Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

28-vuotias liian vanha tohtorikoulutettavaksi?

Vierailija
07.01.2020 |

Onko ikää jo liikaa? Nykyään suositaan selkeästi nuorempia hakijoita kuin aikaisemmin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih! Kuulostaa rohkaisevalle, muutamat viestit täällä. Itse olen vasta hakeutumassa yliopistoon, mutta akateeminen ura kiinnostaa ehdottomasti eniten. Ikää on kuitenkin jo 35.

Vierailija
42/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on yliopistojen talous tiukalla. Vaikea sanoa. Ainakin oma graduohjaajani sanoi, että nykyään katsotaan vähän enemmän hakijoiden ikää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
44/49 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö meillä kaikki tohtorikoulutettavat ovat 30+. Ala kauppatieteet. Yleisesti ottaen pidetään hyvänä, että on ehtinyt olla muuallakin töissä kuin yliopistolla.

Palkallisia nuoremman tutkijan paikkoja on nykyään jaossa todella harvalle. Useimmat opiskelevat tohtoriksi muiden töiden ohessa.

Vierailija
45/49 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huih! Kuulostaa rohkaisevalle, muutamat viestit täällä. Itse olen vasta hakeutumassa yliopistoon, mutta akateeminen ura kiinnostaa ehdottomasti eniten. Ikää on kuitenkin jo 35.

Mille alalle olet ajatellut hakea noin vanhana?

Vierailija
46/49 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni teki ensin pitkän työuran myyntijohtajana kv-firmoissa ja väitteli sitten kovan alan tohtoriksi vähän päälle 50-vuotiaana työn ohessa. Sai juuri oman tutkimusalansa professuurin alle 60-vuotiaana :) ikä ei ole este, mutta siis itsekin tutkimuspuolella työskennelleenä voin toki todeta, että isäni tarina on erittäin poikkeuksellinen lahjakkuuden osalta. Suurin osa saman laitoksen tutkijakoululaisista on 30v alapuolella ikänsä puolesta. Nykyään tutkijoilta aika monesti edellytetään kovaa kilpailuviettiä ja omistautumista työlleen, jotta saa rahoitusta ja kansainvälinen kokemus on ihan pakollinen osa prosessia. Kaikki tällaiset asiat kannattaa ottaa huomioon.

Vierailija
47/49 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
48/49 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori ei saa työtä mistään koska ylikouluttautuminen. Ei kannata laittaa kaikkia munia samaan yliopistokoriin.

Vierailija
49/49 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi