Viikkarilla vai Siljalla Tukholmaan?
Olisi tarkoitus varata päivä Tukholmassa -risteily keväälle. Pitäisi vain päättää kumman laivalla lähdettäisiin. Edellinen kokemus viiden vuoden takaa Siljasta ja siinä ei ollut mielestäni mitään vikaa, tosin se oli meidän ensimmäinen risteilykokemus. Hintoja tutkailtuani Viikkari on ilmeisesti jonkin verran edullisempi. Onko siihen jokin konkreettinen syy? Mielipiteitä kysyisin myös lasten kannalta, kun pari leikki-ikäistä lastakin matkaan lähdössä.
Kommentit (31)
Tykkään enemmän Siljasta promenaadin takia. Viikarit jotenkin sokkeloisia.
Kumpi satama Tukholmassa sopii teille paremmin?
Helsingistä Silja juuri tuon Promenaden takia, lapset tykkää katsella ikkunasta sinne käytävälle.
Jos lähdette Turusta niin silloin valitsisin Vikingin.
Rahvas matkustaa Siljalla, vielä huomattavasti pahempi rahvas Vikingillä. Voit itse päättää, kumpaan joukkoon kuulut.
Siljan laivat on vähän isompia ja hyteissä mielestäni parempi hinta/laatusuhde. Lapsen kanssa matkustaessa arvostan myös Siljan lasten leikkipaikkaa, joka keskittyy yhteen paikkaan. Viikkarilla niitä on eri kansilla ja se oli sekavaa.
Viikkarin etu on kyllä satama, josta pääsee kävellen vanhaan kaupunkiin. Siljalta on jonkun verran kävelyä metrolle. Viikkarilla tykkään myös siitä, että yleisissä tiloissa merinäkymiä on enemmän, kun laivaa kiertelee. Siljalla ne on varattu ravintoloille.
Ehdottomasti Siljalla promenade-hytissä! Lapset tykkäävät katsella siitä ikkunasta käytävälle jos muuta tekemistä ei ole. Lisäksi Siljan laivat ovat yleisilmeeltään raikkaampia ja lapsille löytyy enemmän tekemistä. :)
t. Useita risteilyjä lasten kanssa tehnyt
Vikingillä pääsee keskustan tuntumaan ja voi nauttia laivan lipumisesta kaupunkiin. Laivojen ikkunat avautuvat merelle eikä kauppakäytävälle. Jos et välitä maisemista ja kuljet mieluummin metrolla kuin kävelet, Silja voi olla ok.
Siljan laivat vähän parempia, Viikkarilla parempi buffa ja terminaalien sijainnit. Eli mitä kukakin nyt sitten arvostaa.
Me mennään Viikkarilla siksi että hinta on edullisempi ja terminaalin sijainti Tukholmassa mukavampi. Ollaan menossa Fotografiskaan joka on lähes vieressä :)
Ei laivalle. Minä lentäisin jos olis pakko päästä Tukholmaan.
Haha. Siljahan lopetettiin jo viime vuosituhannella. Brändistä on kusisessa virulaivassa jäljellä vain nimi ja kovat hinnat.
Viikkari saapuu tukholmassa mieluisampaan paikkaan. Eipä noissa tuhottomasti eroa ole, itse tulee yleensä valittua viikkari.
Vierailija kirjoitti:
Ei laivalle. Minä lentäisin jos olis pakko päästä Tukholmaan.
Minä taas mielummin uisin sinne.
Viikkarin Hki-Sto -linjan laivat ovat ikivanhoja romuja vaikka remonteilla niiden ikää on yritetty pidentää. Jospa vihdoin raaskisivat laittaa uuden tilatun laivan pk-seutulaisten iloksi kyseiselle reitille. Toistaiseksi kaikki uudet laivan ovat mennet Tku-Sto -linjalle, koska se on abborelandialaisten ns. kotilinja.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Siljalla promenade-hytissä! Lapset tykkäävät katsella siitä ikkunasta käytävälle jos muuta tekemistä ei ole. Lisäksi Siljan laivat ovat yleisilmeeltään raikkaampia ja lapsille löytyy enemmän tekemistä. :)
t. Useita risteilyjä lasten kanssa tehnyt
Minä aikuisena en tykkää kun promenade-hyteistä näkee muihin hytteihin ja itsellä tuntuu kuin olisi näytillä. A-hytissä saa katsella merta ja siellä on tv lastenkanavilla.
Jos lähdette Helsingistä, niin Silja. Muuten teillä ei Vikingillä ole muuta vaihtoehtoa kuin Mariella. Vanha paatti vuodelta 1985... Olisko aika jotain uutta? No, kai se kerran pitää kokea jos ette aiemmin ole olleet.
Vierailija kirjoitti:
Viikkarin Hki-Sto -linjan laivat ovat ikivanhoja romuja vaikka remonteilla niiden ikää on yritetty pidentää. Jospa vihdoin raaskisivat laittaa uuden tilatun laivan pk-seutulaisten iloksi kyseiselle reitille. Toistaiseksi kaikki uudet laivan ovat mennet Tku-Sto -linjalle, koska se on abborelandialaisten ns. kotilinja.
Mikä uusi tilattu laiva, Gloryako tarkoitat? Se tulee Turun reitille aamulaivaksi.
Katot kummassa on tällä hetkellä parempi tarjous. Muuta eroa ei taida olla kuin maskottina kissa vs. hyje. Valkea vastaan punainen väri, ja lähtevät eri kohdista satamaa. Mukavaa risteilyä!