Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljäs vauva ja siitä kertominen

Vierailija
05.01.2020 |

Hjälp! Saan kesällä neljännen lapseni ja kohta asiasta pitäisi kertoa tutuille. Jo kolmannen kohdalla sain kommentteja tyyliin: ”miten te vielä jaksatte?” ”onko toi ihan suunniteltu?”

Miten tämäntyyppisiin voisi vastata fiksusti niin, että sanoja älyäisi olleensa tahditon? Miten voisi antaa hienoisesti takaisin?

Taustatietona, että isoin lapsi on jo lähes aikuinen. Molempia sukupuoliakin löytyy.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle aikoinaan kyseltiin jo kolmannen raskauden kohdalla, että "oletteko uskossa", tai oletettiin, että vahinko on. - Neljännen kohdalla olivat varmaan jo tottuneet :D

Tosiasiahan on, että normaalisti odottaja jo kokee, että iloisesti potkiskeleva sikiö on jo olemassa oleva lapsi. Siksi kaikenlaiset spekulaatiot voivat olla hyvinkin loukkaavia ja haavoittavia.

Jos haluaa välttyä negatiivisilta kommenteilta, kannattaa puhe alkaa kertomalla, että neljäs, kaivattu ja toivottu, rakas lapsemme syntyy kesällä. Täytyy olla aika juntti, jos sen kuultuaan kehtaa esittää ikävänsävyisiä huomioita. - Mieheni totesi kerran, että naimisissa oleville ihmisille syntyy lapsia :)

Itse olen kyseenalaistajalle sanonut kurillani, että "se oli sen arvoista". Jos vihjaa asian seksuaaliseen puoleen, kuulija joutuu nostamaan kädet, koska pitää puhujaa vähintäänkin holtittomana.

Miehesi ei ole järjen jättiläinen.

Vierailija
22/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vauva on aina pelkästään ihana asia! Älä nyt hyvänen aika raskaushuuruissasi tuollaisia murehdi! T. Neljän äiti minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurperheet eivät ole enää tätä päivää länsimaissa. Häpeä tulee siitä. Vaikka jokainen päättää itse, olemme sidoksissa myös myihin ja päätöksemme vaikuttavat kaikkiin.

Siksi koet häpeää.

Niin että jokaisella ihmisellä on oikeus päättää haluaako lapsia vaiko ei, mutta sitten jossain kohtaa tuleekin raja vastaan jolloin lapsiluku onkin muiden asia? Eli siihen loppuu se näennäinen tasa-arvo ja valinnanvapaus?

Vierailija
24/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ympäristörikollisia. Itsekästä lisääntyä noin holtittomasti kun jo yksi länsimainen lapsi on enemmän kuin kenenkään pitäisi tehdä. Maapallo ei kestä tuollaista toimintaa!

Oletko nyt aivan varma, ettet se olekin juuri sinä, joka olet täällä liikaa?

Vierailija
25/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte? -Hyvin, kiitos. Ulkona on _____ sää muuten.

Oliko vahinko? -Ei ollut. Mikä sai sinut ajattelemaan noin?

Vastaat iloisella ja asiallisella äänensävyllä ja johdatat puheen muihin aiheisiin. Normaalien ihmisten kanssa sen pitäisi riittää.

Vierailija
26/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurperheet eivät ole enää tätä päivää länsimaissa. Häpeä tulee siitä. Vaikka jokainen päättää itse, olemme sidoksissa myös myihin ja päätöksemme vaikuttavat kaikkiin.

Siksi koet häpeää.

Niin että jokaisella ihmisellä on oikeus päättää haluaako lapsia vaiko ei, mutta sitten jossain kohtaa tuleekin raja vastaan jolloin lapsiluku onkin muiden asia? Eli siihen loppuu se näennäinen tasa-arvo ja valinnanvapaus?

Ei se tasa-arvo ja valinnanvapaus ole näennäistä, kosja sama koskee kaikkia. Lapsi on osa yhteisöä ja yhteiskuntaa, ei mikään yksityinen asia vain.

Vierailija
27/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle aikoinaan kyseltiin jo kolmannen raskauden kohdalla, että "oletteko uskossa", tai oletettiin, että vahinko on. - Neljännen kohdalla olivat varmaan jo tottuneet :D

Tosiasiahan on, että normaalisti odottaja jo kokee, että iloisesti potkiskeleva sikiö on jo olemassa oleva lapsi. Siksi kaikenlaiset spekulaatiot voivat olla hyvinkin loukkaavia ja haavoittavia.

Jos haluaa välttyä negatiivisilta kommenteilta, kannattaa puhe alkaa kertomalla, että neljäs, kaivattu ja toivottu, rakas lapsemme syntyy kesällä. Täytyy olla aika juntti, jos sen kuultuaan kehtaa esittää ikävänsävyisiä huomioita. - Mieheni totesi kerran, että naimisissa oleville ihmisille syntyy lapsia :)

Itse olen kyseenalaistajalle sanonut kurillani, että "se oli sen arvoista". Jos vihjaa asian seksuaaliseen puoleen, kuulija joutuu nostamaan kädet, koska pitää puhujaa vähintäänkin holtittomana.

Miehesi ei ole järjen jättiläinen.

Kysymyksessä oli tyhmään kommenttiin arvoisensa vastaus, arvoisa pahvi.

Vierailija
28/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että se "oikea lapsiluku" tuntuu edelleen olevan 2. Jos on yksi lapsi niin ihmetellään, että voivoi eikö sisarusta ollenkaan ja toisen sukupuolen edustajaa.

Jos on 3 niin mietitään oletko uskossa. Huhhuh😂

Vierailija
29/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleensä kyseenalaistaa suurperheiden äideissä sitä, että onko heillä oikeasti varaa maksaa niin monen lapsen elämiset vai joutuuko muut ihmiset elättämään. Toinen kyseenalainen asia on se, että tekeekö tällainen suurperheen äiti ollenkaan oikeita palkkatöitä elämänsä aikana.

Onnea Ap:lle enkä missään nimessä halua aiheuttaa pahaa mieltä eikä minua ainakaan kiinnosta ihmisten lapsiluvut sen kummemmin, mutta nuo edellämainitut asiat ovat varmasti niitä mitkä aiheuttavat ihmisissä mietteitä.

Vierailija
30/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto kysyy "Oliko vahinko?" ???? Minä en IKINÄ kysyisi! Ei tulisi mieleenkään. Kaikilla ihmisillä ei näköjään ole minkäänlaista tilannetajua ja älliä päässä.

Vierailija
31/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano totuus, ettei ole varaa ostaa ehkäisyä. Ja aborttikin unohtui.

Tää ois loistava 😂 mut ehkä kuitenkinliian rujo vastakommentti..

ap

Vierailija
32/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, rohkeutta ja taitoa toivon sulle. Millä sanoilla sitten kerrotkaan.

Ja onnittelut tulevasta vauvasta myös.

Kiitos 😘

ap

Vierailija
33/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette ympäristörikollisia. Itsekästä lisääntyä noin holtittomasti kun jo yksi länsimainen lapsi on enemmän kuin kenenkään pitäisi tehdä. Maapallo ei kestä tuollaista toimintaa!

Blaa blaa, velat vauhdissa taas. Kysyttiinkö sulta tätä asiaa? Ei.

Miksi luulet että tuon kirjoittanut olisi vela? Itse olen, enkä tosiaankaan pidä lapsia hankkivia ympäristörikollisina!! Suomi tarvitsee veronmaksajia. Itse en edes usko ilmastohömpötyksiin, eikä omalla lapsettomuudellani ole mitään tekemistä ympäristöasioiden kanssa.

Velana myös ajattelen, ettei toisten lapsiasiat kuulu muille. Ei ap:n eikä minun. Itse onnittelisin jos tuntisin ap:n.

Vierailija
34/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi vauva on aina pelkästään ihana asia! Älä nyt hyvänen aika raskaushuuruissasi tuollaisia murehdi! T. Neljän äiti minäkin.

Näin minäkin ajattelen! Ärsyttää vaan ajatuskin mahdollisista typeristä kommenteista.

Ap

Vierailija
35/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset yleensä kyseenalaistaa suurperheiden äideissä sitä, että onko heillä oikeasti varaa maksaa niin monen lapsen elämiset vai joutuuko muut ihmiset elättämään. Toinen kyseenalainen asia on se, että tekeekö tällainen suurperheen äiti ollenkaan oikeita palkkatöitä elämänsä aikana.

Onnea Ap:lle enkä missään nimessä halua aiheuttaa pahaa mieltä eikä minua ainakaan kiinnosta ihmisten lapsiluvut sen kummemmin, mutta nuo edellämainitut asiat ovat varmasti niitä mitkä aiheuttavat ihmisissä mietteitä.

Miksi pitäisi tehdä nimen omaan palkkatöitä?

Vierailija
36/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että joku viitsii lisääntyä :) Onnea!

t. vela

Vierailija
37/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää! Teit niin tai näin niin aina ihmisillä on jotain motkotettavaa ja voivoteltavaa. Todellisuudessa tuollaisilla ihmisillä on itsellään ongelmia. Hyvinvoivat ihmiset ovat onnellisia myös muiden ihmisten iloisista uutisista ja elämäntapahtumista.

Parasta on yksinkertaisesti ajatella, että tämä on sinun elämä ja elät oman elämäsi juuri siten kuten haluat. Muilla ihmisillä ei ole mitään sanottavaa eikä heidän sanomisistaan kannata välittää.

Pää pystyyn vaan!

Vierailija
38/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä nimen omaan palkkatöitä?

Jotta saisi käyttöön omaa rahaa (eli taloudellisen itsenäisyyden) ja kerryttäisi eläkettä. Lisäksi oman ammattitaidon käyttäminen yhteiskunnan hyväksi on huomattavasti hyödyllisempää kuin kotona lasten kanssa lusiminen.

Vierailija
39/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan kitistään miten suomalaisten pitäisi lisääntyä ja sitten kun joku lisääntyy niin siitäkin itketään😂😂

Nyt nimenomaan he jotka lapsia tekevät niin hienoa jos tekevät enemmän kuin kaksi, koska lapsettomien määrä on lisääntynyt niin paljon ja lisääntyy aivan varmasti entisestään. On ainoastaan hyvä asia, että lapsia haluavat tekevät enemmän lapsia!

Vierailija
40/61 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkälle opiskellut vakitöitä tekevä. Miehen työasiat ovat paremmin kuin hyvin. Ei siis olla yhteiskunnalle taakaksi, päin vastoin. Ja nämä tuttavani tietävät kyllä nämä asiat.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän