Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet hankkinut lapsia jos sinulla ei ole niihin varaa?

Vierailija
06.01.2020 |

Näissä viimeaikaisissa keskusteluissa tullut esiin se, kuinka ihmiset valittaa että kahden tai kolmen lapsen kanssa on niin tiukkaa eikä mitään ylimäärästä voi ostaa. Tuliko tää yllätyksenä? Itse oon vielä lapseton ja tiedän jo nyt että meidän tuloilla ei kahden lapsen kanssa eletä sellaista elämää mitä halutaan, joten lapsiluku jää pieneksi.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lapset vakaaseen avioliittoon ja hyvään taloudelliseen tilanteeseen. Oli omakotitalo rauhallisella alueella, kaksi autoa, vakituiset työpaikat, muutamia ulkomaan reissuja joka vuosi... Nyt asun lasten kanssa velkaisessa rivarissa, opiskelen uutta ammattia ja elämme köyhyysrajalla (ja välillä sen alapuolella). Mihin voin palautta lapset, kun ei ole enää varaa elättää? 10 v sitten oli.

Vierailija
42/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18. lapsi uunisa. ei vara edes yksi, muta kela anta mani. T. Abdi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein myös aina uuteen liittoon pitää heti hankkia lisää lapsia.

Eli lapsia on molemmilla jo entuudestaan ja sitten hankitaan jo aika pian niitä lisää.

Vierailija
44/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne Afrikassakin hankkii lapsia vaikka ei ole välttämättä vedestäkään tietoa.

Ihmiset nyt vaan lisääntyy ja syö yli tarpeensa. Se on yksi vihje siitä että ei meillä ole omaa tahtoa, vaan vietit vie edellä monessa asiassa. Ne jotka kuvittelee hallitsevansa oman elämänsä ovat vain oman minänsä hallusinaation vallassa.

Ilman omaa minää ihminen todennäköisesti muuttuisi kahjoksi, kun tajuaisi että elämme kaaoksessa ja mikään mitä teemme ei oikeasti vaikuta mihinkään ja emme me oikeasti vaikuta teoillamme omaan elämäämme mitenkään.

Yleensä ympäristö ja tilanne on päättäneet asiat jo ennalta.

Siksi jokainen ihminen lisääntyisi kun oikeat olosuhteet ovat otolliset. Ihminen ei eroa muista eläimistä mitenkään. Ainoastaan itsepetoksella ja sekin on mielenterveydelle suojakelmu.

Jokainen tietää ettei ympäristötuholle voi mitään, vaikka kaikkea valehdellaan.

Ihminen syö itsensä muodottomaksi ja syö koko planeetan tyhjäksi. Koska lautanen on syötävä tyhjäksi.

OIisihan se häpeällistä olla syömättä.

Vierailija
45/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin lapset vakaaseen avioliittoon ja hyvään taloudelliseen tilanteeseen. Oli omakotitalo rauhallisella alueella, kaksi autoa, vakituiset työpaikat, muutamia ulkomaan reissuja joka vuosi... Nyt asun lasten kanssa velkaisessa rivarissa, opiskelen uutta ammattia ja elämme köyhyysrajalla (ja välillä sen alapuolella). Mihin voin palautta lapset, kun ei ole enää varaa elättää? 10 v sitten oli.

viina ? huumeet ?    vai mitä tässä nyt oikeen tapahtunu sitte

saa huolella sössiä asiat jos tuohon jamaan tipahtaa ihan yhtäkkiä

Vierailija
46/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viina ? huumeet ?    vai mitä tässä nyt oikeen tapahtunu sitte

saa huolella sössiä asiat jos tuohon jamaan tipahtaa ihan yhtäkkiä

En ole tuo kirjoittaja, mutta jos vaikka tulee avioero/puoliso kuolee ja/tai saa itse potkut/sairastuu/tulee onnettomuus ja joutuu opiskelemaan uuden ammatin niin tulot vähintään puolittuu.

Vierailija
47/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, moneenko suuntaan aika kulkee? Osaatko ennustaa työtilanteesi, urakehityksesi, terveydentilasi jne?

Mä en osaa. Eikä lapsia voi peruuttaa, kun tulee vastoinkäymisiä.

Vierailija
48/48 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin lapsia kun tuntui sille.

Eli vastaan että luonto kutsui.

Samasta syystä kun lähden etsimään ruokaa, kun tulee nälkä. Jos sitä ei löydy kaapista, niin haen kaupasta tai luonnosta.

Ei sen monimutkaisempaa.

Lapset kuuluu osana ihmisen elämänkaarta. Minulle lapsien tulo oli harvinaisen luonnollinen juttu ja en ole koskaan ihmetellyt niiden kasvua tai syntymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi