Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettopalkasta 30.000€, säästöön 5.000€

Vierailija
06.01.2020 |

Koko viime vuoden pidin tarkkaa kirjanpitoa kaikista omista menoistani! Nämä tulot vs menot -keskustelut tuntuu herättävän mielenkiintoa, joten tässä yhden keskituloisen (?) kulurakenne ruodittavaksi! En ole pihistellyt, vaan tämä on tavallaan luonnollinen tilanne, kun en ole tavoitteellisesti säästänyt.

Vastike ja asuntolaina 6700
Muut asumiskulut 900
Ruoka +muu päivittäistavara 3000
Ulkona syöminen 1300
Auton kulut 3200
Vakuutukset (ei auton) 350
Lääkkeet, lääkärikäynnit 150
Alkoholi ja keikkaliput yms 600
Kodin sisustus 2400
Vaatteet ja kosmetiikka 1600
Kampaamo, hieronnat 400
Harrastukset 500
Lahjat 800
Opintolaina 1300
Matkustaminen 1200
Muut kulut 600

Muita kuluja on uusi läppäri, YTK jäsenmaksu ja yksi parkkisakko. Kodin sisustukseen meni viime vuonna paljon, koska muutin ja sen takia ostin uusia kalusteita, mattoja ja maalasin pintoja.

Saa kysyä! ☺️

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää suunnilleen sama summa säästöön kuukaudessa ja tulot ovat noin tonnin vähemmän. Minulla ei ole autoa, eikä lainaa.

Asuntolainan lyhennyskin pitää tavallaan ajatella osittain säästöksi (korkoa ei, mutta lyhennys kyllä). Sekin kasvattaa nettovarallisuutta ja on tavallaan jälkikäteissäästämistä.

Vierailija
42/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää suunnilleen sama summa säästöön kuukaudessa ja tulot ovat noin tonnin vähemmän. Minulla ei ole autoa, eikä lainaa.

Autottomana tosiaan säästäisi paljon! Itselle auto on kyllä tarpeellinen, joten olen valmis sen kulut maksamaan.

Millaiset asumiskulut? Tai muuten kulurakenne? Mielenkiintoista vertailla! :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinsisustukseen noin paljon?? Vai jouduitko just kaiken ostamaan, sänkyt ja sohvat?

Saisitko sä tolla rahalla "kaiken"? Mitä muuta sängyn ja sohvan lisäksi? Aika pieni menoerä joku 2500 euroa jos muuttaa pienemmästä isompaan ja jotain remppaakin vielä!

Vierailija
44/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden raha asiat tuntuu kiinnostavan niin monilla?

Vierailija
46/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden raha asiat tuntuu kiinnostavan niin monilla?

Aika harvalla kiinnostaa tällainen aihe jossa ap:lla raha-asiat on kunnossa. Jos sanoisi että 30k vuosituloilla EI jää mitään säästöön niin siitähän riemu repeäisi ja ketju olisi jo ainakin 10 sivuinen läksytys siitä miten ap on holtiton tuhlaaja.

Vierailija
47/47 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsista