Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit valittaa roikkuvista rinnoista vaikka ite halusivat imettää?

Vierailija
05.01.2020 |

Tällanen on mietityttänyt. Ei oo mitään v*ttuilua tämä keskustelu ja asia vaan oikeasti ihmetyttää. Eiks se kuitenkin oo yleisessä tiedossa että jos imettää niin rinnat muuttuu? niin miks ei sitten anna korviketta vauvallee jos ei kestä sitä että rinnat on "kuin lapsen lapaset" tai "teepussit" (tuollaisiin termeihin törmäsin). Mikä vika korvikkeessa ees on?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei muuta rintoja, sen tekee raskaus. Eli siihen ei tuttelit auta.

Vierailija
2/25 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten muuta kaikilla naisilla raskaus rintoja. Minulla ei muuttanut raskaus rintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololoo.

Vierailija
4/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iän.myötä alkaa kaikkien tissit roikkua, ihan sama onko edes lapsia.

Mitä isommat tissit, sen pahempi.

Vierailija
5/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla imetys vaan paransi rintoja. Olen imettänyt elämästäni noin 7 vuotta. Ennen imetystä oli AA-rinnat, imetyksien jälkeen C-rinnat, eikä muuten roiku yhtään. Ja olen sentään jo 51-vuotias. Sen sijaan minulla oli lukiossa isorintaisia kavereita, joilla jo silloin roikkuivat rinnat melkein navassa...

Vierailija
6/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on roikkunut rinnat aina. Olivat jo 15-vuotiaana sen näköiset, kuin niillä olisi imetetty vauvoja. En pidä rinnoistani ja imetys onkin ollut ainoa positiivinen asia, jonka rinnoistani olen saanut. Ovat ainakin soveltuvat siihen työhön, mihin ne on suunniteltu. Haaveena olisi päästä leikkaukseen, jossa saisin nostettua rintoja ylemmäs ja samankokoisiksi. Mitään silikonipovipommia en kaipaa itselleni, mutta olisi kiva käyttää joskus vaatteita niin, etten tarvitsisi rintaliivejä.

Vierailija
7/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä sanottu, raskaus ne rinnat jo pilaa eikä imetys.

Tässäpä taas uusi syy olla tekemättä vauvoja, ei tarvitse aloittajan kaltaisten sitten kuunnella naisten huolia pilalle menneestä kehosta.

Vierailija
8/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt katsonut jotain amerikkalaista hömppäsarjaa vai mistä olet tuollaisia valituksia kuullut? Harvemmin suomalaisnaiset sitä ääneen valittavat ja toisekseen se  ei ole imetys, joka saa rinnat roikkumaan vaan vuodet ja maan vetovoima. Tämä on varma tieto, minulta monta lasta imettäneeltä. 

Vierailija
9/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuririntaisilla nuorilla tytöilläkin on roikkuvat rinnat, eikä siinä ole mitään pahaa. Ihan luonnollinen juttu.

Vierailija
10/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiltit vastatko näihin naisvihaprovoihin. Tämäkin on sellainen. Onhan se nyt selvää kaikille länsimaalaisille, miksi äidit ensisijaisesti haluavat imettää (sekä vauvan että myös äidin terveyshyödyt).

Vierailija
11/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri välittää, että laihduksen jälkeen rinnat roikkuu.

Olisihan sen nyt pitänyt tietää, mitä 20kg pudotus tekee rinnoille.

Vierailija
12/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kiltit vastatko näihin naisvihaprovoihin. Tämäkin on sellainen. Onhan se nyt selvää kaikille länsimaalaisille, miksi äidit ensisijaisesti haluavat imettää (sekä vauvan että myös äidin terveyshyödyt).

Naisviha???????????????

Vierailija
13/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään on jotenkin ihan ok tehdä itse ensin valintoja ja sitten valittaa muille niiden seurauksista esim. Tuhlaan liikaa, olen köyhä/ hankin liikaa lapsia, en jaksa/ syön liikaa, en laihdu/ yms.

Vierailija
14/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan imetys rintoja muuttanut miksikään. Omalla kohdallani rinnat ovat alkaneet roikkua ikääntymisen ja laihtumisen seurauksena. Imetys loppui 11 vuotta sitten, joten en usko sen enää vaikuttavan. 

Vierailija
15/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä "roiku" enempää kuin 15-vuotiaana, vaikka olen imettänyt neljää lasta n. 7 vuotta yhteensä.

Ensimmäisessä neuvolan oppaassa aikanaan kehotettiin pitämään rintaliivejä myös öisin. Se tapa sopi 2-kymppiselle minulle ja toimii edelleen.

Olinkin vaivaantunut nuorena kun luulin, ettei yöllä saisi pitää rintsikoita. Minulle rintaliivit merkitsevät mukavuutta ja vapautta (huolesta, että alkaisivat roikkua) :D

Vierailija
16/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia enkä siis ole koskaan imettänyt. Roikkuu ne silti. Iän myötä kudokset löystyvät ja maan vetovoima tekee loput. Tehkää siis lapsia ja imettäkää. Mitätön asia joku maitorauhasten malli sen rinnalla.

Vierailija
17/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä iän.myötä alkaa kaikkien tissit roikkua, ihan sama onko edes lapsia.

Mitä isommat tissit, sen pahempi.

Jaa, minäpä kerron tuon heti tämän kirjoittamisen jälkeen tisseilleni.

Olen 64-vuotias, kaksi lasta imettänyt, 13 kk ja kuopusta 12 kk, tissit (D-kuppi) eivät ole vielä hoksanneet, että niitten pitää ruveta roikkumaan. Sitä odotellessa, toivottavasti on vielä tisseillä aikaa nelisenkymmentä vuotta, jospa ne ehtii vielä roikkuakin.

Ystäväporukan kanssa (eri-ikäisiä naisia) saunottiin nyt välipäivinä meidän mökillä, osa nuoremmista tuumaili, että miksi heillä roikkuu ja porukan vanhimmalla (minulla) ei.

Eli kyse lienee tissistä, ei imetyksestä.

Vierailija
18/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kudostyypistä kiinni. Mä olen viisi kertaa imettänyt vuoden, eli todella on imetetty, rinnat eivät roiku yhtään, ovat aina plautuneet ennalleen ja ovat edelleen kiinteät ja roikkumattomat. Niihin ei ole siis tullut vaurioita lainkaan.

Tällä raskausmäärällä kuitenkin aina jossain käy vahinkoa, ja mulla se on sitten vatsassa, valtava erkauma 3,5 sormenleveyttä. Ei ole jumpalla lähtenyt vaikka vuosi jumpattu. Varmaan pitää itse maksaa leikkaus. Julkinen ei leikkaa hos jotakuinkin edes pysyy kasassa :)

Mutta oma valinta toki, joten kaivan sitten kuvetta ja maksan itse.

Vierailija
19/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia enkä siis ole koskaan imettänyt. Roikkuu ne silti. Iän myötä kudokset löystyvät ja maan vetovoima tekee loput. Tehkää siis lapsia ja imettäkää. Mitätön asia joku maitorauhasten malli sen rinnalla.

Juuri näin!

Olet ihana ihminen, hyvää alkanutta vuosikymmentä Sinulle!

Haikeana muistelen aikaa, kun lapset olivat pieniä ja lähellä imettäessä. 🥰😢

Vierailija
20/25 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en ole kyllä koskaan valittanut moista. Olen 4 lapsen äiti ja jokaista jonkin aikaa imettänyt. Maitoa ei kyllä kovasti noussut, eikä aikaisemmin pienet rintani hirveästi paisuneet, mutta eivätpä myöskään alkaneet roikkumaan.

Lapset nyt jo aikuisia ja kiloja itselleni tullut sen verran, että olen normaali painossa. Vielä yli 40v olin aina alipainoinen. Nyt rinnat isommat kuin nuorena, mutta eivät edelleenkään roiku eivätkä riipu. Kyse lienee rintojen koosta. Isot rinnat alkaa riippumaan.

Mies jaksaa edelleen ihmetellä, miten rintani ovat vieläkin "terhakat".  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän