Parisuhdekriisi, vaimo lähdössä lomalle ystäviensä kanssa
Harmittaa, sylettää ja vaikka mitä. Parisuhteemme on ajautunut muutamassa vuodessa ihanasta huumasta arkiseksi ja kriiseiltäkään ei olla vältytty. Nyt sitten vaimoni järjesti meille uuden kriisin kun ilmoitti lähtevänsä muutaman ystävänsä kanssa kahdeksi viikoksi lomalle Playa del Ingleshiin maaliskuussa.
Eniten tässä sylettää se, että pelkään vaimoni pettävän minua. Vaimoni on kerran jäänyt kiinni pettämisestä ihan itse toiminnasta omassa kodissamme. Oli kyllä kuvottava näky ja kesti kauan päästä sen yli. Vaimo kyllä vakuutti, että se oli ainoa kerta kun on tehnyt mitään niin tyhmää ja lupasi ja vannoi, ettei tule enää koskaan tekemään mitään vastaavaa. Kuitenkin kaikista vakuutteluista huolimatta pelkään aina kun vaimo on ystäviensä kanssa baareissa tai bileissä ja tulee kotiin välillä aamuyöllä, että ei kai taas. Välillä olen häntä tentannut ja hän on vakuuttanut, ettei hänelle tulisi mieleenkään pettäminen ja hän on läksynsä oppinut.
Vaimoni mielestä olen luulosairas ja hänen kokee loukkaavaksi sen, että voi ajatella hänestä edes mitään niin ikävää. En mahda mitään, verkkokalvoille vaan syöpyi se näky vieraasta miehestä vaimoni kanssa kotonamme. Nyt sitten on kriisi päällä. Vaimo sanoi, että peruisi matkan jos pystyisi, mutta että se ei olisi reilua ystäviäni kohtaan ja toisaalta ei saisi rahojaan takaisin matkavarauksesta. Sen vielä ymmärrän, koska hänen ollessaan nyt työttömänä meillä on taloudellisesti aika tiukkaa. Kun sanoin vaimolleni, että hänen pitäisi varmaan valita minun ja matkan väliltä, niin hän suuttui todella pahasti. Sen jälkeen olenkin joutunut nukkumaan yöt sohvalla.
Silti en mielestäni mitenkään ylireagoi, vaikka vaimo onkin sitä mieltä. Tässä on nyt ollut puhumattomuutta jo muutama päivä ja alan olemaan tilanteen kanssa jo melko epätoivoinen. Välillä tulee mieleen jopa avioero, mutta haluan kuitenkin uskoa, ettemme ole niitä pariskuntia, jotka eivät voisi päästä kriisien yli. Epätoivo mielessäni kuitenkin kasvaa koko ajan.
Mies38
Kommentit (32)
Vaimo ei järjestänyt teille kriisiä sillä, että lähtee lomalle kaverien kanssa, johon hänellä on oikeus. Sinä järjestit kriisin itsellesi ja kenties teille kummallekin olemalla mustasukkainen ja luottamatta vaimoosi. Ota vastuu omista tunteistasi.
Vasta jos hän oikeasti pettää, eikä vain ajatuksissasi, voit sanoa hänen järjestäneen teille kriisin.
Parisuhteen perusta on luottamus. Jos sitä ei ole, ei ole enää parisuhdettakaan.
Ensin aloituksia miehen Thaimaan lomasta kavereiden kanssa, ja nyt päästiinkin siihen toiseen versioon.
Ymmärrän tunteesi, mutta kai tajuat että kahlitsemalla et voita mitään vaan menetät vaimosi vielä varmemmin.
Tämän takia suhdetta ei jatketa kun toinen jää kiinni pettämisestä. Se kalvava epäilys jää suhteeseen ainiaaksi. Olen itse tätä sivusta todistanut. Aviossa ovat edelleen, mutta miehen on oltava kotona 24/7 töitä lukuunottamatta.
Tsemppiä ap.
Jos arvostaisit itseäsi, olisit jättänyt vaimosi jo sen ensimmäinen pettämiskerran jälkeen. Joten olepa mies äläkä mikki hiiri ja eroa hänestä viimeistään nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei järjestänyt teille kriisiä sillä, että lähtee lomalle kaverien kanssa, johon hänellä on oikeus. Sinä järjestit kriisin itsellesi ja kenties teille kummallekin olemalla mustasukkainen ja luottamatta vaimoosi. Ota vastuu omista tunteistasi.
Vasta jos hän oikeasti pettää, eikä vain ajatuksissasi, voit sanoa hänen järjestäneen teille kriisin.
Osaatko lukea? Vaimo on kertaalleen jäänyt kiinni itse teossa joten ei ihme että on luottamuspulaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, leikitään sitten, että aloitus oli oikea eikä provo.
Vaimo on pettänyt aiemmin, joten kyllä hänen toimintansa on kriisiytymisen takana. Toki mieskin voi olla osasyyllinen esim. olemalla julma tai etäinen, mutta tästä meillä ei ole tietoa.
Vaimo myös ylläpitää kriisiä järjestämällä itsensä tilanteisiin, jossa pettäminen on mahdollista, niin baarireissuilla, kuin sitten tämän matkan tiimoilta. Vaimon hyökkäävä käytös petoksesta kysyttäessä on myös klassinen defenssi ja jopa tunnetransferenssi: hän on syyllinen mutta yrittää kääntää riidan kärjen mieheensä.
Pettämisestä voi päästä yli, mutta vain ja ainostaan silloin, kun pettäjä on valmis luopumaan petokseen johtaneesta käytöksestään. Näin ei tarvitse toimia ikuisesti, mutta niin kauan kylläkin, että luottamus palautuu. Tiedän tämän omasta kokemuksestani.
Mutta juttu on ilmiselvä provo. Jatkuvaa baareissa kulkemista ja kahden viikon loma työttömällä? Vaikea uskoa. Jos olisi entuudestaan rahaa, ei tuota työttömyyttä olisi tullut mieleen edes mainita. Nyt se on mukana, jotta miehestä saataisiin maalattua oikein kunnon elättäjä ja aisankannattaja. Muutkin yksityiskohdat (oma koti petospaikkana, raivostuminen syytöksistä) napsahtelevat vähän liiankin hyvin kohdalleen, kuin hyvässä draamassa konsanaan. Epäilen koko juttua tylsistyneen naisen kirjoittamaksi fantasiaksi.
All other things aside - meilla ei ole ainakaan parisuhteessa tapana vain "ilmoittaa" tuommoisista asioista, vaan kylla niista keskustellaan etukateen ja ihan ennen matkan varaamista. Mua siis loukkaisi eniten se, etta puoliso olisi mennyt neuvottelematta tuosta vaan varaamaan matkan.
Voit lohduttautua kuitenkin silla etta nimenomaan Playa del Ingles on eritoten homoparatiisi, taman lisaksi ainakin mita siella olen itse kaynyt niin tosi paljon vaan pariskuntia ja keski-ikaisia+elakelaisia.
Olin siella itse aitini kanssa 8 paivaa viime syyskuussa eika vastaan tullut yhtaan kiinnostavaa sinkkumiesta koko tuona aikana. :D
N44
Sanoinpa melkein tässä kohtaa, että kohtaa faktat: liitto luistelee jo takakaarteessa kohden maalia. Erotkaa, turha tuota on pitkittää.
M53
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia suhdetta ei jatketa kun toinen jää kiinni pettämisestä. Se kalvava epäilys jää suhteeseen ainiaaksi. Olen itse tätä sivusta todistanut. Aviossa ovat edelleen, mutta miehen on oltava kotona 24/7 töitä lukuunottamatta.
Tsemppiä ap.
Mies voi myös hakea eroa jos avio ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Tietenkin voi, ja ihme onkin jos ei pian hae. Pointti oli se, että vaikka pettämisen antaisi anteeksi, se jää vaivaamaan suhdetta maailman tappiin asti.
/9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Tietenkin voi, ja ihme onkin jos ei pian hae. Pointti oli se, että vaikka pettämisen antaisi anteeksi, se jää vaivaamaan suhdetta maailman tappiin asti.
/9
Se on pariskunnan valinta, ei sinun. Vaikka kieli pitkällä jo kyttäätkin miestä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
/9
Se on pariskunnan valinta, ei sinun. Vaikka kieli pitkällä jo kyttäätkin miestä itsellesi.
Mitä ihmettä nyt taas. :D
Se todellakin on heidän valintansa. Toivon myös heille kaikkea hyvää, koska ovat läheisimmät ystäväni. Tai nainen nyt ainakin. Miestä en huolisi itselleni ikipäivänä, oma on itselleni paljon sopivampi.
Mutta on tuota silti kurjaa katsella sivusta, kun toinen riutuu kotona toisen käskyvallan alla vain siksi, että kerran suhteen alkuaikoina kävi vieraissa. Suhde ei siitä siis koskaan toipunut ennalleen, vaikka käsittelivät asian ja jatkoivat eteenpäin. Epäilys jäi.
/9
Jos olisit oikeasti 38v mies, niin olisit tyytyväinen siitä, että vaimosi häipyy ja saat edes tuon ajan olla ilman häntä.
Ei siis uppoa tuollainen satuilusi.
Jaa, en tiennytkään että Playaan lennetään jo suoraan Porvoon kentältä.