Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kaupungin keskustan näivettyminen. Ei sieltä löydä enää mitään :(

Vierailija
05.01.2020 |

Asun siis Jyväskylässä. Asun keskustastassa ja olen autoton. Keskustasta on lopettanut paljon liikkeitä ja ei täällä kohta ole kuin pubeja ja pari S-ketjun ravintolaa.

Kommentit (469)

Vierailija
141/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuoden ajan olen käynyt Oulussa sukuloimassa. Aikoinaan Stokka oli virkeä ja koko keskus mukava käydä, pidin kovasti. Stokkan lähdettyä muuttui paljon.

Melkein yhtä kauan olen käynyt sukuloimassa ja tuttuja tapaamassa. Kävin aina myös Stokkalla, enkä kyllä muista, että Stokkalla olisi ollut tungosta muulloin kuin Hulluilla Päivillä. Hyvin vähän oli asiakkaita muulloin. Siksi loppui.

Vierailija
142/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy Hesassa koska parkkimaksu ovat järkyttävät. Voisin käydä lauantaisin jos parkki olisi ilmainen.

Jos siellä nyt joskus käy autolla ja maksaa esim. 8€ parkkimaksua, niin ei se ainakaan itselleni ole mikään kynnyskysymys.

On. Kun se on PERIAATEkysymys.

Oon ehta kokkari, palkkakin yli 7ke kuussa mutta siitä huolimatta en maksa parkkimaksua, vaan menen sinne missä ilmainen parkki. Mun mielestä se on sen yrittäjän (kauppakeskus, market tms) homma fasilitoida sinne meno ja ostosten teko eli järjestää se pysäköinti.

Keskustan parkkimaksut on korkeat ja kaupunki luulee että ”nyt me netotaan”!.

Oikeesti se ei ole nettoa nähnytkään että kivijalkaliikkeet kuolee ja myyjät jää työttömiksi. Mut kun hei autoton keskusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaapa käymään Turussa, siinä on keskustan idylliä parhaimmillaan :) Toriparkki todellakin tekee tuhojaan, paljon liikkeitä lopettanut keskustassa ja mahtaakohan tulla enää takaisin...

Mitä kaikkia liikkeitä lopettanut :( ?

Ex-turkulainen

Vierailija
144/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ostatte paljon netistä, onko ostokset yleensä sitä mitt odotitte? Itselleni on tärkeää etenkin vaatteiden kohdalla, että näen mitä ostan.

Luulen että tässäkin tulee kääntöpiste sitten kun niitä vaateliikkeitä ei oikein ole.

Kävisittekö mieluummin kaupungin keskustassa vai peltomarketissa, mikäli liikkuminen molempiin olisi yhtä helppoa?

Monesti kun astelen Prismoihin ja Cittareihin niin voin todeta ettei siellä ole mitään minulle mahtuvaa hyllyssä. Todella pieniä kokoja ja jos jotain löytyy niin se on kallista. Nettikauppoihin voi useimmiten palauttaa jos sieltä ei tule mieleistä.

Vierailija
145/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuoden ajan olen käynyt Oulussa sukuloimassa. Aikoinaan Stokka oli virkeä ja koko keskus mukava käydä, pidin kovasti. Stokkan lähdettyä muuttui paljon.

Melkein yhtä kauan olen käynyt sukuloimassa ja tuttuja tapaamassa. Kävin aina myös Stokkalla, enkä kyllä muista, että Stokkalla olisi ollut tungosta muulloin kuin Hulluilla Päivillä. Hyvin vähän oli asiakkaita muulloin. Siksi loppui.

No minä asuin Oulussa koko sen ajan kun siellä oli stocka ja ei siellä tungosta välttämättä ollut koko ajan mutta kyllä siellä porukkaa riitti ihan jatkuvasti. Stocka ei loppunut koska Oulussa ei ollut asiakkaita vaan koska koko stocka on konkurssikypsä, piti lähteä Venäjää valloittamaan. Stockan vieressä ollut Vima veti myös asiakkaita.

Vierailija
146/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa tai Kuopiossa käydessäni löydän yleensä paljon kaikkea ostettavaa, ja tulee olo kuin olisi isossakin kaupungissa. Vilinää riittää, ellei nyt ihan hiljaisimpaan aikaan liiku. Mutta itse asunkin Iisalmessa. :-D

Vierailija
147/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaapa käymään Turussa, siinä on keskustan idylliä parhaimmillaan :) Toriparkki todellakin tekee tuhojaan, paljon liikkeitä lopettanut keskustassa ja mahtaakohan tulla enää takaisin...

Jouduin tänään pitkästä aikaa keskustaan ja hyi kamala mikä hävitys siellä on. Pelkkää monttua, työkoneita, työmaa-aitaa, kävelytunneleita ja kirsikkana kakun päälle revitty Börsin rakennus. Aivan karmeaa. Tunnelma on todella masentava ja ahdistava, vaikka tänäänkin oli kaunis kirkas aamupäivä. Plus toki parkkipaikkojen karsiminen eli arkena et sieltä paikkaa saa, ei varsinkaan enää mistään kirjaston liepeiltä kun sieltä on suuri osa poistettu. Tosi kätevää.

Vierailija
148/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama Kokkolassa. Keskustassa on lopettanut moni liike. Kahdelta lauantai-iltapäivänä keskusta on aivan autio.

Tuohan kuulostaa hyvältä. Olen ajatellut muuttaa Tampereelta Kokkolaan eläkepäiviä viettämään. Vielä kun kokkolalaiset olisivat omissa oloissaan viihtyviä, kuten olen itsekin, niin tiedossa olisi mukavat eläkepäivät meren rannalla.

Tervetuloa! Kokkolassa on mukavia pikkuliikkeitä jonkun verran ja juuri sopivasti elämää (ei liikaa!)

Vierailija
149/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siellä sentään tehdään autoille parkkihallia että keskustaan pääsisi enää autoilla

Kalliilla hinnalla rakennettavassa parkkihallissa tuskin parkkimaksutkaan tulevat olemaan edullisia. Sitäpaitsi Turun keskustassa on jo ennestään useita parkkihalleja, joissa ei suinkaan ole ollut mitenkään täyttä, joten niitä ei tarvita lisää.

Aika olennainen tekijä tässä on parkkipaikkojen ilmaisuus/maksullisuus sekä se, ettei keskustassa ole enää juuri mitään sellaista minkä vuoksi juuri sinne kannattaisi tulla. Monet samat liikkeet toimivat myös keskustan ulkopuolisissa kauppakeskuksissa tai pelkästään niissä eli ovat jo lopettaneet keskustan liikkeensä.

Keskustassa pyörivät päivisin ne ihmiset, joilla vielä on työpaikka siellä. Minullakin oli parin vuoden ajan, nyt kun ei enää ole, tulee keskustassa käytyä ehkä kerran kuukaudessa. Ja nyt kun siellä on vielä se monttu, ei tule käytyä sitäkään vertaa, kun ei pääse edes Hansasta Wikkelle kiertämättä jostain korttelien takaa.

Vierailija
150/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bättre folk kertoo ettei heilläkään ole asiat paremmin: https://areena.yle.fi/1-4575505

Vierailija
151/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkihallihankkeet eivät elävöitä keskustaa, jos ne on maksullisia.

Vierailija
152/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on Forumkin aivan tyhjä, koska liikkeiden vuokrasopimukset irtisanottiin. Ainakin ko. tiloissa toiminut kampaajani kertoi näin ja joutui muuttamaan. Clas Ohlson taitaa vielä olla siellä?

Toriparkki on ihan sulaa hulluutta. Keskustassa on jo Louhi ja Stokkan parkkihalli, jos haluaa viedä autonsa parkkihalliin. Nekin ovat aina tyhjillään. Kiitos nykyisten rakennustyömaiden ja niiden aiheuttamien bussilinjamuutosten on keskustan kadunvarsipaikkoja karsittu todella reilulla kädellä. Arkena ei meinaa paikkaa löytää mistään, mikä aiheutta sen ettei keskustassa voi koskaan äkkiä piipahtaa. Torin puolelta keskustaa saa paikkaa hakea helposti 15 minuuttia.

Olisivat jättäneet toriparkin sikseen, niin parkkipaikkatilanne olisi ihan kohtuullinen ja riittävä. Hankalat kulkuyhteydet tekevät sen, ettei keskustaan mene ellei ole aivan pakko. Minä liikun autolla ja voisin hyvin asioida keskustassa ohikulkumatkalla, koska ajan aina siitä ohi työmatkalla ja sukulaisiin mennessä. Nyt se vaan on tehty todella vaikeaksi.

Elinvoimainen keskusta on nykyään täällä päin esim. Mynämäellä. On pari kauppaa ja kaikki tarvittavat palvelut. Lisäksi tunnelma on hyvä, kun keskustan palvelut ovat keskittyneet yhden kadun varrelle.

Vierailija
153/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkia liikkeitä lopettanut :( ?

Ex-turkulainen

Ainakin Wiklund pienentää tilojaan ja valikoimiaan koko ajan, Anttila, Aleksi, pieniä vaateliikkeitä, Esprit, KappAhlilla ei ole ollut myymälää siellä aikoihin, kenkäkauppoja on paljon poistunut, Stockalla menee aika heikosti, Akateeminen kirjakauppa on irvikuva entisestä, BagStage... en nyt tähän hätään muista muita, joku täydentäköön.

Vierailija
154/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Forumin Clas Ohlson muutti Hansaan.

Vierailija
155/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän keskusta on kyllä surullinen. Narkkarit, kerjäläiset, vittuvattuteinit ja feissarit pyörii. Bussipysäkeillä paljon mamuälämölöä. Ei millään tavalla houkuttele ostoksille. Joskus vuosia sitten kesäisin oli vielä mukavaa istua penkeillä ja katsella ihmisiä, ei enää.

Vaateliikkeitä ei ole normaaleille ihmisille kuin ehkä Sokos ja Halonen, muut kertakäyttömuotia nuorille. Itse pidän Mestarin Herkusta ruokakauppana, Finnkinossa käyn joskus elokuvissa. Muuta asiaa keskustaan ei enää valitettavasti ole. :(

Olen siirtynyt Seppään ostoksille, siellä ei narkit pyöri. Muutenkin harkitsen muuttoa kauemmas keskustasta, miksi maksaa korkeita vuokria kun sijainti ei tuo enää kummoista lisäarvoa...

Vierailija
156/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon lihava ihminen, eikä keskustasta löydy minulle mitään. Kun menen seppään, saan kaiken mitä tarvitsen. Zizzi, luhta, h&m, niissä reiluja kokoja, samoin prisma. On kodinkoneliike, urheiluvaateliike, useampi kampaamo, prismasta ruokaa. Eikä feissareita, narkkeja, kerjäläisiä....ainoa asia miksi käyn keskustassa on Finnkino ja hierojakoulu Jyväskylässä.

Vierailija
157/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa on Forumkin aivan tyhjä, koska liikkeiden vuokrasopimukset irtisanottiin. Ainakin ko. tiloissa toiminut kampaajani kertoi näin ja joutui muuttamaan. Clas Ohlson taitaa vielä olla siellä?

Toriparkki on ihan sulaa hulluutta. Keskustassa on jo Louhi ja Stokkan parkkihalli, jos haluaa viedä autonsa parkkihalliin. Nekin ovat aina tyhjillään. Kiitos nykyisten rakennustyömaiden ja niiden aiheuttamien bussilinjamuutosten on keskustan kadunvarsipaikkoja karsittu todella reilulla kädellä. Arkena ei meinaa paikkaa löytää mistään, mikä aiheutta sen ettei keskustassa voi koskaan äkkiä piipahtaa. Torin puolelta keskustaa saa paikkaa hakea helposti 15 minuuttia.

Olisivat jättäneet toriparkin sikseen, niin parkkipaikkatilanne olisi ihan kohtuullinen ja riittävä. Hankalat kulkuyhteydet tekevät sen, ettei keskustaan mene ellei ole aivan pakko. Minä liikun autolla ja voisin hyvin asioida keskustassa ohikulkumatkalla, koska ajan aina siitä ohi työmatkalla ja sukulaisiin mennessä. Nyt se vaan on tehty todella vaikeaksi.

Elinvoimainen keskusta on nykyään täällä päin esim. Mynämäellä. On pari kauppaa ja kaikki tarvittavat palvelut. Lisäksi tunnelma on hyvä, kun keskustan palvelut ovat keskittyneet yhden kadun varrelle.

Ei ole Clas Ohlson enää Forumissa sekään, muutti Hansaan. En minäkään ymmärrä yhtään toriparkkia. Koskaan ei ole ollut tilannetta, ettei Turussa olisi halutessaan saanut autoa parkkihalliin. Ja olen autoillut täällä noin 30 vuotta. Piipahtaa ei kaupungilla autolla enää voi, sen verran hankalaa on meininki tällä hetkellä siellä. Eli pakko mennä Myllyyn tai Skanssiin.

Vierailija
158/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä olikin jo monta oululaista, jaan heidän kanssaan samat ajatukset. Oulun keskusta on masentava ja autioituu kovaa vauhtia. Nyt lopetti ihana kahvila Bisketti kiskurivuokran takia. Stokkan tilat on ruokakauppaa lukuunottamatta tyhjillään. Ei mikään liike halua keskustaan juurikin törkyvuokrien takia. Valkeassa parveilee lähinnä nuoriso, nistit ja juopot.

Ja tilalle tulee Espresso House "MOIKKAAAAAA TERVETULOAAAAAAAAA"

Vierailija
159/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuttuu......

Arvelisi, jotta kun lopetettaisiin tuo sossujen ja kepuleitten automarket ja nettikauppa, niin sitten yrittäjäkin saisi pikku kivijalkakokkariliikkeensä keskustaan.....?

Vai miten?

Mutta kun se nettikauppa vai kasvaa koko ajan. Ja on halvempi.

Vierailija
160/469 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitulevaisuudessa kaupunkien keskustat ovat vain täynnä narkkeja ym. muita hörhöjä joita palvelee muutama juottola ja kannabismyymälä, vihreä unelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi