Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtamalla parani - miten teillä muilla kävi?

Vierailija
04.01.2020 |

Minun kohdallani pitää ainakin paikkansa se, että vaihtamalla paranee. Nuorena rakastuin suinpäin ja ei silloin osannut ajatella kovin pitkälle tulevaisuuteen, saati sitten että olisi miettinyt millainen isäkandidaatti kumppani mahtaakaan olla tulevaisuudessa. Toisaalta eipä siinä vaiheessa itsekään vielä tiennyt, millainen äiti itsestä joskus tulee. Todellisuus kun on monesti ihan jotain muuta kuin on itse ajatellut.

Naimisiin mentiin ja lapset tehtiin ja elettiin kiireisiä ruuhkavuosia uupumisen rajoilla. Vasta siinä vaiheessa aloin tajuamaan, että elämä on pelkkää kitkuttelua ja voin todella huonosti. Toista en pysty muuttamaan, mutta elämä voisi kuitenkin ehkä vielä joskus olla hyvääkin. Parisuhde ei paremmaksi muuttunut, vaikka toiveita siihen liittyen esitinkin eri äänenpainoilla vuosien varrella.

Nyt elämäni on aivan erilaista. Paha olo on poissa. Olen innostunut taas monista eri asioista, jaksan tehdä vaikka mitä ja odotan tulevaisuutta hyvillä mielin. Elämä on seesteistä ja ihanaa. Uusi, aikuinen, juuri minulle sopiva suhde sai ihmeitä aikaan. Ikää minulla on 40+.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon liittoon ei kannata jäädä kitkuttelemaan vuosikausiksi. Meillä on vain tämä yksi elämä. ap

Vierailija
2/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Itsellä ei ole edes uutta kumppania mutta elämänlaatu parani huomattavasti eron jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaihtamalla parane. Mistähän tuo sanonta kertoo?

Vierailija
4/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut vaihtaa. Ruuhkavuodet oli rankkoja, kituuttamistakin, nyt helpottanut jo kovasti ja tuntuu järkyttävältä ajatus että olisi erottu. Taaksepäin katsottuna e vuodet menivät todella nopeasti.

Haasteita on ollut (ei pettämisiä), mutta suhde on tullut kaiken yhdessä koetun jälkeen vahvemmaksi. Tuetaan toinen toisiamme, viihdytään yhdessä, mutta voimme myös kulkea omia menojamme. Kumpikin ymmärtää toisen mielenkiinnon kohteet, vaikkei ne itselle niin tärkeitä olisikaan ja saa toteuttaa itseään.

Kaikin puolin hyvä tilanne nyt.

Vierailija
5/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan joskus paranee. T. Alkoholistin ex vaimo.

Vierailija
6/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi heittää erään kommentin mutta jätän nyt heittämättä ettei porukka suutu. :D

Vierailija
7/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin onnettoman parisuhteen yksinoloon. Tiedostin sen, etten välttämättä enää koskaan löydä uutta parisuhdetta. Silti pidin sitä parempana vaihtoehtona kuin onnettoman parisuhteen. Kuusi vuotta sinkkuna, ja luulen että tulen olemaan loppuelämäni. Kaipaan rakkautta elämääni, mutta ei sitä ollut tuossa parisuhteessakaan. Joten joo, vaihdoin parempaan. Exäkin varmasti ajattelee niin. Hänellä on uusi, nuori morsian. Kaikkea hyvää heille.

Vierailija
8/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus paranee, mutta silti liian helposti nykyisin erotaan.

Oma mieheni oli nuorena naimisissa muutaman vuoden ja siinä hankkivat pari lastakin. Ero tuli, kun molemmat lapset olivat alle 3-vuotiaita! Silloinen puoliso löysi uuden miehen usean sadan kilometrin päästä entisestä kodista.

Miehen ex vaihtoi muutaman kerran Avioeron jälkeen miestä, mutta nyt sekä ex-puoliso nykyisen miehensä kanssa, että minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä jo yli 10 v.

Vierailija
9/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Eikös juuri se "kalastajan ex-vaimo" bloggari astunu sitte miinaan kun nai mahon miehen. Nyt ovat onnettomia mahoja ja jäi lapsihaaveet toteuttamatta, Jos oisi ollu exän kanssa, oisi saanu vielä vaikka montakin lasta. EI sitä ikinä tiedä mikä karhu vastaan tulee kun lähtee sutta pakoon. "better the devil you know...." eli parempi se paha minkä tietää, kun se mitä ei tiedä vielä. Kukaan ei ole täydellinen, täydellisiä prinssejä ei ole. Prinssi Harrykin voi ola vaikka mikä juoppo tai kykenemätön, iso lapsi, eihän toisesta ulos päin voi nähdä....

Vierailija
10/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee vaihtamalla, ilman muuta. Ja ehdottomasti kannattaa erota jos liitto loppuun eletty eikä enää rakkautta ja läheisyyttä. Omaa avioeroani en ole ikinä katunut, se oli ainut oikea ratkaisu. Eron jälkeen olin vuosia sinkkuna ja elämä oli ihan ok, kunnes löytyi ihana mies ja rakastuin :)  Nyt yhdessä jo 10 vuotta ja elämä hymyilee. 

Vierailija
11/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin öljyt Renun vaihdelaatikkoon. Nyt vaihtuu pehmeästi ja täsmällisesti joka vaihde.

Vierailija
12/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et tee lapsia sitä pilaamaan niin ihanuus jatkuukin. Ei sinun ensimmäinenkään liitto olisi ollut kitkuttelua jos olisit jättänyt lapset hankkimatta. 

Vierailija
13/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla paranee jos olisi onnellisempi ilman kuin nykyisen kanssa. Jos nykyinen on rapajuoppo niin se viikonloppualkoholisti voi olla "parempi" vaihdossa.

Vierailija
14/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella, on aina ollut. Eihän täällä muuten niin paljon olisi uskottomuutta. Näyttää vähän siltä että joka toinen pettää suhteessaan.

Vierailija
15/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitä vaihtaa.

Vierailija
16/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parani. Toisella kierroksella kohta 24 v täynnä:)

Vierailija
17/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin hiiva parani kun vaihdoin siiderin piimään.

Vierailija
18/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee jos puoliso on alkkis, mentaali, väkivaltainen tai käy vieraissa. Käytännössä muuten ei. ALuksi vain tuntuu paremmalta

mies51v

Vierailija
19/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan et tee lapsia sitä pilaamaan niin ihanuus jatkuukin. Ei sinun ensimmäinenkään liitto olisi ollut kitkuttelua jos olisit jättänyt lapset hankkimatta. 

Kyllä se olisi ollut kitkuttelua. Nykyisessa suhteessa minun ei tarvitse kestää vanhalle viinalle ja tupakalle haisevaa miesta, joka maata röhnöttä sohvalla kiukkuisena, eikä suostu lähtemään lenkille kanssani. Lapset eivät siihen asiaan vaikuta mitenkään. ap

Vierailija
20/41 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se paranee vaihtamalla, kun tekee jatkossa erilaisia kumppani valintoja. Eikä huoli elämäänsä sellasia miehiä, joilla on samoja ongelmia, joita exissä oli. Ja joiden takia eroon päädyttiin.