike, jonka nimi on Norsu.

Ihan vaan siksi, että kuulosti suomen sana kivalle. Ei ole pohjoismaalaisia perustajia.

Eniten surettaa, että kantasuomalaiset haluavat hylätä oman kielen :(

Vierailija
27/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan on tuossa videossa on täysin oikein.

Silakkamarkkinat

Erilaiset ympäristöystävällisiä ratkaisuja tekevät yritykset

Huipputason yhteiskunnan tuki lasten saamiseen

Allas Seapool

Ja joku tulee vinkumaan kun hänellä on kulutusluottoa.

Vierailija
28/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan on tuossa videossa on täysin oikein.

Silakkamarkkinat

Erilaiset ympäristöystävällisiä ratkaisuja tekevät yritykset

Huipputason yhteiskunnan tuki lasten saamiseen

Allas Seapool

Ja joku tulee vinkumaan kun hänellä on kulutusluottoa.

Joo ja se on ilmeisesti valtion vika😂😂😂

Vierailija
29/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut videota mutta kyllä minä ainakin olen erittäin tyytyväinen asuessani suomessa. Tietenkin asiat voisivat olla paremminkin, mutta monessa maassa eläisin huomattavasti huonommin.

Ensinnäkin olen saanut ilmaiseksi jo kaksi ammattikoulutusta (plus peruskoulu ja lukio). Opiskellessa oli helppo asua edullisesti ja tehdä hieman töitä ohella (opintolainaa olen nostanut yhteensä 2000€).

Olen onnistunut sössimään asiani ja luottotietoni menivät sen vuoksi - pystyn silti asumaan omassa omakotitalossa ja elämään normaalielämää. Palkasta toki menee ulosottoon, mutta muualla saattaisin joutua kadulle asumaan.

Lisäksi olen tyytyväinen sairastaessani suomessa. Mikäli Suomessa ei olisi lääkekorvausta ja lääkekattoa, maksaisin lääkkeistäni noin 10.000€ vuodessa. Ilman näitä lääkkeitä en pystyisi elämään normaalia elämää vaan olisin vuodepotilas. Tämän lisäksi pääsen muutamalla kympillä erikoislääkärin hoitoon.

Yhteiskunta on myös mahdollistanut kohtuullisen pitkän äitiysloman, laadukas hoito pelastanut sekä minun että vauvani hengen synnytyksessä, ja avustaa vielä lapsilisän verran kuukaudessa.

Vaikka palkkani on pieni (noin 2000€/kk bruttona) pystyn täällä elämään ihmisarvoista elämää.

Vierailija
30/30 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tulisivat Floridan auringosta tänne sateiseen pimeyteen, niin hirttäytyisivät ennen päivän loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä