Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokkola-millainen paikkakunta?

Vierailija
06.01.2020 |

Onko mukava paikka asua?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jonkin aikaa harkinnut muuttoa Tampereelta Kokkolaan. Haluaisin asumaan pienempään kaupunkiin Tampereen hulinasta ja meren läheisyys houkuttaa. Olen aikaisemmin asunut muun muassa Oulussa, mutta sinne en halua enää muuttaa.

Vierailija
22/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo jonkin aikaa harkinnut muuttoa Tampereelta Kokkolaan. Haluaisin asumaan pienempään kaupunkiin Tampereen hulinasta ja meren läheisyys houkuttaa. Olen aikaisemmin asunut muun muassa Oulussa, mutta sinne en halua enää muuttaa.

Kokkolassa tavallaan löytyy kaikkea, mutta ei kuitenkaan. Tyypillisesti siellä käydessä aina miettii miksi en mennyt Ouluun jonne vähän pidempi matka. Molemmissa aivan huippu ulkoilureitit ja mahdollisuudet merille. Olen ollut töissäkin molemmissa ja viihtynyt. Palvelujen ja paremman kauppatarjonnan vuoksi kohdistaisin itse valinnan Ouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Kokkolassa aina. Viihdyn kyllä täällä. Kaupunki on sopivan kokoinen. Pidän meren läheisyydestä ja kivoista ulkoilureiteistä. Kesällä on kivaa pyöräillä rannoilla. En haluaisi muuttaa pois.

Minä asuin joskus 5 v. Kokkolassa. En miellä sitä samalla tavalla "merelliseksi" kaupungiksi kuin esim. Hkiä, koska meri on niin kaukana keskusta-alueelta, vaikka itse asuinkin Halkokarilla. Suntista ei oikein meri-viboja saanut 😄.

Eihän täällä tosiaan pääse keskustassa meritunnelmiin niin kuin jossain toisissa kaupungeissa. Mutta itse liikun niin paljon meren lähellä, että siinä mielessä tunnen asuvani merellisessä paikassa.

Vierailija
24/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkolassa tavallaan löytyy kaikkea, mutta ei kuitenkaan. Tyypillisesti siellä käydessä aina miettii miksi en mennyt Ouluun jonne vähän pidempi matka. Molemmissa aivan huippu ulkoilureitit ja mahdollisuudet merille. Olen ollut töissäkin molemmissa ja viihtynyt. Palvelujen ja paremman kauppatarjonnan vuoksi kohdistaisin itse valinnan Ouluun.

Minä en viihtynyt Oulussa kuin muutaman vuoden. Kylmä ja ankea maalaismainen kaupunki Tampereen jälkeen. Kokkola kiinnostaa kokonsa puolesta ja siellä pari vuotta asunut tuttavani on kehunut minulle kaupunkia.

Vierailija
25/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen haluaa muuttaa pienempään paikkaan ja sinä ehdotat samankokoiseen paikkaan muuttoa....

Vierailija
26/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen haluaa muuttaa pienempään paikkaan ja sinä ehdotat samankokoiseen paikkaan muuttoa....

En tainnut ehdottaa hänelle mitään, vaan kerroin asiasta omalta näkökulmaltani. Ei minulla ole pohjatietoa ehdottaa. Omalta osaltani työpaikka vaikka voisi ratkaista asian kumpaan suuntaan vaan. Kokkola on vähän lähempänä, mutta Oulussa on enemmän, joten yhdenvertaisessa tilanteessa suuntaisin Ouluun. Toistaiseksi ei ole mitään tarvetta miettiä muuttoa.

Ja kylmyydestä, ei kummassakaan ole isoa eroa siinä. Molemmat on perämeren rantakaupunkeja. Oulussa Tuiran silloilla puhaltaa tuulet kovemmin, mutta ei silloilla tarvi liikkua kuin jos asuu tietyillä alueilla. Samalla tavalla Kokkolan rannan lähellä puhaltaa kylmät tuulet, Kokkolassa rantaa ei suojaa jokisuisto ja sen saaristo, joten rannassa saa mitattua kovempia tuulennopeuksia. Kokkolassa pienen eron takia talvi tulee viikkoa paria myöhemmin, samoin kevät. Lämpömittarin lukemissa erot on asteessa parissa.

Vierailija
27/29 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kivalta 

Vierailija
28/29 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolassa naisen paikka on keittiössä tekemässä miehelle eväsleipiä.

Vierailija
29/29 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi går i klippar och äter fisksoppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi