Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä musta talvitakki yhä hakusessa

Vierailija
03.01.2020 |

Olen valittanut tästä aikaisemminkin, mutta ongelma jatkuu. Etsin siis yhä tarpeeksi lämmintä mustaa talvitakkia kun sellaista ei vain tunnu löytyvän. Onneksi täällä Etelä-Suomessa on nyt ollut talveksi niin lämmintä, että huonollakin vähävanuisella takilla on pärjännyt. Aivan varmasti Etelä-Suomeen tulee tammikuun aikana vielä lunta ja pakkasta, jolloin lämmintä takkia tarvitaan. Erehdyin ostamaan kalliin takin, jossa vanua piti olla 200 grammaa ja todellakin kokeilin kaupassa pitkään ja harkitsin ostamista kunnolla, mutta niin vain tämäkin osoittautui liian ohueksi. Käytän sitten joskus keväällä kun kesätakki on vielä liian ohut.

Kaipaan siis kunnon mustaa talvitakkia. Ihmettelen, millaisia takkeja ihmiset oikein talvella käyvät kun tarpeeksi paksua ei tunnut löytyvän. Mitään Canadan Goosea tai vastaavaa en halua ja ovat aivan liian kalliita. Olenko tosiaan ainoa, jolla on tällaisia ongelmia ?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on jotain 5-8 astetta lämmintä Etelä-Suomessa, joten kyllä tuolla melkein kesätakilla hyvin pärjää. Kannattaa muutenkin olla kerrospukeutuja, sillä paksu talvitakki menee etelässä ihan hukkaan, kun vuodessa on ehkä 5 pakkaspäivää, jolloin pakkanen saattaa olla enintään -10 astetta. Itse pärjään koko talven kevyttoppiksella, kun puen alle tarvittaessa paksun villa- tai kashmirneuletakin ja sen alle pitkähihaisen mekon tai puseron. Kävin muuten joulun aikan pohjoisessakin ja tällä kokoonpanolla tarkeni hyvin myös -20 asteessa. Olen oikeasti vilukissa, mutta viime talvet ovat olleet lumettomia ja lämpimiä, joten paksulle takille ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
2/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

varustelekalla nähtävästi talvivaattteet jo myyty tältä vodelta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on henkan joku untuva täytteinen takki mitä ei voi pitää kuin kylmimmillä keleillä, muuten tulee hiki.

Tai sitten alkuperäinen alpha n pilotti.

Vierailija
4/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-collectionin talvitakkia on kehuttu. Siinä on irrotettava vuori. Itse en omista. Varustelekaa olisin myös suositellut, mutta ei se nyt olekaan vaihtoehto.

Vierailija
5/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus 8 vuotta sitten stadiumilta everest merkkisen parkatakin. Maksoi 120€ ja on ollut aivan loistava hintalaatusuhteeltaan. Eipä ole muuta takkia tarvinnut harkita. Lämpimällä ilmalla siis -5 ja siitä ylöspäin riittää mikä tahansa hieman vuorellinen takki ja alle voi laittaa neuletta tms lämmintä. Kerrospukeutuminen muutenkin yksi hyvä vaihtoehto.

Vierailija
6/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki mahdolliset kaupat olen mielestäni käynyt läpi. Täytyy vaan jatkaa etsimistä, vaikka toivotonta onkin. Muutama vuosi sitten kaupoissa oli parempia talvitakkeja. Mietin tässä, että mitä ihmettä Suomen oloissa Lapissa ja muuten Siperiassa tai Alaskassa oikein talvisin käytetään, että pysyvät lämpiminä. Varmasti Lapissa on myynnissä ihan samoja vaatteita kuin Etelä-Suomessa ja tuskin maailman kylmimmissä paikoissakaan kaikilla Canadan Gooseen, joka ilmeisesti sentään on lämmin, mutta riistohintainen ja epäeettinen varaa on.

Niin, ja nyt minulla on päällä tällainen vähän vanua sisältävä monta vuotta vanha takki. Kai tämäkin silloin joskus toppatakkina myytiin. Olen tosin käyttänyt tätä jo lokakuun lopusta, mutta silloin oli kylmempääkin kuin nyt. ap.

Vierailija
7/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Joutsenen takkeja? Ovat hiukan kalliimpia, mutta kestäviä ja lämpöisiä. Ja sielläkin on nyt alet!

Vierailija
8/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hinta-laatusuhde on stadiumin everest takeissa. Saa alle satasella tosi lämpimiä takkeja.

Vierailija
9/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut Joutsenen takkeja? Ovat hiukan kalliimpia, mutta kestäviä ja lämpöisiä. Ja sielläkin on nyt alet!

Liian kalliita ovat. Muutenkin yritän välttää untuvaa ja muita vastaavia materiaaleja. ap.

Vierailija
10/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras hinta-laatusuhde on stadiumin everest takeissa. Saa alle satasella tosi lämpimiä takkeja.

Nuokin vaikuttavat huonontuneen. Pari vuotta sitten myynnissä oli parempia, mutta tämän talven takki pitää outoa ääntä, ehkä kahinaa ja tuntuu kovalta. Lisäksi ohuthan tuokin on. Monta kertaa olen tuota kokeillut. ap.

Vierailija
11/11 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Didrikssonin muutaman vuoden vanha parka on ollut omassa käytössä hyvä.

Pohjoisessa ja muutenkin kylmillä keleillä suosittelen kerrospukeutumista, villaa ja silkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme