Onko Tinderissä naisia, joille miehen miellyttävä ulkonäkö ei ole ensisijaisen tärkeää?
Kommentit (57)
Tinderistä nyt haetaan lähinnä seksiä ja sitten jos löytyy kiinnostava niin voidaan miettiä muutakin. Tinder on hyvinkin tasa-arvoinen paikka mitä tulee miehiin ja naisiin. Toiset häviävät siinä pelissä ja toiset voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko monellakin nykyään Tinderissä kattavia esittelytekstejä? Silloin, kun itse siellä vielä olin, sellaisia oli hyvin harvalla. Exälläni oli yksi lause profiilissa, minulla muutama. Jatkossakin ajattelin laittaa profiiliini vaan jotain lyhyttä ja ytimekästä.
No aika harvalla siellä minkäänlaista esittelyä oli ja mullakaan ei tainnut lukea juuri mitään. Kuitenkin jos uudestaan menisin (mitä ei kylläkään tule tapahtumaan), varmasti panostaisin profiiliin enemmän. Näin voisi paremmin välttyä mätsäämästä esimerkiksi niiden kanssa, jotka hakevat täysin eri asiaa kuin minä.
Juuri siksi en ole Tinderissä, tai muissa vastaavissa, kun en valikoi seuraa naaman perusteella.
Monet livenä jutulle tulleet miehet ovat olleet sen näköisiä etten olisi uskonut heidän minusta kiinnostuvan tai että meillä olisi yhteistä.
Koen siis helpommaksi tavata elävässä elämässä, siinä se kiinnostuneisuus ja kemia näkyy heti, oli ulkonäkö mikä vaan.
N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että on. Itse kyllä myönnän kuuluneeni niihin pinnallisiin, jotka valitsivat ensisijaisesti miehen ulkonäön perusteella, saako hän rastin vai sydämen. En voisi kuvitella suhdetta miehen kanssa, jonka ulkonäkö ei miellytä.
Toisaalta annoin rastia myös joillekin komeille, jotka profiilin perusteella vaikuttivat siltä, ettei meillä olisi juuri mitään yhteistä.
Tässä siis hyvä vinkki kaikille Tinderin komeille miehille, älä kirjoita itsestäsi liikaa.
Eli yhteenvetona tekstiin ei kannata panostaa. Rumilla miehillä hyväkään teksti ei riitä kompensoimaan rumuutta ja komeilla teksti voi jopa haitata flaksia
eri
Mitä flaksia? Luuletko seurustelevasi sen apin kanssa? Kyllä ne asiat selviää tavatessa kuitenkin ja ne on silloin ihan yhtä turn-off kuin ennen mätsiä. Ja sitten ei edelleenkään käy flaksi, vaikka näkemään asti pääsisikin.
Teillä menee reaalimaailma ja virtuaalimaailma tosi usein sekaisin näissä keskusteluissa. Mätsi ei ole vielä mikään flaksi.
Eri
Juuri näin. Tietysti jos käyttää tinderiä pelkästään mätsien keräämiseen periaatteella mitä enemmän sitä parempi, silloin kannattaa muotoilla profiili sellaiseksi. Mutta jos esimerkiksi etsii elämäänsä yhtä oikeaa ihmistä, tuossa ei ole mitään ideaa. Rehellisyyteen kannattaa jo mahdollisimman varhain, miksei jo profiilissa panostaa ja itsestään kertoa olennainen. Tällöin karsiutuvat heti pois ne, jotka eivät itselle sovi eikä aikaa turhaan tuhlaannu. Vaikkei jokin turn off -asia selviäisi vielä tinderissä keskusteltaessa, treffatessa se todennäköisesti paljastuu ja silloin jatkoa ei tule. Toisin sanoen, ei käy flaksi, vaikka mätsi tulikin.
Kun se ei ole noin mustavalkoista. Joku näkee vilauksen kitarasta jossain kuvan taustalla ja tulee välitön turn off. Jos kitara ei olisikaan näkynyt siellä taustalla, ja nämä kaksi olisivat tavanneet, olisi voinut syntyä romanssi ja suhde. Kuka tietää?
Ihmiset rakentavat valtavaa muuria ympärilleen ja blokkaavat kaikin keinoin ehdokkaita pois mitä kummallisemmilla tekosyillä, jotka aiheuttavat heille turn offeja. Siksi on parempi, ettei etukäteen anna liikaa mahdollisuuksia tehdä noita älyttömiä ennakko-oletuksia.
No tinderhän perustuu aikalailla yksinomaan siihen toisen ulkonäön perusteella tapahtuvaan hyväksyntään tai hylkäämiseen. Oma kokemus on se, että omalla naamalla ei saa hyväksyntää, mutta ilman kuvaa saa paremminkin. Oletan tämän johtuvan siitä, että naama ei miellytä niin on helppoa hylätä, ja kun ei ole kuvaa niin saattaakin herätä mielenkiinto jopa siihen esittelyn lukemiseenkin, ja näin saattaa jopa tapahtua viestittelyäkin.
Terveisin Naispelko26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että on. Itse kyllä myönnän kuuluneeni niihin pinnallisiin, jotka valitsivat ensisijaisesti miehen ulkonäön perusteella, saako hän rastin vai sydämen. En voisi kuvitella suhdetta miehen kanssa, jonka ulkonäkö ei miellytä.
Toisaalta annoin rastia myös joillekin komeille, jotka profiilin perusteella vaikuttivat siltä, ettei meillä olisi juuri mitään yhteistä.
Tässä siis hyvä vinkki kaikille Tinderin komeille miehille, älä kirjoita itsestäsi liikaa.
Eli yhteenvetona tekstiin ei kannata panostaa. Rumilla miehillä hyväkään teksti ei riitä kompensoimaan rumuutta ja komeilla teksti voi jopa haitata flaksia
eri
Mitä flaksia? Luuletko seurustelevasi sen apin kanssa? Kyllä ne asiat selviää tavatessa kuitenkin ja ne on silloin ihan yhtä turn-off kuin ennen mätsiä. Ja sitten ei edelleenkään käy flaksi, vaikka näkemään asti pääsisikin.
Teillä menee reaalimaailma ja virtuaalimaailma tosi usein sekaisin näissä keskusteluissa. Mätsi ei ole vielä mikään flaksi.
Eri
Juuri näin. Tietysti jos käyttää tinderiä pelkästään mätsien keräämiseen periaatteella mitä enemmän sitä parempi, silloin kannattaa muotoilla profiili sellaiseksi. Mutta jos esimerkiksi etsii elämäänsä yhtä oikeaa ihmistä, tuossa ei ole mitään ideaa. Rehellisyyteen kannattaa jo mahdollisimman varhain, miksei jo profiilissa panostaa ja itsestään kertoa olennainen. Tällöin karsiutuvat heti pois ne, jotka eivät itselle sovi eikä aikaa turhaan tuhlaannu. Vaikkei jokin turn off -asia selviäisi vielä tinderissä keskusteltaessa, treffatessa se todennäköisesti paljastuu ja silloin jatkoa ei tule. Toisin sanoen, ei käy flaksi, vaikka mätsi tulikin.
Kun se ei ole noin mustavalkoista. Joku näkee vilauksen kitarasta jossain kuvan taustalla ja tulee välitön turn off. Jos kitara ei olisikaan näkynyt siellä taustalla, ja nämä kaksi olisivat tavanneet, olisi voinut syntyä romanssi ja suhde. Kuka tietää?
Ihmiset rakentavat valtavaa muuria ympärilleen ja blokkaavat kaikin keinoin ehdokkaita pois mitä kummallisemmilla tekosyillä, jotka aiheuttavat heille turn offeja. Siksi on parempi, ettei etukäteen anna liikaa mahdollisuuksia tehdä noita älyttömiä ennakko-oletuksia.
Minulla turn off -asia ei todellakaan ole mikään kuvassa taustalla näkyvä kitara. Puhutaan asioista, jotka ovat mahdollisen suhteen kannalta huomattavasti olennaisempia.
En ole Tinderissä mutta minulla on pitkä kokemus nettideittailusta ennen nykyistä parisuhdettani. Väitän, että kumppanin miellyttävä ulkonäkö on aina tärkeää. Parisuhde on myös seksisuhde, eli kumppani pitää pystyä näkemään ja kokemaan haluttavana, toisin kuin ystävyyssuhteessa.
Haluttavuus ja miellyttävä ulkonäkö ovat kuitenkin aivan eri asioita kuin komeus ja kauneus. Sen huomaa jokainen, joka tekee Prisma-testin.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin pois Tinderistä kun akateemisesti koulutettu perusmies ei kelvannut naisille. Nelikymppiselle toisella kierroksella olevalle ei ollut tarjolla kuin niitä entisiä amisbilehileitä joilla väh. 3 lasta ja voitte arvata millainen tarjonta sieltä noin 25 vuoden röökaamisen ja dokaamisen jälkeen löytyy...
Täällä on aika monta ketjua, poissa kerrotaan, että juuri sinunikäisesi miehet ovat supersuosittuja nuorten naisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle itsellesi tärkeää naisen miellyttävä ulkonäkö?
On. Kuitenkin luulottelen, että naiset keskimäärin ovat parempia katsomaan ulkonäön ohi kuin miehet.
Miksi itse et yritä katsoa ulkonäön ohi?
Tässähän se olennainen kysymys on. Sen kun ap ja muut vastaavat miehet pystyisivät tekemään, voisi parisuhde alkaa löytymään.
Taas voin vain omasta puolesta puhua. Taannoin tuli tutustuttua ulkonäöstä piittaamatta yhteen naiseen työpäivän aikana. Juttu lensi koko päivän, mut voi, varattu oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Kuitenkin luulottelen, että naiset keskimäärin ovat parempia katsomaan ulkonäön ohi kuin miehet.
Tuosta harhaluulosta kannattaisi sitten hankkiutua eroon. Tuo on totta vain jos miehellä on rahaa ja statusta. Ei ole totta että luonne komensoisi ulkonäköä; tutkimusten mukaan hyvä ulkonäkö kompensoi huonoa luonnetta, mutta jos mies ei ole komea, ei luonteella ole merkitystä.
https://www.livescience.com/58607-mens-looks-may-matter-more-than-perso…
Todellisuudessa naiset ovat siis huomattavasti miehiä pinnallisempia, mutta miehiä taitavampia uskottelemaan itselleen etteivät ole sitä.
Tyypillisin rationalisointihamsterointi menee seuraavasti:
7/10 nainen saa Tinderissä matcheja 9-10/10 miehiltä, joille hän tietty olisi vain helppo pano eikä parisuhdemateriaalia.
Nainen valitsee 7+/10 miehen, joka on hänen silmissään 6-/10 koska naiset arvioivat miehet alakanttiin.
Nainen rationalihamsteroi seuraavasti: "tarjolla oli niitä komistuksiakin eikä miehen ulkonäkö heti sytyttänyt, mutta luonne oli tärkeämpää. Kaikki naisfrendini sanovat että olisin saanut komeamankin, mutta sydän valitsi!"
(todellisuus: alle 7+/10 tason mies ei olisi kelvannut naiselle)
121212 jatkaa palstan sekavien monomaanikoiden kärkisijoilla. Tuollainen tasoteoreetikkojen janimäkelä.
Se että hyökkäät henkilöä vastaan on todiste ettet pysty kumoamaan 121212:n argumentteja.
Tirsk.
Vierailija kirjoitti:
En ole Tinderissä mutta minulla on pitkä kokemus nettideittailusta ennen nykyistä parisuhdettani. Väitän, että kumppanin miellyttävä ulkonäkö on aina tärkeää. Parisuhde on myös seksisuhde, eli kumppani pitää pystyä näkemään ja kokemaan haluttavana, toisin kuin ystävyyssuhteessa.
Haluttavuus ja miellyttävä ulkonäkö ovat kuitenkin aivan eri asioita kuin komeus ja kauneus. Sen huomaa jokainen, joka tekee Prisma-testin.
Minulla on eräs kaveri, joka on sanonut minulle muutamaan otteeseen, että hän ei etsi kumppania lainkaan ulkonäön perusteella. Hän on ollut nettideiteissäkin, Tinderistä en tiedä. Kyllä sellaisia ihmisiä on siis olemassa, joille kumppanin miellyttävä ulkonäkö ei ole tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eräs kaveri, joka on sanonut minulle muutamaan otteeseen, että hän ei etsi kumppania lainkaan ulkonäön perusteella. Hän on ollut nettideiteissäkin, Tinderistä en tiedä. Kyllä sellaisia ihmisiä on siis olemassa, joille kumppanin miellyttävä ulkonäkö ei ole tärkeää.
En usko häntä. Luultavasti hän tarkoittaa ettei hae perinteisen komeaa/kaunista.
En ollut Tinderissä, mutta eräässä deittisovelluksessa. Ulkonäkö ei ollut ensisijaisen tärkeää, mutta myönnän, että ulkonäöstä voi päätellä jotain elämäntavoista. Selkeästi ylipainoiset ja pöhöttyneet miehet skippasin, sillä olen liikunnallinen ja aktiivinen nainen, joten meillä ei varmasti olisi ollut mitään yhteistä. En itsekään laittanut profiilikuvaa, koska olen huomannut tosielämässä vetäväni puoleeni vääränlaisia miehiä, koska he lähestyvät vain ulkonäön vuoksi. Sen sijaan panostin enemmän tekstiin, jossa kerroin elämäntyylistäni ja arvoistani. Lopetin viestittelyn välittömästi, jos mies osoitti kommenteillaan olevan kiinnostunut ulkonäöstä. Huolehdin itsestäni mm syömässä terveellisesti ja liikkumalla, joten se näkyy myös ulkonäössä. En kuitenkaan kaipaa asiasta kommentteja ventovierailta miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luulottelen samoin, mutta mitä luulet että nuo naiset sinussa näkevät? Ei ne halua pinnallista ja ulkonäkökeskeistä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin pois Tinderistä kun akateemisesti koulutettu perusmies ei kelvannut naisille. Nelikymppiselle toisella kierroksella olevalle ei ollut tarjolla kuin niitä entisiä amisbilehileitä joilla väh. 3 lasta ja voitte arvata millainen tarjonta sieltä noin 25 vuoden röökaamisen ja dokaamisen jälkeen löytyy...
Täällä on aika monta ketjua, poissa kerrotaan, että juuri sinunikäisesi miehet ovat supersuosittuja nuorten naisten keskuudessa.
Täytyy vissiin laajentaa ikähaitaria alapäässä, olisko se 18-50 vuotta sitten passeli jolla napsahtaa päävoitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useampikin.
Kun katsoo näiden miesten/naisten ex-kumppaneita, huomaa että heissä on ollut todella erilaisia ihmisiä joita yhdistää vain yksi asia.
Nimittäin hyvä ulkonäkö.
Siis onko monellakin nykyään Tinderissä kattavia esittelytekstejä? Silloin, kun itse siellä vielä olin, sellaisia oli hyvin harvalla. Exälläni oli yksi lause profiilissa, minulla muutama. Jatkossakin ajattelin laittaa profiiliini vaan jotain lyhyttä ja ytimekästä.