Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokkola-millainen paikkakunta?

Vierailija
06.01.2020 |

Onko mukava paikka asua?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipoika ainakin tykkää asua. Itse siellä joskus kylillä käyneenä olen sitä mieltä ett kiva käydä...

Vierailija
2/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa Pohjanmaa. Opiskelin joskus Vaasassa enkä viihtynyt. Asun Tampereella ja kyllä Pirkanmaa on paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asunut Kokkolassa. Mielikuvani Kokkolasta on kuitenkin enemmän positiivinen kuin negatiivinen.

Vierailija
4/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 %väestöstä puhuu vaan ruotsia. Siksi en itse muuttaisi sinne, ku en osaa sitä.

Vierailija
5/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkola ei ole ruotsinkielinen. 12,7 prosenttia puhuu ruotsia, joten suomella kyllä pärjää.

Vierailija
6/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkola ei ole ruotsinkielinen. 12,7 prosenttia puhuu ruotsia, joten suomella kyllä pärjää.

Kyllä ainaki tuntuu että sielä jokainen vastaantulija sönkkää ruotsia .

Vierailija
7/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä täällä tietysti kuulee paljon. Naapuripaikka Larsmo on jo ihan melkein täysin ruotsinkielinen.

Vierailija
8/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet perseenreikäpersu, josta tuntuu että 95 % vastaantulijoista on islaminuskoisia.

Persut ajattelevat vain tunteella. Tunteiden sijaan pitäisi kuitenkin käyttää järkeä.

Vierailija
9/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkola täyttää tänä vuonna 400 vuotta.

Kokkola 1620-2020.

Vierailija
10/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa Pohjanmaa. Opiskelin joskus Vaasassa enkä viihtynyt. Asun Tampereella ja kyllä Pirkanmaa on paras.

Opiskelin joskus Iisalmessa, joten Tampere on paska paikkai.

(sama logiikka kuin sinulla).

Vierailija
11/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliselle hyvä paikka asua. Sinkuille ei niinkään.

Vierailija
12/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielisille tai vähintään kaksikielisille kiva paikka, vähän kuin Vaasa mutta siistimpi ja puhtaampi.

Vierailija
13/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kokkolassa aina. Viihdyn kyllä täällä. Kaupunki on sopivan kokoinen. Pidän meren läheisyydestä ja kivoista ulkoilureiteistä. Kesällä on kivaa pyöräillä rannoilla. En haluaisi muuttaa pois.

Vierailija
14/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuntui, kun siellä muutaman vuoden asuin ja opiskelin :) Vaikka toinen vanhemmistani ruotsinkielinen ja sen vuoksi osaan sitä itse, mutta periaatteesta puhun sitä kieltä mitä missäkin maassa puhutaan jos vain osaan kun siellä työn takia olen, eli suomea Suomessa, ruotsia Ruotsissa, saksaa Saksassa ja Itävallassa, ja englantia englanninkielisissä maissa sekä turistikohteissa :)

Vierailija
15/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva paikka toukokuusta syyskuuhun. Muulloin on kuin asuisi tyhjässä kylmässä pienessä pimeässä helvetissä, mutta niinhän suurin osa suomalaisista kaupungeista on :D

Vierailija
16/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo yli 10 v kun asuin vähän aikas Kokkolassa, mutta minulle jäi siitä sellainen, jotenkin omahyväinen meininki. Siis niin, että luultiin olevansa jotenkin suurempia ja merkittävämpiä kuin oltiinkaan, vaikka aika pienestä kaupungista on lopulta kyse. Kokkola rinnastettiin joissakin puheissa isoihin suomalais- tai eurooppalaiskaupunkeihin, mikä tuntui aika huvittavalta.

Vierailija
17/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Kokkolassa aina. Viihdyn kyllä täällä. Kaupunki on sopivan kokoinen. Pidän meren läheisyydestä ja kivoista ulkoilureiteistä. Kesällä on kivaa pyöräillä rannoilla. En haluaisi muuttaa pois.

Minä asuin joskus 5 v. Kokkolassa. En miellä sitä samalla tavalla "merelliseksi" kaupungiksi kuin esim. Hkiä, koska meri on niin kaukana keskusta-alueelta, vaikka itse asuinkin Halkokarilla. Suntista ei oikein meri-viboja saanut 😄.

Vierailija
18/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on jo yli 10 v kun asuin vähän aikas Kokkolassa, mutta minulle jäi siitä sellainen, jotenkin omahyväinen meininki. Siis niin, että luultiin olevansa jotenkin suurempia ja merkittävämpiä kuin oltiinkaan, vaikka aika pienestä kaupungista on lopulta kyse. Kokkola rinnastettiin joissakin puheissa isoihin suomalais- tai eurooppalaiskaupunkeihin, mikä tuntui aika huvittavalta.

Kuulostaa tutulta!

Vierailija
19/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin joskus Iisalmessa, joten Tampere on paska paikkai.

(sama logiikka kuin sinulla).

Logiikkani on maisema ja kulttuuri. En pidä merestä ja lakeudesta. Haluan uida järvessä.ja katsella kumpuilevia maisemia. T. Se tamperelainen.

Vierailija
20/29 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuntui, kun siellä muutaman vuoden asuin ja opiskelin :) Vaikka toinen vanhemmistani ruotsinkielinen ja sen vuoksi osaan sitä itse, mutta periaatteesta puhun sitä kieltä mitä missäkin maassa puhutaan jos vain osaan kun siellä työn takia olen, eli suomea Suomessa, ruotsia Ruotsissa, saksaa Saksassa ja Itävallassa, ja englantia englanninkielisissä maissa sekä turistikohteissa :)

Av:lla ei rarvitse silti kirjoittaa av:ta. Kyllä täällä pisteet ja muu lauserakenne on ihan suotavaa. Jos siis kunnioittaa muita natiiveja ja haluaa pitää teksti helppona luettavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän