Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain lahjaksi 200 € mutta meillä rahasta tiukkaa. Mikä on reilu tapa käyttää?

Vierailija
07.01.2020 |

Täytin 30 vuotta ja sain vanhemmiltani lahjaksi 200 € ("osta itsellesi kerrankin jotain mieluista ja kivaa"). Meillä miehen kanssa on kuitenkin rahasta todella tiukkaa, ollut pidempään työttömyyttä ym ja ihan vuokrankin maksaminen on joka kuukausi päänvaiva että mistä rahat. Mikä olisi reilua tuon lahjarahan suhteen? Käytänkö sen meidän ruokaostoksiin ja vuokraan vai ostanko itselleni sillä pari paitaa, uuden hajuveden ja kukkakimpun (se on se kiva mitä kerrankin haluaisin)? Ostan hyvin harvoin itselleni mitään, koska rahaa ei juuri ole, ei tosin mieskään ostele itselleen juurikaan.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan saat todellakin käyttää itseesi, vaikka muuten olisi tilanne mikä.

Vierailija
2/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjan saat todellakin käyttää itseesi, vaikka muuten olisi tilanne mikä.

Niin minäkin ajattelen että olisinhan voinut saada sen rahan sijaan suoraan lahjaksi ne paida,t kukan ja hajuveden. Mutta mikä on nyt reilua sitten. Mies ottaa ylityövuoroa voidakseen maksaa osan meidän vuokrista ja ruoista, minä kituutan työttömänä ja ne korvaukset menee kaikki vuokraan ja ruokaan. Miehen mielestä jos me saadaan jostain rahaa joskus niin se pitää käyttää yhteiseen hyvään, hänkin tekee niin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi käyttämään ylimääräistä rahaa sellaiseen jota en oikeasti tarvitse. Kokemusta on liikaakin.

Vierailija
4/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä se itseesi, se on sinun lahja.

Olisiko asia eri jos vanhempasi olisivat vieneet sinut kauppaan ja ostaneet ne pari paitaa, hajuveden ja kukkakimpun? Ajattele asia noin.

Vierailija
5/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos 50-100€ käytät ruokaan, loput itseesi? Vuokraan on turha tuosta repiä, tuskin paljoa auta.

Vierailija
6/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin rahan pääasiassa yhteiseen hyvään. Silloin kun on tiukkaa eletään sen mukaisesti. Käytä rahasta vaikka 50€ vain itseesi ja osta jotain tarpeellista mikä ilahduttaa pitkään.

Vierailija
7/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pystyisi käyttämään ylimääräistä rahaa sellaiseen jota en oikeasti tarvitse. Kokemusta on liikaakin.

Lahjan antajat kuitenkin itse halusivat, että ostan sillä itselleni jotain "mieluista ja kivaa". Jos ostan sillä jauhelihaa ja makaronia ja maksan puhelinlaskun, niin ei se ihan sen lahjan antajan ideaa vastaa. Ap

Vierailija
8/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä osa itseen, osa teidän elämisen kuluihin.

Vierailija
9/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asiaa myös toisinpäin. Teillä on rahasta tiukkaa ja ankeat ajat. Miehesi saisi extrarahaa jostain pari sataa ja lähtisi juomaan sen baariin tai ostaisi itselleen 200€ vaatteita. Mitä ajattelisit siitä? Tiukoista ajoista selvitään yhdessä toista tukien.

Vierailija
10/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

fifty-sixty elämiseen ja itselle

Vierailija
11/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina menisin miehen kanssa ulos syomaan pitkan kaavan kautta. Siis koko rahalla. Ihanaa luksusta molemmille muuten niukkaan arkeen. 

Vierailija
12/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä 20-50e, että ostat jotain itsellesi mieleistä ja haaveiltua. Ja lopulla tarpeellista, täyttelet kaappeja, ostat kahvia, kuiva-aineita, vessapaperia..

Mielestäni ei ole järkevää, että käyttäisit koko rahan itseesi, koska arkeesi tuo stressiä se, jos kaapissa ei ole ruokaa tai vessassa ei ole paperia. Mutta kuitenkin jotain kivaa piristystä saa olla sinullekin <3

Vierailija
13/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäsi heti käyttää, eikä esim. pistää säästöön yllättävän menon varalle?

Vierailija
14/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele asiaa myös toisinpäin. Teillä on rahasta tiukkaa ja ankeat ajat. Miehesi saisi extrarahaa jostain pari sataa ja lähtisi juomaan sen baariin tai ostaisi itselleen 200€ vaatteita. Mitä ajattelisit siitä? Tiukoista ajoista selvitään yhdessä toista tukien.

Jos mies saisi vanhemmiltaan synttärilahjaksi pari sataa, niin minulle olisi ok että ostaa sillä itselleen vaikka kellon tai kännykän tai mistä tykkääkin. Jos käyttäisi sen juomiseen, niin se olisi typerää. Ap

Vierailija
15/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin 50 euroa ruokaan/vuokraan ja loput itseeni. Varsinkin jos mulla ei olisi hyväkuntoisia paitoja niin pakkohan niitä olisi ostaa.

Vierailija
16/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisitko todella kukkakimpusta, jos samalla stressaatte mistä rahat vuokraan?

Vierailija
17/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjan antajat kuitenkin itse halusivat, että ostan sillä itselleni jotain "mieluista ja kivaa". Jos ostan sillä jauhelihaa ja makaronia ja maksan puhelinlaskun, niin ei se ihan sen lahjan antajan ideaa vastaa. Ap

No mutta helpottaahan se laskujen maksu sun oloa, joka on jo tosi iso lahja. Itsekin todella köyhä joten on kokemusta. En tosiaankaan pystyisi hassaamaan itseeni rahaa, jos ja kun jo vuokran ja ruuan suhteen on tiukkaa.

Vierailija
18/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos käyttäisit sen asunnon etsimiseen? Teillä on nyt liian kallis koti, jos siihen menee työkkärituki ja miehen palkka.

Vierailija
19/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytät sen järkevästi. Vuokraan ja ruokaan.

Vierailija
20/78 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mina menisin miehen kanssa ulos syomaan pitkan kaavan kautta. Siis koko rahalla. Ihanaa luksusta molemmille muuten niukkaan arkeen. 

No eipä tuo parin päivän päästä kauheesti lämmittäisi, jos sitten stressaisi vuokranmaksusta, laskuista ja rahan riittämisestä ruokaan entiseen tapaan.

Järkevämpää olisi vaikka tehdä kotona jotain hyvää ruokaa, joka maksaisi hitusen verran enemmän kuin tavallisesti.