Parisuhdekriisi, vaimo lähdössä lomalle ystäviensä kanssa
Harmittaa, sylettää ja vaikka mitä. Parisuhteemme on ajautunut muutamassa vuodessa ihanasta huumasta arkiseksi ja kriiseiltäkään ei olla vältytty. Nyt sitten vaimoni järjesti meille uuden kriisin kun ilmoitti lähtevänsä muutaman ystävänsä kanssa kahdeksi viikoksi lomalle Playa del Ingleshiin maaliskuussa.
Eniten tässä sylettää se, että pelkään vaimoni pettävän minua. Vaimoni on kerran jäänyt kiinni pettämisestä ihan itse toiminnasta omassa kodissamme. Oli kyllä kuvottava näky ja kesti kauan päästä sen yli. Vaimo kyllä vakuutti, että se oli ainoa kerta kun on tehnyt mitään niin tyhmää ja lupasi ja vannoi, ettei tule enää koskaan tekemään mitään vastaavaa. Kuitenkin kaikista vakuutteluista huolimatta pelkään aina kun vaimo on ystäviensä kanssa baareissa tai bileissä ja tulee kotiin välillä aamuyöllä, että ei kai taas. Välillä olen häntä tentannut ja hän on vakuuttanut, ettei hänelle tulisi mieleenkään pettäminen ja hän on läksynsä oppinut.
Vaimoni mielestä olen luulosairas ja hänen kokee loukkaavaksi sen, että voi ajatella hänestä edes mitään niin ikävää. En mahda mitään, verkkokalvoille vaan syöpyi se näky vieraasta miehestä vaimoni kanssa kotonamme. Nyt sitten on kriisi päällä. Vaimo sanoi, että peruisi matkan jos pystyisi, mutta että se ei olisi reilua ystäviäni kohtaan ja toisaalta ei saisi rahojaan takaisin matkavarauksesta. Sen vielä ymmärrän, koska hänen ollessaan nyt työttömänä meillä on taloudellisesti aika tiukkaa. Kun sanoin vaimolleni, että hänen pitäisi varmaan valita minun ja matkan väliltä, niin hän suuttui todella pahasti. Sen jälkeen olenkin joutunut nukkumaan yöt sohvalla.
Silti en mielestäni mitenkään ylireagoi, vaikka vaimo onkin sitä mieltä. Tässä on nyt ollut puhumattomuutta jo muutama päivä ja alan olemaan tilanteen kanssa jo melko epätoivoinen. Välillä tulee mieleen jopa avioero, mutta haluan kuitenkin uskoa, ettemme ole niitä pariskuntia, jotka eivät voisi päästä kriisien yli. Epätoivo mielessäni kuitenkin kasvaa koko ajan.
Mies38
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tunteesi, mutta kai tajuat että kahlitsemalla et voita mitään vaan menetät vaimosi vielä varmemmin.
Ei tuossa suhteessa ole toimintaedellytyksiä, oli kahleita tai ei, aina joku kärsii.
Provoltahan tämä vaikuttaa, mutta olen nähnyt tälläisiä suhteita.
Kuten joku sanoi, ilman luottamusta homma ei toimi. Ollaan kriisissä 24/7.
Jos toinen osapuoli on pettänyt luottamuksen, kyllä siitä alkaa pitkä prosessi, jossa luottamuksen pitää palautua puolisojen välille, ennen kuin suhdetta voidaan jatkaa. Usein luottamuksen palauttaminen ei onnistu, joten päädytäänkin eroon.
Jos ym. aloitus on tosi, sitten siinä parisuhteessa pettäminen ja luottamuksen menetys ovat jääneet käsittelemättä. Miehen kannattaisi laittaa eropaperit vetämään ja kriisiyttää avioliitto. Sitten joutuisivat vaimon kanssa puolen vuoden aikana keskustelemaan ja puimaan sitä, jatkaakko suhdetta ja millä ehdoilla vai erota.
No miksi et itse lähde poikien kanssa tai yksin parin viikon lomalle . Menette tietysti eri aikaan , jos teillä on lapsia.
Jos olet kovin mustis, hanki matkaltas itse panoseuraa, niin ei tarvitse kitistä.
Jos kumppanisi panee jotakuta vierasta teidän yhteisessä kodissa, sun sängyssä, on sataprosenttisen varmaa, että pettämisestä on tullut jo rutiinia. Sitä on jatkunut jo kauan, eikä se silloin myöskään lopu kiinni jäämiseen. Tuota naista et saa uskolliseksi vaikka mitä tekisit ja lomasta olet ihan oikeassa: täysin varmasti menee sinne saadakseen pettää rauhassa komeiden tummien uroiden kanssa.
Tiedät kyllä mitä sun pitää tehdä. Er on ainoa järkevä teko.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppanisi panee jotakuta vierasta teidän yhteisessä kodissa, sun sängyssä, on sataprosenttisen varmaa, että pettämisestä on tullut jo rutiinia. Sitä on jatkunut jo kauan, eikä se silloin myöskään lopu kiinni jäämiseen. Tuota naista et saa uskolliseksi vaikka mitä tekisit ja lomasta olet ihan oikeassa: täysin varmasti menee sinne saadakseen pettää rauhassa komeiden tummien uroiden kanssa.
Ne oli keittiön pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi et itse lähde poikien kanssa tai yksin parin viikon lomalle . Menette tietysti eri aikaan , jos teillä on lapsia.
Jos olet kovin mustis, hanki matkaltas itse panoseuraa, niin ei tarvitse kitistä.
Ja miten tämä ratkaisisi aviokriisin?
Naisesi on osoittautunut käytössä epävakaaksi. Kannattaa kierrättää, kun ei ole toimiva peli tai siis toimii väärissä paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli keittiön pöydällä.
No sillä nyt ei ole mitään merkitystä. Oikeestaan vielä pahempi. Ei kukaan tuo panoseuraa yhteiseen kotiin, ellei tarkoituksena ole päästä kumppanista eroon tai sitten syrjähypyt on jo niin arkipäivää ettei enää pidä mitään rajaa missään.
Hae ero ja vaihda lukot kun nainen on lomalla. Ei tuollaista pidä kenenkään sietää.
Pettävä ihminen ei välitä mistään muusta kuin omasta itsestään. Se on oksettava tapa käyttäytyä oli sitten mies tai nainen. Jokaisen pettäjän pitäisi jäädä yksin eikä saada toista mahdollisuutta. Olisi myös ihan jees jos pettäjän seuraava kumppani vastaavasti pettäisi heitä. Toisen luottamuksen rikkominen ja toisen ihmisen satuttaminen valehtelemalla ja olemalla h u o r a on merkki siitä että päässä on vikaa. Karmalle töitä.
En varmaan itsekkään pystyisi luottamaan enää. Turhaan vaimo tiuskii, ettet voi enää luottaa 100%. Hyvässä suhteessa keskustellaan ennen matkan varausta. Tuskinpa se vaimokaan hyvällä katsoisi, jos ap yllättäen ilmoittaisi lähtevänsä omien kavereiden kanssa pitkälle lomalle. Ja jos ei välitä, ei se suhde ole hyvällä pohjalla. Vaimon pitää ansaita se luotto taas ja isolla työllä.
Naulan kantaan. Meilläkin vaimo lähtee ensi viikolla työmatkalle, ja lasten kanssa odotetaan sitä innolla. Kotiin laskeutuu rauha muutamaksi päiväksi, eikä joka hetki ole yhtä kiukuttelua.