Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

===Enskat tiistaina===

20.06.2006 |

Huomenta Enskat!

Tässä aluks taas piipahdus eiliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7601405&p=1&tmode=1&smode…

Tämä tyttö lähtee ihan pian kampaajalle ja sitten moikkaamaan kummipoikaa ja kaksoisveljeään (ikää 1v3kk). Silmät on ihan rähmässä, kun heräsin yöllä neljän aikaan enkä saanut reiluun tuntiin unta. Kävin siinä Hesarin lukemassa ja pientä hiukopalaa syömässä (miten nii koko ajan nälkä? ü )Onneks sentään pari tuntia sitten riitti unta sen jälkeen.

Aurinkoista päivää kaikille! Palaan myöhemmin...

-Amy ja EkaVekara rv 21+5

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yks mamma on sulamispisteessä,kärvistelen yhdessä tuon koiravanhuksen kanssa tuulettimen vieressä..

No pari sadepäivää ja johan tulee helteitä taas ikävä;)

Kandivaihe: Ihan käsittämätöntä ettet pääse neuvolaan noin pitkään aikaan,täh..siinä säästetään taas väärässä asiassa!

Meilläkin on tuo viimeinen ultra eli synnytystapa ultra ens kuun alkupuolella ja ihan neuvolalääkäri sen tekee..ja ens kuun alussa alkaa perhevalmennuskin taitaa olla 5kertaa yhteensä, innolla jo ootellaan:)

Oma napa on supistellu,kivuttomasti kylläkin,mutta koko päivän tasaiseen tahtiin, tähän asti noita on tullu tosi harvoin..neuvolaankin soittelin kun on ollu sellasta menkkakipuakin useampana päivänä, veikkas että johtuu tästä helteestä mutta jos jatkuu vielä jussin jälkeen niin pitää kuulemma tutkia tarkemmin.Nyt sitte oon koittanu levätä tän päivän..oon viilettäny tässä viime aikoina tukka putkella, ehkä vähän liikaakin.

Pitäkää itsenne viileinä;)

Queen ja Pulla rv 32+6

Vierailija
22/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tänään on vaan +23 astetta!! :D pienet on ilot mutta ihanaa kun ei tarvi hikoilla hullun lailla koko ajan.

Mä olen kyllä koko raskauden ajan ihmetelly tätä neuvolatoimintaa täällä, esim mulla ei ole kertaakaan ollut mitään lääkärikäyntiä. Neuvolassa oon kuitenki aina käyny kätilöllä enkä sairaanhoitajalla. Samoin ei ole kertaakaan kukaan tonne " alakertaan" edes kurkistanut. Kysyinki tänään että millos sitä sitten arvioidaan että mikä tilanne on, onko paikat auki tai jotain ja kätilö oli ihan kummissaan! Ei kuulemma sellasia tarkisteta jos ei ole mitään syytä. NOh, kai sitä ilmanki pärjää, tuli vaan vähän hassu olo.

Neuvolassa kaikki kuitenki ok, jopa sokerit vaikka ne on heitelleet aika lailla koko ajan :)

Mitäs enskoilla on juhannus-suunnitelmia? Inhottavaa olla täällä kaupungissa jussina mut kun ei oikeen viittis ajaa 800km miehen äidin luo enään tässä vaihessa, anoppi kyllä kovin pyyteli :D

Eli ihan vaan omaa napaa tuli kirjotettua.. ja laittakaahan mut listalle kans, LA siis 20.7. Ja nyt sitten ruoanlaittoon.. hej på er.

Mysan ja Yngve 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että muidenkin mielestä tulossa oleva neuvolatauko kuulostaa pitkältä! Kyllä se neuvola on ilmeisesti osittain auki kesällä, mutta ei oteta vastaan kuin ihan akuutit tapaukset. En tiedä miten tehdään pitkällä olevien kanssa, kai niillä sentään pyörii ne parin viikon välein olevat tarkastukset. Mutta mulla ei siis ole mitään asiaa neuvolaan kahteen kuukauteen, ellei tule jotain häikkää. Aion kyllä kehitellä jonkun feikkivatsakivun tai sairasloman tarpeen, jotta pääsen edes kerran tuossa välillä käymään neuvolassa! Ja jos nämä helteet jatkuu, tulen tarvitsemaan sairaslomaa työpaikan huonon ilmastoinnin takia kuitenkin..

Nyt pitää lähteä kaatamaan kylmää vettä naamalle ja niskaan. Etelän puoleiset ikkunat ovat talvisin ihan kivat, mutta kesähelteillä melko tukalat ;)

Kandi 12+3

Vierailija
24/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valitanpa teillekin omaa tyhmyyttäni, kun en koskaan opi ;))

Olin kaupungilla etsimässä vaatteita, huonolla menestyksellä. Joten menin ja ostin " ihan vähän" irtokarkkeja ja söin niitä sit aivan liikaa, nyt on huono olo... Valivali... Että älkää te muut syökö liikaa karkkia, siitä tulee paha olo ;))

Niin juu, siis täytynee jatkaa äippäkuteiden metsästystä, muualla kuin HenkkaMaukalla ei ollut edes yhtään mitään :( Tai sit toivotaan, että helle jatkuisi koko kesän, niin voi kulkea ilman vaatteita ;))

t. Ope + Ahaa rv 22+1 edelleen

Vierailija
25/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olit kanssa Turusta? Tai lähistöltä ainakin? Oli pakko tulla sanoon, että mä kävin kans viime viikolla JOKA PAIKASSA etsimässä vaateita..Aikaa tuhraantu valehtelematta 5 tuntia välillä kuumassa autossa ja välillä tunkkaisissa kaupoissa..Saldo: ei niin sitten mitään! Ei yhtäkään riepua löytynyt =/ Ajattelin vielä tossa juhannuksen jälkeen yrittää toisen kierroksen käydä..Mä luulin, että mä en vaan löydä mitään kun oon niin pitkä ja iso..Mutta ehkäpä se tarjonta on vaan surkea..=)

t. poppis

Vierailija
26/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin kuuma, ettei todellakaan tää tytsy pysty kommentoimaan yhtään mitään. Aamusta saakka liikkeellä: on taas siistiä tukkaa ja kummipoika nähtynä ja mökilläkin käytynä. Mutta miksi - voi miksi en käynyt uimassa?!?! Silloin ei tuntunut siltä - nyt TODELLA tuntuu, et vois lillua loppuillan rantavedessä. Onneks tuonne meidän möksän suuntaan on viimeisimmän tiedotteen mukaan luvattu inhimillisesti noin 23 asteista juhannusta. Ja pienet sadekuurotkaan ei kyl nyt tuntuis pahalta.

Koittakaahan jaksaa kamut!

-A-

Vierailija
27/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaseen lukemaan kuulumiset, en oo paljo sisällä viihtyny, ku oon oikee auringon palvoja. Nyt pari päivää vapaata ni pitää ottaa kaikki irti, kun on niin upeet ilmat.

AinoAurora: Hui kamala, kun tuli paha mieli puolestanne. Toivottavasti kaikki nyt jo paremmin.

Sininpilvi: Elikkäs, mulla on yksi tuulimunaraskaus takana.. Ja mulla oli siinä raskaudessa paljon enemmän raskausoireita kuin nyt. Oli pahoinvointia ja kaikkea mahollista, ja niin vaan kävi että rv 12 todettiin tuulimuna:( Nyt sitten ei ole ollut mitään ihmeellistä.. Nyt vaan tyytyväinen siihen, että säästynyt pahoinvoinnilta vaikka ensin vähän epäilyttikin oireettomuus. Rinnat kuitenkin ollu arat koko ajan, ja kasvanu myös. Ja muuta mukavaa. Mutta ei mitään suurempia.

Älä siis huolehdi oireettomuudesta:)

).( Nyt tuntuu, että maha alkaisi pullistua pikkuhiljaa.. Varsinkin iltaisin pömpöttää kunnolla. Finnejä puskee, ja se ärsyttää.. Ennen kun ei ole pahemmin ollut. Hassua, kun tajusin että kuukauden päästä on jo raskauden puoliväli. Toivottavasti kaikki menee nyt loistavasti. Ultra-ajan sain 20.7 . Sitä jo kovasti odottelen.

Ummetuksesta oli joku päivä puhetta. Oon ennenki kertonu, et se on mulle enemmän ku tuttua. Ollu jo useemman vuoden. Nyt huomannu, et joko maha ei toimi tai sit se on ihan löysällä:/ plah. Voiko ummetus vaikuttaa jotenkin raskauteen? Aiheuttaa supisteluja tai jotain??

Ymmärsin viime viikolla lääkärin puheista, et sille pitää nyt tehä jotain.. Oli kyl venäläinen lääkäri, etten ihan tiiä ymmärsinkö oikein.

Me ollaan tänään oltu auringossa. Pelailtiin petanqueta.. ja käytiin vähän ostoksillakin, ostin parit kenkulit ja topin, ja rintsikat oli pakko ostaa ku käy vanhat pieniks. Käytiin myös tekemäs haku isommasta asunnosta, peukut pystyyn et saatais joku kiva asunto. Kun ei tähän kaksioon kauaa mahduta. Muuten meil on nytkin kiva rivitaloasunto, mut harmi et on vaan kaksio.

Nyt lähen kattelemaan kun mies grillailee:) Maissit on tulilla.

Onnea avioituneille enskattarille! ! ! :)

Ja tervetuloa uudet! Onnea myös teille.

laralei ja pikkunen rv 15 tasan:)

Vierailija
28/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän täällä ole ees ollu nyt puhetta ummetuksesta.. kun lueskelin nyt noita pinoja ja kuulumisia tarkemmin:D

olen vähä sekasin.. voi mun kans. mut jos joku siis tietää, et voiko siit olla jotain haittaa raskauden kannalta niin kertokaa ihmees.. mitäköhän muuta..

hyviä vointeja kaikille enskoille! :)

missäs muuten pepsis on? ei oo vähään aikaan kuulunu mitään.

Vierailija
29/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ollut taas päivä, aurinko ja lämpö se jaksaa meitä helliä.. niinpä, minä lukeudun ihmisiin jotka nauttivat lämmöstä aivan suunnattomasti. Olo on melko energinen, vaikka hellettä piisaa.

Sain matotkin miltein pestyä tänään, kaksi isompaa jäi vielä huomiselle, kun ei määräänsä enempää mahdu kuivumaan.

Ainoaurora: omapa ihana kuulla, että miehesi voi jo paremmin. tsemppiä teille kaikille kolmelle!!

poppis: minulle tuo paino juttu on myös aika arka paikka. Tiedän, että olen normaalivartaloinen ja painoindeksi on normaali.. muistaaksen 20 tai 21. Mutta silti.. on se vaan jotenkin niin henkilökohtainen juttu.

Kandivaihe: Tuo neuvola juttu kuulostaa kyllä pikkuisen omituiselta. Itse olin myös huolissani tuosta meidän neuvolan kolmen viikon sulusta, mutta silloin kaupunkimme toinen neuvola hoitaa oman neuvolani asiakkaat.. eli meillä ainakin neuvolat rullaavat ihan normaalisti. On se niin väärin.. ensin kaikki isot herrat on huolissaan, kun syntyvyys laskee ja väestö ikääntyy.. mutta lapsiperheisiin ei panosteta edelleenkään!! Meillä ainakin hieman mietitytti tuo taloudellinen pärjääminen.. mutta kaippa se tästä.. Meni hieman asian vierestä, mutta tarkoitin vain, että väärästä kohdasta säästetään, kuten tuo neuvolan sulku!

SS: onpa kiva kun sait asiat järjestykseen. Sitä kyllä tulee ihmeen helpottunut fiilis niin ja tervetuloa koto suomeen.. ja ah niin ihanaan suomen suveen!!

Esille hyvää kesälomaa!

Apua, nyt en enää muista oliko minulla jotain muuta kommentoitavaa!! Nyt on ollut taas ahkeraa porukkaa kun pinot on venyny ihan mukavan mittaisiksi! Noh, kai sitä pitää mennä saunaan lisäämään puita, että sinne joskus pääsisikin! Huomenna on sitten se ensimmäinen neuvolalääkäri ja jännittää jo nyt!!

Voikaahan hyvin kaikki ihkut enska ystäväiset!!

Siru ja tiituli rv 10+0 jee nyt pääsin jo kaksi numeroisille luvuille=) =) =)

Vierailija
30/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

Oltiin kaukaa viisaita ja käytiin kaupassa juhannusta varten jo nyt.. ei yhtään huvita viimetingassa lähteä kauheisiin ruuhkiin!!

Meillä on ihan mukava juhannus tiedossa :) Perjantaina suunnataan mun kotipaikkakunnalle ja käydään mun kotona.. illalla mennään veljelle grillailemaan ja pojat ottaa tieten hieman olusta!! Lauantaina suunnataan mun isovanhempien luo moikkaamaan ruotsin serkkua ja sen 1v. poikaa :) Varmaan ollaan yötä siellä..

Jenni. Joo, meillä kaikille ensisynnyttäjille tehdään keskus-sairaalan äitiyspolilla synnytystapa ultra!

Ja jos menee yliaikaiseksi niin äitipolilla käydään ultrassa, käyrillä ja katsotaan onko paikat yhtään valmiimmat! Näitä käyntejä sitten kun neuvolassa käynnit loppuu.. mikäli tarve vaatii ;)

Mun mielestä tosi hyvin on järjestetty! Eikä mitään poikkeuksia vaikka kätilöillä ja läkäreillä kesälomat rullaa..

Laralei. Mulla toimii yleensä maha kerran päivässä.. joskus toki päiviä jolloin saa rampata montakin kertaa :) Ja yleensä ihan löysällä!! Mulla auttanut ummetukseen ihan vaan puuron syöminen heti aamulla :)

Mutta nyt menen kokeilemaan jos uni tulisi silmään..

Niamey ja tiiti rv 33+5

Vierailija
31/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, tokkiskin oli käynyt ilmoittautumassa esittelypinoon! Niin sitä pitää, mitäs me ikivanhat Enskat :) Onnittelut vielä kerran ihanista plussauutisista!

Muitakin uusia oli ilmoittautunut esittelypinoon, tervetuloa Ensikoihin kaikille tasapuolisesti!

MiaMik, olen tainnut poistaa sun tiedot päivityksen yhteydessä esittelypinosta, kun susta ei vähään aikaan kuulunut mitään. Laittaisitko ne uudestaan, niin lisään sut takaisin joukkoon!

AinoAuroralle ja miehelle kovasti voimia ja myötätuntohalaus! Todella hurjaa, että noin nuorena voi käydä jotain tuollaista. Ethän AinoAurora sitten vaan rasita itseäsi liikaa miestä hoivaillessa. Toivottavasti teillä on lähellä vanhemmat tai muita läheisiä, joilta voitte tarvittaessa pyytää apua.

Voi miten " iso" tyttö NapNapilla jo on! Huiskutuksia vaan sinne!

Tänään on tosiaan tasan kuukausi Suipon laskettuun aikaan, huih! Saas nähdä pysyykö jonossa järjestys samana vai alkaako joku näillä helteillä jo kiilailla. :)

Oli puhetta neuvolakäynneistä... Kyllä meillä mies on ollut aina mukana, kun on vain voinut. Onhan se aika " äitipainotteista" se juttelu, mutta silti mies on tykännyt tulla kuuntelemaan vaavin sydänääniä yms. kuulumisia. Perhevalmennus meillä loppui juuri eilen, ja siitä me ei tykätty kumpikaan kovin paljoa. Olisimme jotenkin kaivannut enemmän tietoa, mutta se meni vähän turhaksi lässytykseksi. Yhdellä tapaamiskerralla oli tosin mukava ja asiallinen terkkari, ja silloin olikin mukavaa. Mitäs muut on tykännyt perhevalmennuksesta?

Onko burde viikolla 26????? Ei voi olla totta, siis mihin nää viikot menee? Noi rahahuolet on tosi kurjia, vähän samoissa fiiliksissä oon aina välillä ollut tässä keväällä... On niin kova huoli siitä, että meillä on sitten varmasti varaa tarjota pikkuiselle kaikkea mitä hän tarvitsee... Mutta onneksi tosiaan pieni vauva ei vielä niin paljon tarvitse, ja kekseliäisyydellä ja näkemällä vähän vaivaa saa kyllä hankittua kaiken tarvittavan esim. käytettynä. Toivottavasti sulla on jo vähän parempi mieli.

En ole tainnut vielä ehtiä onnitella, mutta tuoreille rouville Niameylle ja ykkösopelle lämpimät onnittelut!

Voi miten suloinen pikkuveli jmi82:lla! Aivan ihana, kun toinen " pelkää mahaa" ! :)

Jenni oli kysellyt, miten miehet jaksaa odottaa. No meillä vielä toistaiseksi ihan hyvin, mutta kyllä meillä on jo molemmilla ajatukset alkanut kääntyä siihen aikaan, kun vauva on täällä kotona ja me ollaan ihan oikea lapsiperhe. Ollaan saatu harjoitella pikkuisen kummitytön (1 kk) kanssa nyt vähän vauvanhoitoakin, eikä enää jännitä niin paljon se, että osataanko sitten pitää omaa vauvaa! :)

Muuten omassa navassa ei ole juurikaan mitään uutta kommentoitavaa. Pikku-quu on alkanut puskea nyt jatkuvasti tuonne oikeaan kylkeen. Varmasti siellä on peppu, kun ei mikään muu osa voi olla niin iso ja kova. Voi kun ensi viikolla neuvolassa täti toteaisi, että pikkuinen on kääntynyt pääalaspäin ja on valmiina lähtökuopissaan. Jänskättää vähän se, että jos vauva on iso ja jos vielä asentokaan ei ole ihan oikea, niin joudutaanko tässä sitten sektioon... No, en vielä jaksa sitä murehtia.

Nyt Ruotsin ja Englannin jännittävää matsia katsomaan, heips vaan!

-Q- ja -q- 31+1

Vierailija
32/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on quiero poistanut mut listalta ;) Laitanpa tuonne listaan sitten tietoni uudestaan :)

Me olemme myöskin saaneet harjoitella vaavin hoitamista (tai no mies lähinnä harjoittelee ;)), kun tuolla toisessa huoneessa köllöttelee 4 viikon ikäinen poika :) Lutunen kuin mikäkin. Hän tuli meille yökylään, kun äiskä ja iskä ihan poikki poitsun huudosta. Meillä poika ei ole kyllä inahtanutkaan muutakuin nälkäänsä :)

En sitten muistanut kysyä lääkäriltä beachin peluusta, mutta päätin olla fiksu ja siirtää pelailut ensi kesään :)

Neuvolassa oli kaikki hyvin. Mitä nyt th sekä lääkäri ihmettelivät 100 g:n painon laskuani viime kerrasta. Myöskin he ihmettelivät kuinka jaksan yötöitä tehdä ja kuulemma saikkua saan heti kun vaan pyydän! Sitten vielä lääkäri ei saanut katsottua kohdun suun tilannetta, koska vauva puski päällään eteen ja työnsi kohdunsuuta taaksepäin ;) Niinpä piti varata uutta aikaa ja sitäkään ei tietenkään saa, kun lääkäripula kesällä jne, joten th sanoi että pitäisi yksityiselle mennä? Soitan vielä th:lle huomenna ja kysyn että kukas kumma sen maksaa, sillä sehän kuuluu julkiseen raskausseurantaan??????

MiaMik rv 25+6 vielä tunnin...

Vierailija
33/33 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kuuluis meilläkin tuo synnytystapaultra,mut täällä ei taideta tehdä muuta kuin silloin jos epäillään kokoa tms...parin viikon päästä olis viimeinen lääkärikäynti ja kait se sit vain katsoo alapään et mahtuisko...!!?

JENNI_117 niin meilläkin on tällä hetkellä 42neliöö,eli vain 10 neliöä tulee lisätilaa...!ei se varmaan näin alussa haittaa mut sitten kun lelut alkaa hyppiin jo ovella vastaan niin täytyy muuttaa..olisin voinu muuttaa jo nyt isompaan mut mies ei halunnu(ei kato vielä osaa käsittää et sitä tilaa tarvitaan sitten..!)..niin ja kun miehen vanhemmat sen asunnon ostivat ja me maksetaan niille vuokraa niin on varmaan joustavaakin alussa;)

Mies on ollut kumman ymmärtäväinen odotuksen suhteen,en tiedä keneltä on vinkkinsä saanut miten mua " käsitellään" !on niin lutunen!Välillä tuntuu vain et mä puhun liikaa miehen mielestä synnytyksestä ja vauvasta mut ei se ainakaan myönnä sitä..Kysyin et pelottaako sitä synnytys ja jälkeinen elämä,mut ei pelottanu,ainoastaan kakka ja oksennus..=D

Jussiksi ollaan vuokrattu mökki 200kilsan päästä lammen rannalta,ihanaa!!sinne lähtee mun isä perheineen ja setä perheineen.ainut miinus on et mies ei pääse kun on töissä näillänäkymin=(,mut en ole vielä nakannu kirvestä kaivoon,toivottavasti se pääsis!!

nyt taidan alkaa katsoo tota seksigurut ohjelmaa;)

ja sit nukkuun joten hyvää yötä ja huomisiin!!

jmi82&vaavi33+6