Miksi sormus sormessa tuntuu niin tärkeältä?
Miksi sormus sormessa tuntuu niin tärkeältä? Tätä olen miettinyt, kun ystävät ympärillä kihlautuvat ja menevät naimisiin.
Olemme olleet miehen kanssa yhdessä pian kahdeksan vuotta. Olemme puhuneet naimisiin menosta monestikin vuosien varrella. Tiedämme mitä haluamme ja tiedämme joskus menevämme naimisiin (tiedän myös, että osan mielestä periaatteessa olemme jo kihloissa tämän vuoksi). Olen myös kuitenkin joskus maininnut, että minulle olisi tärkeää, että mies kosii. Mutta ei. Joskus kun joku sukulainen tai ystävä on heittänyt jotain asiaan liittyvää, on mies voinut jälkikäteen sanoa, että vähän oli miettinyt olisiko se ja se ollut sopiva hetki, mutta sitten päätyi kuitenkin tulokseen, että jotkin toiset juhlat olisivat liian lähellä tai muut ihmiset luulisivat hänen kosineen vain siksi, että nappasin häissä morsiuskimpun. Sinänsä ymmärrettävää, mutta turhauttavaa.
Mitään varsinaista muutosta ei kihlautuminen parisuhteeseemme toisi, olen hyvin onnellinen suhteessamme ja täysin sitoutunut puolisooni. Pohdinkin vain, miksi tuo kihlasormus tuntuu niin tärkeältä asialta ja miksi mies ei vain saa aikaiseksi. Onko muita, jotka jakavat samoja tunteita?
Kommentit (22)
Sormus laitetaan miehelle ihan väärään paikkaan sormessa. Nenään se kuuluisi ja ketju lisäksi rouvalle. Nykyisen naisen kanssa eri asunnot ja tämä on hyvä ratkaisu. Kiukuttelua ei tarvi kuunnella eikä määräilyä. Noin 9 vuotta oltu yhdessä eikä kumpikaan ole hyppinyt toisiin. Luottamus pelaa mutta intohimot naisen puolelta vähentyneet niin olemattomiin että tekisi mieli antaa kuolevalle suhteelle lopullinen niitti.
Mä ymmärrän tunteen täysin. Mun mies oli ihan samanlainen. Kymmenen vuoden jälkeen vihdoin tapahtui ja nyt ollaan oltu myös 10 vuotta naimisissa. Aloitettiin seurustelemaan nuorena ja miehen omassa ystäväpiirissä oli ehkä vähän liikaakin näitä "teinikihloja", minkä sanoi joskus vaikuttaneen omiin ajatuksiin.
Mielestäni on ihan hienoa, että mies ei halua kosia liian lähellä vaikka jotain juhlia. Mulla on yksi ystävä, joka kihlautui jouluaattona ja liiton aikanaan kariuduttua on juhlapäivässä aina pieni varjo.