Loukkaannutteko , jos miehet tytöttelee?
Kommentit (24)
Töissä loukkaannun kyllä ja annan sen myös kuulua. Joissakin muissa tilanteissa tytöttely voi olla hauskaakin, esim. silloin kun se on kaveripiirin hyväntahtoista läppää.
N40+
Enemmän mua loukkaa tädittely. Sitä saanut kuulla jo nuoresta asti myös enkä ole mitenkään tätimäinen olemukseltaan edes. Vallankäyttöä kai sekin on.
Minua tytötellään usein alentavasti. Johtuu siitä että olen miehisellä alalla töissä ja asiakkaani ovat usein itseäni vanhempia. Yritetään siis painaa alaspäin, etten näytä niin vahvalta tai ammatti taitoiselta. Olen myös melko nuoren ja "tyttömäisen" näköinen. En kuitenkaan siedä tytöttelyä ollenkaan ja yleensä vastaankin, että olen rouva enkä tyttö. Tähän ei kukaan ole ainakaan vielä keksinyt vastalausetta. Tunnistan myös vitsillä heitetyn tytöttelyn. Tutuilta sen hyväksynkin, jos siinä ei ole mitään alentavaa. Olen melko tarkka rajoistani.
OT mut... meillä oli viime kesänä semmoinen 16 v neiti siivoamassa töissä kuin myös yli nelikymppinen a r a b i mies.
Päivittäin se mies huuteli, että " tyttö mene keittämään kahvia". Tyttö toisinaan keitti ja toisinaan jätti muristen keittämättä. Sitten sillä meni kuuluisa kuppinurin yksi päivä ja tuli karjaisseeksi "keitä kar vakä si ite kahvis!!"
Tää mies ei voinut mitenkään ymmärtää, että mistä tuo ra sis tinen hyökkäys johtui. Yritettiin selittää, että kyse oli tytöttelystä ja yleensäkin komentelusta. Mies pyytely hurjasti anteeksi, ettei ollut tarkoitus loukata. Kyseessähän kuitenkin on lapsi ja hän on aikuinen mies. Joo, mutta työpaikalla ollaan saman arvoisia kuitenkin.