Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on jo ollut synnytyksessä mukana, joten ajattelin synnyttää yksin

Vierailija
08.01.2020 |

Olemme saamassa mieheni kanssa ensimmäistä yhteistä lasta, miehellä on aiemmasta avioliitostaan yksi lapsi ja minulla yksi. Mies haluaisi mukaan synnytykseen, mutta minua häiritsee se, että hän on jo kokenut samat asiat ex-vaimonsa kanssa. Tiedän, että siinä ei ole järkeä, koska niin minäkin olen kokenut ex-mieheni kanssa. Kuitenkin minusta tuntuu, että tämä asia häiritsisi minua myös synnytyksen hetkellä, joten ajattelin mennä synnyttämään ilman miestäni. Alunperin olin vielä kahden vaiheilla, mutta kun mieheni on nyt viime aikoina kertonut minulle useitakin asioita ex-vaimonsa synnytyksestä ”omana synnytyskokemuksenaan” (samalla kun minä olen puhunut omastani sen vuoksi, että olen yrittänyt valmistautua tulevaan ja miettinyt meneekö asiat samalla tavalla tälläkin kertaa), minulla on mennyt maku koko miehen läsnäoloon yhteisen vauvan synnytyksessä.

Teenkö miestäni kohtaan väärin, jos menen synnyttämään yksin, vaikka hän haluaisi olla mukana? Hän sanoo tavallaan ymmärtävän näkemykseni, vaikka todellista syytä en ole hänelle suoranaisesti avannutkaan. Minusta tuntuu muutenkin, että synnyttäisin ”rennommin” yksin, kun että minun pitäisi miettiä tukihenkilön läsnäoloa..

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietippäs nyt uudelleen. Oletko sinä tai miehesi ollut mukana tämän lapsen syntymässä? No ette ole. Ette kumpikaan. Kerrotko sitten kahvipöydässä kun tämä lapsi odottaa omaansa, että iskä ei saanut tulla synnytykseen, koska oli jo kokenut sen kertaalleen exän kanssa.. Suljet miehesi pois lapsenne elämästä jo syntymän hetkellä. Seuraavaksi ei saa hoitaa vauvaa, koska on jo kokenut sen exänsä kanssa ”ja sua häiritsee se”. Sitten ei saa opettaa kävelemään, koska on jo kokenut sen exänsä kanssa jne, loputon lista.

Mielestäni kyse on ihan eri asioista, kun Synnytyksessä mies on naisen tukena ja seuraa sivusta mitä nainen tekee ja kokee. Vauvaan liittyen hoidamme yhdessä uutta perheemme jäsentä. Vaikka kyllä siinäkin olisin todella kaukana miehestäni, jos hän seuraavaksi alkaisi jakamaan ”omia imetyskokemuksiaan” exäänsä perustuen.

Ap

Vierailija
62/63 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että synnytys tulee olemaan jälleen niin kokonaisvaltainen kokemus ettei miehesi todellakaan synnytystilanteessa jää jaarittelemaan aikaisempia muistojaan. Sinä päätät, mutta sovi vaikka miehesi kanssa, että voi tulla mukaan, mutta "saat" ajaa hänet tarvittaessa salin ulkopuolelle odottamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietippäs nyt uudelleen. Oletko sinä tai miehesi ollut mukana tämän lapsen syntymässä? No ette ole. Ette kumpikaan. Kerrotko sitten kahvipöydässä kun tämä lapsi odottaa omaansa, että iskä ei saanut tulla synnytykseen, koska oli jo kokenut sen kertaalleen exän kanssa.. Suljet miehesi pois lapsenne elämästä jo syntymän hetkellä. Seuraavaksi ei saa hoitaa vauvaa, koska on jo kokenut sen exänsä kanssa ”ja sua häiritsee se”. Sitten ei saa opettaa kävelemään, koska on jo kokenut sen exänsä kanssa jne, loputon lista.

Mielestäni kyse on ihan eri asioista, kun Synnytyksessä mies on naisen tukena ja seuraa sivusta mitä nainen tekee ja kokee. Vauvaan liittyen hoidamme yhdessä uutta perheemme jäsentä. Vaikka kyllä siinäkin olisin todella kaukana miehestäni, jos hän seuraavaksi alkaisi jakamaan ”omia imetyskokemuksiaan” exäänsä perustuen.

Ap

Normaalia kokemuksien vertailua, joita myös naiset keskenään jakavat. Sieltä voi aueta täysin uusia asioita ja eiköhän mies ymmärrä, että jokainen synnytys on erilainen ja toivon mukaan ymmärrät myös itse. Se, miten ekalla kerralla meni ei ole mikään linja, miten toinen menee. Sieltä on tulossa ihan uusi ihminen maailmaan ja lapsi sen synnytyksen määrää, et sinä eikä mies. Miksi ihmeessä mies ei saa olla ottamassa vastaan omaa lastansa? Ei se mies siellä ole pelkästään äitiä paasamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän