Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11 kk nukahtamisongelmat, APUA!

11.01.2011 |

Meillä on kaksi tyttö 11kk ja 5v. Tytöt on nukkuneet samassa huoneessa 3kk. Vauva on tähän asti nukahtanut hyvin tyytyväisenä, isosiskon höpöttäessä vieressä. Eikä ole kaivannut meidän läsnäoloa. Yöt vauva on nukkunu hyvin. Itse lopetti yö syömiset noin kuukausi sitten. Nyt on homma kääntynyt aivan päälaellee. Nykyään heti kun viemme tytöt nukkuun ja poistumme huoneesta. Vauva alkaa itekä meidän perään. vaikka isosisko yrittää lukea satua yms. ei muu auta kun joko äitin tai isin läsnäolo. Kun huoneeseen menee vauva innolla heittelee tutit lattialle kerta toisensa jälkeen, naureskellen. Jos tutteja ei nosta, alkaa sydäntä repivä huuto. Lopulta tyttö väsyy ja suostuu jäämään yksin ja nukahtaa. Tähän voi tosin mennä huonolla tuurilla tuntikin. Yöllä vauva herää todella usein ja kun menet tyynnyttelemään häntä, hän voi tunninkin pyöriskellä sängyssä ja taas heitellä niitä tutteja. Jos yritää lähteä, huuto alkaa taas. Viime yönä seisoin tunnin ja vartin sängyn vieressä. Lopulta isosiskokin heräsi huutoon, joten vein vauvan meidän sänkyyn. Jossa se sitten nukahtikin, ehkä jonkun puolen tunnin äheltämisen jälkeen. Mitähän ihmettä nyt oikein on tapahtunut, ettei nukahtaminen enää onnistu yksin ja miten sen ihanan kyvyn saisi tytölle takaisin? Olisin erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä mitä vaan voitte antaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on ollut tuommoisia kausia välillä,vaikka poika on nukkunut 6kk iästä lähtien yöt putkeen ja nukahtanut itse. poika on nyt 1,5v. yleensä noi kaudet on kestänyt pari viikkoa. tuskinpa siinä mitään hirveän dramaattista on tapahtunut. joku kausi vain. joskus eroahdistus iskee tuossa vaiheessa ja kannattaa koittaa mennä aika lapsen ehdoilla. ei tietenkään tarvi itseään väsyttää. tekee sen mitä jaksaa. jos hän vaatii teitä viereen niin kannattaa mennä. en usko että se sotkee rytmejä ym. niihin paluu tapahtuu sitten taas itsekseen. mut tämä on minun veikkaus. onko teillä tapahtunut elämässä jotain muutoksia? esim oletko aloittanut työt taas pitkästä aikaa ym? =) kaikki elämänmuutokset vaikuttavat vauvoihin ja ensimmäisenä uniin. mut ei ole vaarallista. menee ohi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla