Anoppi kutsui sitten mieheni eli poikansa ja meidän lapset kanssaan reissuun.
Minä en saanut kutsua. Kun spontaanisti ihmettelin niin anoppi selitteli että "ei autoonkaan oikein mahdu...". Se on kyllä tottakin, lapsia on kaksi ja molemmilla turvaistuimet ja kukaan meistä aikuisista ei ole pienikokoinen.
Mies näki suruni, ja ehdotti että jätetään anoppi kotiin ja mennään oman perheen kanssa. Anoppi oli kuitenkin luvannut maksaa matkan miehelleni ja lapsille ja hänen idea oli koko reissu joten sanoin että no menkää mummon kanssa, kun ei autoonkaan mahdu enempää...
Ja niin lähti anoppi ja perheeni matkaan. Ovat reilun viikon. Eilen lähtivät. Kiertävät Suomea. Anoppi ei ole koskaan pitänyt minusta, vaistoan sen. Varmasti tykkää enemmän olla matkassa ilman minua. Vähän on karut oltavat kotona yksin, yhteisen loman aikaan. Mutta itsepä annoin luvan lähteä ilman mua...
Olen nyt yrittänyt rentoutua ja tehdä omia juttuja, mutta olo on haikea ja yksinäinen.
Kommentit (15)
Ihme asenne sinulla. Ja miksi sinä sitten nyt pidät lomaa? Miksei niitä lomia voi järjestää niin, että tämän ansiosta lapset saavat yhden lomaviikon lisää?
Millainen nössö haluaa anopin kanssa lomalle?!
Ymmärrän näkökantasi, mutta nautiskele nyt omasta ajasta! Harvinaista herkkua lapsiperheessä, että nimenomaan äiti saa jäädä kotiin itsekseen.
no, koita ajatella positiivisesti sulla on omaa aikaa, tai voitko mennä töihin ens viikoksi? Saat sitten sen viikon viettää lasten kanssa kun tulevat kotiin.
Kyllä mä osin sanonut että lähdetään koko perhe ja jättänyt anopin matkasta.
Arjen pyörityksessä kaipaat ja tarvitset varmasti joskus omaa aikaa, nauti nyt tästä lahjasta jonka sait. Nuku pitkään aamulla tai ota päiväunet, käy kaupungilla ja syömässä, tapaa ystäviä, käy kampaajalla tai "humputtele" muuten.
Ajattele, etttei tämä ole keneltäkään pois; sinä sait omaa aikaa, lapset saavat olla mummon kanssa, äiti poikansa kanssa ja isä lastensa kanssa.
Pyytää useinkin miestäni ja lapsia kylään ym. Ja on kiukkuisen oloinen, jos minä tulen mukaan. En hänen mielestään ilmeisesti kuulu perheeseensä.
Tein tästä isonkin ongelman, kun esikoinen oli pieni. Ahdisti se, etten ollut tervetullut anopin luokse, kuten muu perheeni.
Vuosien ja lapsimäärän kasvun myötä, olen kuitenkin oppinut tosi paljon nauttimaankin siitä omasta ajasta, jonka saan kun mies lähtee lasten kanssa anoppilaan. En jaksa enää miettiä asiaa pohjamutia myöten, olen vaan onnellinen kun saan hengähtää hetken itsekseni.
Ja kun kavereita ajattelee, niin aika moni äiti käy lastensa kanssa vähän siellä sun täällä ilman miestään (niin minäkin), joten eiköhän ole ihan ok, että mies harrastaa välillä vastaavaa omien lastensa kanssa, ilman sitä äityliiniä.
Miniä ei vaan sovi perheeseen. Koitetaans poikien äidit itse muistaa tämä sitten aikanaan!
ei koskaan tekis noin, vaikka "antaisinkin luvan" ja luulen ettei anoppikaan noin kehtais tehdä vaikka HALUAISIKIN.
Mies ei käy etes päiväseltään yksin äitillään! Haluaa ehdottomasti että olen mukana. JA jos en pääse mukaan ei mieskää lähde.
Jos ei koko perhe mahu autoon niin sillon ei kutsuta ketään! Todella rumaa käytöstä anopilta ja varmasti tietoista, ilkeä suorastaan! HYi mikä mummu. Johan lapsetkin vaistoaa ettei mummo pidä äidistä. hyi sanosin minä miehellekin kun matkaan läksi ilman sua. Vaikka kuin luvan olisit antanut!
mutta näyttää, että tässä ei ole kyse pelkästä matkasta vaan periaatteesta (anoppi ei pidä ap:sta). Aika törkeää. Tiedän hyvin nämä jutut, kun itsekään en ole koskaan ollut tervetullut mieheni sukuun. Usein tällaisilla tempuilla halutaan korostaa sitä, että en kuulu sukuun. Vaikka itse olen aika hyvin päässyt tällaisen yläpuolelle, silti se joskus suututtaa.
Tiedän monenmonia perheitä, joissa tytär menee lapsineen ja vanhempineen reissuun ja vävy jää/jätetään kotiin. Miksei sitten toisinpäinkin? Eikö ole hyvä, että anoppisi saa rauhassa olla poikansa ja lastenlastensa kanssa, ja sinä saat ihan ikioman vapaaviikon?
Miksi miehen pitää kysyä lupaa käydäkseen vanhemmillaan? Miksei mies voi mennä yksin? Kaikissa tuntemissani perheissä miniät on aina tervetulleita, mutta usein jäävät kotiin, koska silloin poika ja vanhemmat saavat omaa aikaa ja lisäksi perheenäidit usein ilolla ottavat sen oman pari tuntisen.
Ja ihme nössykkä mies, jos ei voi ilman sua mennä vanhemmilleen. Toivottavasti omat lapsesi ovat fiksumpia aikanaan ja käyvät katsomassa sinua, vaikkei puoliso aina jaksaisikaan lähteä...
ei koskaan tekis noin, vaikka "antaisinkin luvan" ja luulen ettei anoppikaan noin kehtais tehdä vaikka HALUAISIKIN.
Mies ei käy etes päiväseltään yksin äitillään! Haluaa ehdottomasti että olen mukana. JA jos en pääse mukaan ei mieskää lähde.
Mutta jos on ihan hieno päivällinen anopilla tehtynä tai pidemmäksi ajaksi menee niin sitten koko perheellä!
Miksi miehen pitää kysyä lupaa käydäkseen vanhemmillaan? Miksei mies voi mennä yksin? Kaikissa tuntemissani perheissä miniät on aina tervetulleita, mutta usein jäävät kotiin, koska silloin poika ja vanhemmat saavat omaa aikaa ja lisäksi perheenäidit usein ilolla ottavat sen oman pari tuntisen.
Ja ihme nössykkä mies, jos ei voi ilman sua mennä vanhemmilleen. Toivottavasti omat lapsesi ovat fiksumpia aikanaan ja käyvät katsomassa sinua, vaikkei puoliso aina jaksaisikaan lähteä...
miehellä ei sii ole mitenkää läheiset välit äitiinsä.. Ei vain jaksa siellä etes kauaa olla ja sen verran pitkät välimatkat ettei ilman minua sinne halua lähtä.:) Siis minulta ei mitää lupia tarvi kysyä, siks olinkin sen laittanut lainausmerkkeihin.. mut joku kun sitä käyttä tuolla muissa vastauksissa.:)
Mutta myöskään mieheni ei tuohon ratkaisuun päätyisi, yhteisenä loma-aikana. Eli voisi lähteä reissuun, mutta ei niin että myös minä olisin lomalla.