Paras arkiruokaresepti?
Kun aina täytyy miettiä mitä tänään syötäisiin...
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
On täällä kyllä järkyttävää porukkaa
Miten niin?
:)
Vierailija kirjoitti:
Tänään itse savustettua lohta ja perunasalaattia. Eilen tuorekasviswokkia broilerilla.
Helppoa nopeaa ja hyvää
Ihmettelen miinuspeukuttajia??
Jauheliha ja pastapöperö on nam nam mutta kunnon ruoka ei kelpaa?? No ei kaikki voi ymmärtää hyvän päälle;D
Tämän keskustelun vastaukset kuvaavat hyvin palstan nykytilaa. Ennen kaikki oli paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ot, jauhelihaa ei kannata paistaa voissa, siinä on riittävästi omaa rasvaa, myös vähärasvaisessa. Laita kuivalle pannulle vaan, ja kohta tirisee.
Juuri näin.
Muistuu mieleen täti-vainaa, joka paistoi lenkkimakkaranpalasia voissa.
Tai se mamma joka ottaa possunkyljyksestä rasvareunan pois ja paistaa ne sitten margariinissa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään itse savustettua lohta ja perunasalaattia. Eilen tuorekasviswokkia broilerilla.
Helppoa nopeaa ja hyvää
Jauheliha ja pastapöperö on nam nam mutta kunnon ruoka ei kelpaa?? No ei kaikki voi ymmärtää hyvän päälle;D
Hyvältähän tuo kuulostaa.
Alapeukku siitä, että itse savustettu lohi ei kauhean nopeasti kiireisen arjen keskellä valmistu kun nopeasti pitäisi saada ruokaa lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa nopeaa ja hyvää
Oletan, että johtuu tuosta 'itse savustetusta'. Vaikuttaa työläältä, jos arjena pitäisi alkaa savustaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun vastaukset kuvaavat hyvin palstan nykytilaa. Ennen kaikki oli paremmin.
Kerro.
Perus pyttipannu/makkaraperunat paljolla sipulilla. Usein on jääny keitettyjä perunoita edellispäivältä ja muna sopii hyvin joukkoon. Nopeeta ja herkullista, varsinkin jos osaa yhtään maustaa.
Lohkoperunat uuniin ja samalle pellille jäiset kalapuikot paistumaan. Tai varttia myöhemmin nakit.
Tonnikalasta, pastasta, kurkusta, tomaatista salaatti, johon sikäläinen kermaviilikastike. Nopea ja ruokaisa salaatti.
Lohikiusaus. Paremman version saa kun tekee kylmäsavulohesta.
Pekonipasta
Pankojauhoissa ja munassa kun pyöräyttää lohta tai seitä tai broileria tai muikkuja tai silakkafileitä tai kesäkurpitsa/munakoisoviipaleita ja paistaa pannulla niin on herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa nopeaa ja hyvää
Hyvältähän tuo kuulostaa.
Alapeukku siitä, että itse savustettu lohi ei kauhean nopeasti kiireisen arjen keskellä valmistu kun nopeasti pitäisi saada ruokaa lautaselle.
40 minuuttia on vielä aika nopea. Tai savustaa edellisenä iltana ja ottaa jääkaapista seuraavana:)
Itse teen 3-4 tunnin pataruokia iltaisin parille seuraavalle päivälle. Ainekset pataan ja vahtimatta kypsyy kun teen muita juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa nopeaa ja hyvää
Oletan, että johtuu tuosta 'itse savustetusta'. Vaikuttaa työläältä, jos arjena pitäisi alkaa savustaa ;)
?? Vaikkei olisi savustinta voi fileen heittää savustuspussiin ja uuniin. Valmisteluihin pari minuuttia:) Savustimen täyttöön menee pari minuuttia enemmän kun lastut pitää kostuttaa ensin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakettispagettia, jauhelihaa ja ketsuppia mössöksi. Helppo ja kipee.
Oletko Eija? Mies ja kotona loisiva aikamiespoika eivät osaa syödä pitkää spaghettia sotkematta - vai...?
Minä olen Eija, mutta en ole tuo kirjoittaja.
Minulla raukalla ei ole miestä ja poikakaan ei ole asunut kotona 20 vuoteen.
Anteeksi.
On täällä kyllä järkyttävää porukkaa