Syke 7. kausi
Kommentit (82)
Mä oon kans ihan tykänny tästä kaudesta.
Jessen ja uuden hoitajan välille on selväti tulossa joku romanssi
Tietenkään hahmot eivät tällä tavoin siirry sarjasta toiseen, mutta olisi ollut hienoa, jos Nicke L olisi voinut esittää sitä uransa ensimmäistä lääkärihahmoa lastenlääkäri/kirurgi Jukkaa, jota esitti Ihmeidentekijöissä ja Parhaissa vuosissa. Hahmohan oli kuvottava, koko ajan uusi nainen kainalossa, kohteli naisia huonosti ja ylilääkärin syvästi vihaama, mutta samalla kuitenkin kiinnostava. Hahmossa oli siis muutakin kun tuo puoli.
Nicke L on kyllä loistava valinta rooliin. Todella hyvä näyttelijä, tosi uskottava ja tekee terävästi pientä komiikkaa hahmoonsa. Nousi yhdeksi suosikikseni tosi nopeasti.
Hoitoalan ammattilaisena täytyy sanoa, että todella hyvin tehty sairaalasarja. Ei häviä ulkomaalaisille vastaavilla yhtään, oikeastaan päinvastoin, Syke ei oo niin saippuaa ku jotkut ulkomaiset lääkärisarjat.
Mun mielestä nää uudet kaudet ei oo yhtään huonompia ku vanhat. Melkein tykkään näistä enemmän ku ne vanhat tuntuu niin hitailta ja jotenkin niin moneen kertaan nähdyiltä. Mukava kun sarjaa on jatkettu ja tuotu vähän tuoreitakin henkilöitä polille.
Nicke L:n näyttelemä hahmo Jarihan on kuin uusi versio Holopaisesta. Tuleekohan Nikestä ja fysioterapeutista ystäviä ? Ei kai nyt noiden välillä mitään romanttista ilmene ? Siinähän olisikin käänne, jos tämä naisia huonosti kohteleva Nikke kiinnostuisikin miehestä.
Kimmo Virtanen on jatkuvasti kateissa ja sama toimenpidehuone aina sotkuinen. Ärsyttää jaksosta toiseen samat taustalla kuuluvat kuulutukset. Miten tuo Kimmo Virtanen kuulostaa jotenkin tutulta nimeltä ? Onko joku tuon niminen julkkis, urheilija tai vastaava ?
Parantaa ku sika juoksua. Ei tuu myötähäpää toisin ku monessa muussa kotimaisessa sarjassa.
Sykkeestä on tullut ihan must sarja mulle, vähän kuin Outlander. Jaksot liian lyhyitä, se on tiedossa, mutta katsonkin aina 4 jaksoa kerrallaan 2 vkon välein Ruutuplussasta koska neljässä aina yhteinen teema.
Onpa hyvä, että näytetään että mieskin voi joutua seksuaalisen ahdistelun kohteeksi.
Leevi joutuu Jukka Puotilan esittämän miespotilaan seksuaalisesti ahdistelemaksi. Tämän on yhtä lailla täysin väärin niin kuin seksuaalinen ahdistelu kaikissa tapauksissa. Paljastuukohan tämän kautta kuitenkin vihdoin Leevin homous ? Leevin saapumisesta saakka on vaikuttanut siltä, että Leevi on homo, mutta asiaa ei ole koskaan käsitelty mitenkään. Vai onko tämä asia samaa luokkaa jo poistuneen Holopaisen sairauden kanssa eli että homma niin selvä, että sitä tarvitse käsitellä mitenkään ?
Vierailija kirjoitti:
Leevi joutuu Jukka Puotilan esittämän miespotilaan seksuaalisesti ahdistelemaksi. Tämän on yhtä lailla täysin väärin niin kuin seksuaalinen ahdistelu kaikissa tapauksissa. Paljastuukohan tämän kautta kuitenkin vihdoin Leevin homous ? Leevin saapumisesta saakka on vaikuttanut siltä, että Leevi on homo, mutta asiaa ei ole koskaan käsitelty mitenkään. Vai onko tämä asia samaa luokkaa jo poistuneen Holopaisen sairauden kanssa eli että homma niin selvä, että sitä tarvitse käsitellä mitenkään ?
Voi olla, mut musta tuo on hyvä käsittelytapa, että ei tehdä mitään numeroo vaan annetaan katsojien päätellä.
Onhan tää seiskakausi ihan ookoo. Tosin tympii vieläkin et miks tää on pitäny pilkkoa neljäksi jaksoksi? Varmaan mainostajien takia.
Aluksi ärsytti tämä pilkkominen mutta nyt siihen olen jo alkanut tottua. Menettelee koska jaksot ovat ihan tajuttoman hyviä! Tykkään todella.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ärsytti tämä pilkkominen mutta nyt siihen olen jo alkanut tottua. Menettelee koska jaksot ovat ihan tajuttoman hyviä! Tykkään todella.
En nyt sanoisi että ”tajuttoman” hyviä. Katselin tuossa ensimmäisiä kausia Areenasta ja tasoero on todella silmiinpistävä. Heti Neloselle vaihtuessaan muuttui huonommaksi. Tämä meneillään oleva kausi on tosin hieman parempi kuin Ruudun kaksi aiempaa kautta.
Olin aivan varma, että Nicke Lignellin hahmolle ja sille viisastelevalle ja tottelemattomalle hoitajalle tulisi suhde.
Jos tarkoitus oli saada katsojat sympatisoimaan Sonja Salmea, siinä epäonnistuttiin täysin. Käytöksensä töissä oli suorastaan sekopäistä ja vähintäänkin irrationaalista.
Holopainen takas. Vähän ihastuin siihen🤭
Nuoret hahmot ovat kaikki tylsiä ja turhia. Neljä kautta sarja oli huipussaan ja pärjäsi mainiosti, vaikka nuorimmat hahmot olivat kolmekymppisiä.
Millä tavalla Syke-sarja vääristää todellisuutta? Tai eikö kaikki fiktiiviset sarjat "vääristä" todellisuutta? Pitääkö kaikki fiktiiviset sarjat siis lopettaa? Tehdä vain dokumenttisarjoja? "Sikahieno" on puhekielinen ilmaisu, pitääkö yleiskieli lopettaa ja käyttää vain kirjakieltä?