Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän lääkityksen vaikutus sikiöön????

Paniikki-Ap
03.01.2020 |

Aiheeseen liittyviä keskusteluja tms tietoa ei paljon löytynyt, joten aloitan kyselyn. Onko kenenkään miehellä ollut teidän raskautuessanne käytössä jokin lääkitys? Aina puhutaan äidin lääkkeiden käytön vaikutuksesta, mutta mites miehen? Vaikuttaako se kromosomihäiriöihin??? Kokemuksia?
Täällä sikiöseulonnan verikokeita ja nt-ultraa odotellessa panikoin. Varhaisultrassa käyty rv 7+1, sydän sykki ja sikiö vastasi viikkoja.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloitus saanut alapeukkuja? :D ihan asiallinen kyssäri.

Ihan sama mikä aloitus aihe, aina alapeulkuja. Kato vaikka!

Näin se av pyörii.

Vierailija
62/68 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin englanniksi ja sain tuloksen että epävarmaa vaikuttaako Roferon-A spermaan ja lapseen vai ei. Mauno Koiviston sanoin: Jos ei ole varmaa että jokin menee pieleen, luottakaamme että kaikki käy hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kans raskaana (alkuraskaus) ja kyllä tuntuu sielussa asti kun oon kolmesti joutunut ottamaan lääkekuurin tässä, mitään näistä lääkkeistä ei pakkausselosteen mukaan saa käyttää alkuraskaudessa. Tästähän minä olen raskaushormoneissa sitten itkeä tihrustanut ja maalaillut piruja seinille. Kuitenkin lääkärit on ne mulle määränneet ja lääkkeet ovat olleet ilmeisesti aika välttämättömiä. Soitin tonne teratologiseen tietopalveluun ja sanoivat, että voin käyttää näitä. Eli ainakin mun lääkkeiden tapauksessa pitäisi olla ok, vaikka pakkausselosteessa toisin sanotaankin. Lähtisin siis itse tosiaan sieltä teratologisesta kysymään asiaa, koska heillä on uusin tieto varmasti asiasta. Mutta ymmärrän paniikin, itsekin panikoin tässä vähän väliä heidän vastauksesta huolimatta...

Vierailija
64/68 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin englanniksi ja sain tuloksen että epävarmaa vaikuttaako Roferon-A spermaan ja lapseen vai ei. Mauno Koiviston sanoin: Jos ei ole varmaa että jokin menee pieleen, luottakaamme että kaikki käy hyvin.

Ihana lainaus tähän väliin! :)

Vierailija
65/68 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja Ap tässä vielä. Ajattelin palata näin rakenneultran jälkeen asiaan, jos tästä nyt olisi joskus apua jollekulle samassa tilanteessa olevalle... Lapsemme todettiin täysin terveeksi, ei rakennevikoja tai epämuodostumia, koko vastasi viikkoja...! Tällä tarinalla oli siis onnellinen loppu! :)

Vierailija
66/68 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siittiössä on vika niin nainen ei raskaudu tai raskaus menee kesken. Kromosomit taas tulee ihan perimässä, eikä niitä lääkityksellä muuteta. 

Vierailija
67/68 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aloittaja Ap tässä vielä. Ajattelin palata näin rakenneultran jälkeen asiaan, jos tästä nyt olisi joskus apua jollekulle samassa tilanteessa olevalle... Lapsemme todettiin täysin terveeksi, ei rakennevikoja tai epämuodostumia, koko vastasi viikkoja...! Tällä tarinalla oli siis onnellinen loppu! :)

Upea uutinen! Muistan sinut ap ja tämän ketjun, olin yksi noista "kohtalotovereista" joka vastasi sinulle, että meillekin syntyi terve poika miehen lääkityksestä huolimatta.

Niin iloinen puolestasi!

Vierailija
68/68 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellä pitäisi olla vaikutusta sukusoluihin, ja sellaista ei saa myydä. Sikiöllä ei ole isän kanssa yhteistä verenkiertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan