Sinkut, oletteko löytäneet sellaisen ihmeen kuin pakastin?
Miksi aina vaaditaan pienempiä pakkauskokoja ruuille, eikö jengi tajua laittaa pakastimeen ylijäämää? Missä elämänhallinta?
Kommentit (13)
Inhoan pakastettua ruokaa. Maku ja rakenne menee lähes kaikista ruoista pilalle pakastus-sulatusprosessissa .Se kyllä sentään käy että teen 2 päiväksi ruoan, laitan jääkaappiin toisen annoksen ja kuumennan seuraavana päivänä.
En sinkku ole, mutta omassa elämässäni olen huomannut että sinne pakastimeen on turha tehdä mitään valmiita annoksia, kun ei niitä sieltä tule käytettyä kuin äärimmäisessä hädässä. Toki etukäteen suunnittelu ja varastointi kannattaa jos on suunnitelmallinen ja säntillinen luonne, mutta muutoin on vähän turhaa.
Miksi sua kaivelee pienemmät pakkauskoot? On niitä suurempiakin siellä hyllyissä tarjolla jos niitä tarvitset.
Leipää pakastan ja sulatan, se toimii kyllä. Mutta ruoka-annokset pakastimesta on aika kuvottavia, se rakenne on muuttunut ällöksi.
Pakastus huonontaa ruuan makua ja kuluttaa sähköä, ilmaston kannalta yhtä huono asia kuin pienemmät pakkauskoot, jos Ap olet ilmastosta huolissasi.
Mun pakastimessa on vain pari lusikkaa.
Asun vuokralla ja kalustukseen kuuluu vain jääkaappi. Ei ole mitään järkevää paikkaa mihin laittaa pakastinta. Eikä tuohon välikköön missä tuo jääkaappi on edes mahdu jääkaappipakastin-komboa vaikka maksaisin omalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun pakastimessa on vain pari lusikkaa.
Miksi? Lusikkatesti miehille?
Kyllä olen, pakastimeen voi laittaa leivät, vihannekset yms. ja kuiva-aineita kun hamstrailee kanssa, niin aina on tarvikkeet kohtuulliseen määrään lämmintä ruokaa, eipä tulekaan juuri mitään hävikkiä.
Ei se kaikella toimi, en laittais leivälle pakastettua juustoa (paitsi uunileivälle) enkä metvurstia tms.
Jollain tuoreella lihalla, kalalla se puolikkaan paketin pakastaminen onkin ihan ok.
Itse sain äidiltä pakastimen opiskelukämppääni.
Mä kapastan kaiken. Sukkahousutkin laitan kapastimeen, ei tuu silmäpakoja.
Olenhan toki. - Mutta en vieläkään tiedä, miten saisin pakastettua salaattia niin, että se vielä pakastamisen jälkeenkin olisi hyvää... Mutta joo. Kyllä pakastimesta on monin tavoin apua ja tukea kun yrittää mm. minimoida ruokahävikkiä ja tai käyttääkseeni aikaani muuhunkin kuin vai ruoanlaittoon. Vaan mikähän siinä on, että ruoka maistuu usein hyvässä seurassa syödessä paremmalta kun yksin
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Pakastus huonontaa ruuan makua ja kuluttaa sähköä, ilmaston kannalta yhtä huono asia kuin pienemmät pakkauskoot, jos Ap olet ilmastosta huolissasi.
Suomessa pakastimen ympäristötase olisi varmasti todella vahvasti positiivinen, jos kaikki oikeasti käyttäisi sitä ruoan säilytykseen, eikä liikaa tehtyjen ruokien ensimmäisenä jäteastiana. Jokainen kWh mitä pakastin tuottaa on kWh vähemmän lämmityksessä. Kun niillä kilowattitunneilla vielä vähennettäisiin jätteeseen päätyvää ruokaa ja saataisiin säilöttyä marjoja, sieniä tai muuta lähiruokaa talveksi, ruoan kuljetuksessa ja tuotannossa säästetyt hiilidioksidit vähenisi merkittävästi. Pelkkien pakastevihannestenkin säilöminen on paljon parempi kuin ostaa aina vain vähän enemmän kuin ehtii syödä tuoretta ja heittää jääkaapista vanhaa pois. Ruoka on suurimpia hiilidioksidipäästöjen lähteitä ja jokainen ruoan kalori on muunnettavissa kilowattitunniksi, jokainen gramma ruokaa on syntynyt sen pakastusta moninkertaisella määrällä hiilidioksidipäästöjä ja itsessään gramma on paljon painoansa suurempi hiilidioksidipäästön lähde.
Luulin että tämä oli jonkun asunnonhakijan valitus siitä, että yksiöissä ei ole nykyään pakastimia. Minulla ei ole.